MEDIJSKA MOĆ MLADIH: DIGITALNI MEDIJSKI PROSTOR I MOĆ PRIPOVIJEDANJA

4 apr
Rok prijave 30.07.2022

Takmičenje i radionice za studente novinarstva 

Studirate novinarstvo ili komunikologiju, zanima vas razvijanje novih vještina, ali i prilika da osvojite putovanje u Brisel, nastavite čitati! Info centar Evropske unije u Bosni i Hercegovini donosi vam zanimljivu priliku!

Učite, stvarajte i osvojite putovanje u Brisel!

Info centar Evropske unije u BiH poziva studente na sudjelovanje u takmičenju kreativnog pripovijedanja! Tražimo izuzetne, dobro ispričane priče budućih medijskih profesionalaca o njihovom medijskom okruženju i najvećim izazovima koje u njemu prepoznaju.

Takmičenje potiče mlade ljude da istraže ulogu medijskog izvještavanja u njihovom svakodnevnom životu. Izgradite svoje priče oko sljedećih pitanja: U kojim se područjima svog donošenja odluka najviše oslanjate na medijske izvještaje? Je li vam medijsko izvještavanje o temama kao što su zdravlje, sigurnost, izbori, pandemija Covid-19, obrazovanje u posljednje vrijeme pružilo pouzdane informacije? Jesu li kampanje dezinformacija utjecale na vaše povjerenje u medije i natjerale vas da budete oprezniji u pogledu izvora kojima vjerujete? Šta se može učiniti kako bi se minimizirao učinak dezinformacijskog poremećaja? Kako se može održati povjerenje u novinarstvo u eri društvenih medija koji su izvan dosega tradicionalnih medijskih regulatora? Pretvorite svoje razumijevanje profesionalnog novinarstva u sadržaje koje će drugi mladi ljudi uživati ​​čitati i učiti. Tražimo priče koje stvaraju mladi, za mlade. Napišite tekst, snimite video, snimite podcast ili razvijte multimedijsku priču koja se bavi gore navedenim temama i učestvujte u državnom takmičenju!

Svrha takmičenja je ohrabriti mlade ljude na učenje, pisanje, angažiranje u bolje razumijevanje medija, uloge novinarstva, poremećaja dezinformacija i izazova medijskom izvještavanju tokom zdravstvenih kriza, izbora ili drugih razdoblja osjetljivih na propagandu i javne manipulacije.

Format i teme takmičenja

Vaša priča može biti o temama u nastavku, ali uzmite u obzir da je spisak samo ilustrativan i neiscrpan.  Možete slati radove koji pokrivaju i druge teme sve dok nam opišete koliko su one relevantne za takmičenje.

Moguće teme:

  • Odabir medijskih izvora kojima možemo vjerovati
  • Zaštitimo se od kampanja dezinformacija
  • Provjerimo činjenice (fact checking) kao alat za razotkrivanje propagande i dezinformacija
  • Znanstveno novinarstvo kao odgovor na sve manje povjerenja u medije
  • Motivirajmo mlade da provjere svoje izvore prije nego što podijele i povjeruju
  • Učinci dezinformacija i propagande na teme koje su mladim ljudima najvažnije
  • Načini na koje kao mladi ljudi možemo utjecati na svoje medijsko okruženje

Vaše prijave mogu imati različite oblike. Posebno su dobrodošli zanimljivi oblici sadržaja, privlačni mladim čitateljima. Prihvatljivi obrasci bit će:

  • Tekstovi pogodni za online objave (najviše 2000 riječi)
  • Multimedijske priče koje kombiniraju tekst, fotografije i videozapise (najviše 2000 riječi, videozapisi ne duži od 2 minute kao dio multimedijskih priča)
  • Video priče trajanja do 5 minuta
  • Podcasti trajanja do 15 minuta

Ko može učestvovati u takmičenju? 

  • Studenti novinarstva/medija s bilo kojeg univerziteta u BiH
  • Dopuštene su pojedinačne ili timske prijave, s timovima koji nisu veći od tri člana
  • Uposlenicima Info centra Evropske unije u BiH, Ureda EU u BiH te članova njihovih užih porodica nije dopušteno učešće u takmičenju.

Nagrade:

Pobjednici takmičenja osvajaju putovanje u Brisel. (Putovanje je planirano za oktobar 2022 uz posebno osmišljen program za pobjednike. Tačni datumi i detalji programa bit će naknadno utvrđeni). 

Članove žirija činit će predstavnici Info centra EU u BiH/Ureda Evropske unije u BiH  i renomirani novinari.

Pobjedničke priče promovirat će Info centar Evropske unije u Bosni i Hercegovini.

Kriterij odabira

Na sve pristigle prijave primjenjivat će se sljedeći eliminacijski kriteriji:

  • Prijavljeni rad se bavi temama takmičenja
  • Prijavljeni rad dostavljen je na vrijeme
  • Prijavljeni rad dostavljen je u jednom od oblika prihvatljivih za takmičenje
  • Prijavljeni rad podnio je student novinarstva/medija jednog od univerziteta u BiH

Sljedeći kriteriji odabira bit će primijenjeni na sve prihvaćene prijave:

  1. Poštivanje profesionalnih standarda u novinarstvu (najviše 20 bodova)
  • Informacija predstavljena u priči je tačna, pouzdana i provjerena u skladu s osnovnim principima novinarstva.
  • Priča je poštena, utemeljena na više izvora i različitih stavova, uključuje sve relevantne strane
  1. Kvaliteta priče (najviše 20 bodova)
  • Priča je dobro ispričana, cjelovita, sveobuhvatna i pokazuje pristup pripovijedanja
  • Priča informira o temi, ali joj daje i dodatnu, kao i edukativnu vrijednost
  • Priča zadovoljava uobičajenu strukturu i norme tehničke kvalitete oblika u kojem je prikazana  (tekst, video, audio)
  • Jezik koji se koristi za pripovijedanje promiče jednakost i inkluzivnost osjetljivih i marginaliziranih grupa, uključujući žene.
  • Priča ima kapacitet educirati i angažirati mlade ljude o temama koje pokriva
  1. Aktuelnost priče za mlade ljude u BiH (najviše 10 bodova)
  • Tema je relevantna za mlade ljude, bavi se relevantnim izazovima kada je u pitanju razumijevanje medija, profesionalnog novinarstva i današnjih izazova medijskog integriteta

Podnošenje prijava:

  • Rok za podnošenje prijava: 30. juli 2022. (24:00)
  • Načini slanja prijave: molimo pošaljite svoje prijave popunjavanjem online obrasca dostupnog ovdje.

Kako bi vas inspirirali, pomogli vam da steknete vještine za razvijanje vaših prijava, održat ćemo tri događaja na koje ste dobrodošli:

  1. Naši medijski svijet s Anidom Sokol (Mediacentar Sarajevo) –   radionica o tome kako društveni mediji utječu na novinarstvo, povjerenje u medije i medijsku potrošnju
  2. Kako se stvara vjerodostojno novinarstvo s Vanjom Stokić (eTrafika) –  radionica o vještinama potrebnim novinarima. Razgovarat ćemo o provjeravanju laži, provjeri podataka, znanstvenom novinarstvu i drugim alatima kojima novinari pribjegavaju kako bi donijeli vjerodostojne vijesti i priče
  3. Snaga priče s Damirom Šagoljem (Akademija scenskih umjetnosti, dobitnik Pulitzerove nagrade)– radionica pripovijedanja. Kako se bilo koja tema može ispričati na uvjerljiv i privlačan način.

Rok za slanje prijava: 6. april 2022. (12:00)

Način slanja prijave:  Prijavite se za učešće na radionicama popunjavanjem online obrasca dostupnog ovdje.

Broj učesnika na radionicama je ograničen.

Napominjemo da učešće u radionicama nije uslov za učešće u takmičenju. 

Istina o lažima: Digitalni medijski prostor i moć pripovijedanja

Radionica za studente novinarstva

PROGRAM

Datumi i lokacije: Banja Luka (13.4.); Tuzla (14.4.); Mostar (20.4.); Sarajevo (21.4.) 

Vrijeme: 09:30 – 17:00

Voditelji radionica: Anida Sokol, Vanja Stokić, Damir Šagolj 

9:30:00 – 11:00  Sesija I: Naš medijski svijet s Anidom Sokol 

Predavanje, diskusija i praktični rad

Prva sesija će pomoći učesnicima da mapiraju i razumiju svoje digitalno medijsko okruženje. Učesnici će naučiti i razgovarati o tome kako je digitalizacija promijenila medijsko okruženje, medijski sektor i navike potrošnje medija i kako je utjecala na produkciju vijesti i medijske karijere. Na sesiji će se posebno fokusirati na pitanja koja su se pojavila digitalizacijom, internetom i društvenim mrežama: neprovjereni izvori informacija, velike količine dezinformacija i propagande, s primjerima koji se odnose na aktuelna dešavanja, izbore, političko oglašavanje, COVID-19.

Učesnici će naučiti i razgovarati o svom informacijskom okruženju; naslijeđenih medija, društvenih medija, influencera i o trenutnim navikama i trendovima potrošnje medija. Oni će naučiti i razgovarati o ulozi novinara u promjenjivom medijskom okruženju i o različitim prijetnjama u online sferi, kao što su dezinformacije.

Neka od pitanja koja će se rješavati su: Kako se informirati i ostati informirani? Utječe li vrsta informacija koje tražite na vaš izbor medija? Kako birate izvore kojima vjerujete? Kako razumijete promjenjivi medijski krajolik i kako to utječe na vaše navike potrošnje medija? O medijskim temama raspravljat ćemo na dva nivoa – o posljedicama dinamičnog medijskog okruženja na društvenom i na individualnom nivou.

Ključne tačke:

  • Naslijeđeni/tradicionalni mediji, društveni mediji, free-lancing, influencerstvo
  • Integritet medija
  • Glavni izazovi za pouzdanost različitih medija, kao što su zavisnost od političke i finansijske podrške, nedostatak uređivačke nezavisnosti, autocenzura, dezinformacije, govor mržnje, nedostatak konstruktivne regulative, nedostatak integriteta itd…
  • Kriteriji koje možemo uspostaviti za određivanje nivoa povjerenja u medije
  • Vrijeme ispred ekrana kao lični izazov
  • Preopterećenost informacijama i fenomen izbjegavanja vijesti

Anida Sokol je istraživačica i koordinatorica istraživačkih projekata u Medicentru Sarajevo, organizaciji koja pruža podršku razvoju nezavisnog i profesionalnog novinarstva u Bosni i Hercegovini. Njezino trenutno istraživanje i zagovaranje usmjereno je na medije i medijske politike u Bosni i Hercegovini, uključujući one o transparentnosti financiranja medija iz javnih budžeta i na internetske prijetnje novinarima. Magistrirala je engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu i doktorirala istoriju Europe, koju je stekla kao stipendistica Basileus na Fakultetu političkih nauka na Univerzitetu Sapienza u Rimu. Njeni istraživački interesi uključuju jezičnu politiku i politiku sjećanja u Bosni i Hercegovini i drugim zemljama bivše Jugoslavije. Također je radila kao istraživačka saradnica na Univerzitetu Sapienza na projektu o diskriminaciji i predrasudama u jugoistočnoj Evropi.

11:00 – 11: 15 Pauza

11:15 – 13:15  Sesija II:  Kako se stvara vjerodostojno novinarstvo s Vanjom Stokić (eTrafika)

Predavanje, diskusija i praktični rad

Ova sesija govori o kontinuiranoj borbi za zaštitu integriteta medija i ulozi koju mediji imaju u društvima. Sesija će se usredotočiti na odgovore na probleme s kojima se suočava digitalno medijsko okruženje, kao što su dezinformacije, neprovjereni izvori informacija i nedostatak regulative. Učesnici će naučiti i razgovarati o regulaciji medija i moderiranju sadržaja koje generiraju korisnici te o regulaciji društvenih mreža i njihovim smjernicama zajednice. Također će razgovarati o individualnim odgovornostima te o medijskoj pismenosti i ličnim izborima potrošača. Saznat će o aktuelnim trendovima u uređenju internet sfere i društvenih mreža te o nedavnim primjerima vezanim za izbore, COVID-19 itd. Bit će riječi o tome kako etički principi i uređivačke smjernice u redakcijama mogu riješiti neke od izazova kao što su dezinformacije, copy-pasting i djelomično medijsko izvještavanje, kao i o ličnim izborima potrošača.

Predavači i učesnici će nastojati odgovoriti na pitanje kako jedan potrošač medija, ali i proizvođači medijskog sadržaja mogu uticati na kvalitet medijskog sadržaja i cjelokupno medijsko okruženje.

Važno pitanje na koje ćemo tražiti odgovor je kako možete uticati na kvalitet i pouzdanost medija, budući da ste potrošači medija, ali i budući proizvođači medijskih sadržaja.

Ključne tačke:

  • Regulacija medija
  • Regulacija društvenih mreža
  • Moderiranje sadržaja
  • Odgovorno i etično novinarstvo
  • Naučno zasnovano izvještavanje

Etički principi i lična odgovornost za kvalitet medija

Vanja Stokić je diplomirana novinarka, voditeljica portala eTrafika.net zadnjih deset godina. Sarađuje s Fondacijom Mediacentar, portalima Diskriminacija.ba i Aljazeera Balkans. Fokusirana na izvještavanje o ljudskim pravima i marginaliziranim grupama, kao i na mentorstvo mladih novinara. Za svoj rad višestruko je nagrađivana.

13:15 – 14:00    Ručak 

14:00 – 16:30  Sesija III: Snaga priče s Damirom Šagoljem (Akademija scenskih umjetnosti, dobitnik Pulitzerove nagrade)

Predavanje, diskusija i praktični rad

Cilj ove sesije je razvijanje znanja i vještina učesnika za dobru produkciju priče. Sesija će učesnike provesti kroz osnove pripovijedanja: koji su elementi dobre priče, kakva je struktura dobre priče, kako koristiti podatke, reference i druge prikupljene informacije i kako koristiti različite formate, multimedijalnu produkciju. Kako strukturirati priču i koristiti citate i učiniti priču razumljivom i relevantnom široj publici. Na sesiji će učesnici steći i znanja o osnovnim novinarskim žanrovima kao što su reportaža, analiza, vijesti, intervjui i kada ih koristiti. Također će razgovarati o načinima izrade i kreiranja priče ili članka o medijima koji bi bio interesantan za javnost i kako koristiti web za njegovu promociju. Dat će im se primjeri dobrih priča i produkcije priča.

Ključne tačke:

  • Pristupi pripovijedanju
  • Izgradnja naracije
  • Greška pretpostavke relevantnosti
  • Dodavanje vrijednosti informacijama
  • Glavni novinarski žanrovi
  • Multimedijalna produkcija
  • Struktura priče i citata
  • Korištenje podataka i referenci

Damir Šagolj  je bio finalist Pulitzerove nagrade 2004. za svoje izvještavanje o ratu u Iraku i dobitnik Pulitzerove nagrade 2018. kao dio Reuters tima koji je pokrivao krizu Rohingya. Za svoj je rad dobio i druge nagrade uključujući World Press Photo, Pictures of the Year International (POYi), CHIPP, SOPA, Overseas Press Club. Bio je član Reutersa koji je pokrivao različite priče, od sukoba na Balkanu i Bliskom istoku – uglavnom u Iraku, Libanu, Afganistanu, Izraelu i Palestini… rat protiv droge na Filipinima, izbjeglička kriza Rohingya u Mijanmaru i Bangladešu, tenzije u i oko Sjeverne Koreje – ali i druge velike međunarodne vijesti i sportske priče širom svijeta. Trenutno predaje fotografiju i savremeni dokumentarni pristup na Akademiji scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu. Magistrirao je fotonovinarstvo i dokumentarnu fotografiju na London College of Communication. Damir je suosnivač i trenutni direktor WARM-a.

16:30 – 17:00 Predstavljanje takmičenja

(Visited 102 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments