Zašto nije lako biti influenser?

11 maj

Mnogi misle da je danas lako postati influenser. Postavljaš lijepe fotografije, napišeš nekakav tekst uz njih, skupiš brdo pratilaca i brendovi ti plaćaju da ih promovišeš. Ali, nije sve tako lako kao što izgleda. Evo zašto:

1. Stvaranje sadržaja

Stvaranje sadržaja možda izgleda lako, ali zahtjeva dosta kreativnosti, mašte i umijeća. Pronaći dobar ugao za fotku, rekvizite, dobro osvjetljenje, biti nasmijan, fotogeničan i slično. Dobra fotka zahtjeva i solidnu kameru na telefonu i poznavanje nekih aplikacija za obradu fotografija. Potom dolazi tekst koji mora isto tako biti kreativan, zanimljiv i mora da privuče pažnju u 2 sekunde. Ono što je napisano mora nas dovoljno zainteresovati da bismo pročitali.

2. Izgradnja publike

Prikupljanje pratilaca nije nimalo lako, ovdje, naravno, ne pričamo o kupovini lažnih pratilaca. Proces izgradnje publike ponekad traje godinama da bi se došlo do broja od par hiljada. Zašto? Pa upravo zbog kreiranja sadržaja. Publika na društvenim mrežama je nestrpljiva, brzo skrola sadržaj i potrebno je zaokupiti njenu pažnju. Osim toga, ono što karakteriše društvene medije je i kontinuitet. Koliko puta dnevno uđeš na svoj nalog na Instagramu? Svaki put očekuješ da vidiš nešto novo? Naravno, kao i svi mi.Ljudi koji stvaraju sadržaj na društvenim mrežama moraju stalno biti prisutni na njima. Jedan razlog je publika, drugi je algoritam.

Influenseri su kao i mi, jednostavno im se nekad ne ide na posao. Nisu raspoloženi za kreiranje fotografija i pisanje inspirativnih poruka, ali to čine. Jer, to je posao.

3. Komunikacija sa pratiocima

Svaki influenser ima vjernu publiku koja osim što ga prati i lajkuje njegove objave, često i reaguje na njih. Repostom, komentarima i slično. Između influensera i publike treba da postoji prava komunikacija, ne samo ona na nivou emojia.

Svi znamo da je komunikacija sa drugima, online i offline, škakljiva stvar. Odgovoriti na pravi način i na loše i na dobre komentare, na savjete i prijedloge, isto tako zahtjeva vještinu. Ignorisanje komentara je svakako nešto što ovi ljudi sebi ne mogu dozvoliti, jer im publika mnogo znači.

4. Saradnja sa brendovima

Tek kada influenser ispunjava sve gore navedene uslove, može da sarađuje sa nekim ozbiljnim brendovima i da od toga zarađuje.

Ozbiljan brend, ili agencija koja je posrednik, će uvijek prethodno istražiti publiku influensera. Da li su pratioci pravi, da li postoji komunikacija sa publikom, da li ta osoba može na pravi način da predstavlja brend, i da li su njeni pratioci vrijedni određenom brendu?

Kada dođe do saradnje, influenser ima pred sobom zadatak da predstavi brend na najbolji mogući način koji će pratiti politiku i imidž brenda, ali koji će se dopasti i njegovoj vjernoj publici.

/ultra.ba/

(Visited 31 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments