Zašto digitalna proizvodnje ne cvjeta svugdje?

18 okt

Ulaganja u digitalnu proizvodnju su u procvatu, ali mnoge kompanije još uvijek propuštaju potencijalne prednosti. Ne mora biti tako.

Prema studiji PwC-a, industrijske kompanije širom svijeta svake godine ulažu više od trilijuna eura u izgradnju digitalnih tvornica. Unatoč visokim ulaganjima, više od polovine (64%) od 700 anketiranih kompanija diljem svijeta (uključujući 100 sa sjedištem u Njemačkoj) još uvijek je u vrlo ranoj fazi primjene digitalnih sustava i tehnologija. Kompanije koje ulažu najmanje 3% svoje neto prodaje u digitalnu transformaciju često imaju koristi od većeg prinosa i bržeg razdoblja otplate.

Velika ulaganja u programe digitalne transformacije

Industrija svake godine ulaže više od trilijuna eura u programe digitalne transformacije diljem svijeta pokazuje anketa o digitalnoj transformaciji tvornica 2022 koju je objavila revizorska i konzultantska kuća PwC Njemačka (PwC). Tamo gdje je fokus bio na smanjenju troškova i efikasnosti, fleksibilnost i otpornost su sada u prvom planu.

Proteklih nekoliko godina obilježile su tekuće krize za proizvodne kompanije: prekinuti lanci opskrbe, velike fluktuacije potražnje i akutni inflatorni pritisak samo su neki od izazova s ​​kojima su se kompanije do danas morale suočiti. Kao rezultat, gotovo sve kompanije bile su prisiljene svoju proizvodnju učiniti fleksibilnijom i osloniti se na model lanca vrijednosti koji se fokusira na otpornost.

Mnoge kompanije zato ulažu u svoju digitalnu transformaciju. Globalna anketa od 700 industrijskih kompanija pokazuje kako je broj kompanija koje koriste digitalne tehnologije za smanjenje troškova naglo opao, dok je broj kompanija koje ulažu u jačanje svoje fleksibilnosti i otpornosti porastao ukupno za 76%.

Osnove digitalne transformacije u industriji

Kada je u pitanju digitalna transformacija, postoji nekoliko važnih aspekata koje treba uzeti u obzir.

Strateško planiranje – Prije nego što krenete u digitalnu transformaciju, važno je imati jasnu strategiju i plan. Strategija se treba zasnivati na ciljevima kompanije i potrebama kupaca.

Promjena kulture –  Digitalna transformacija zahtijeva promjenu kulture u kompaniji. Važno je da svi zaposleni razumiju prednosti transformacije i da su spremni prihvatiti promjene.

Tehnologija – Tehnologija igra ključnu ulogu u digitalnoj transformaciji. Važno je identificirati prave tehnologije koje odgovaraju potrebama poslovanja. Takođe treba obratiti pažnju na dobru integraciju tehnologija.

Upravljanje podacima – S digitalnom transformacijom dolazi mnogo podataka. Važno je učinkovito upravljati podacima kako bi se ti podaci pravilno koristili i zaštitili.

Sigurnost – Digitalna transformacija također nosi rizike, kao što su cyber napadi. Važno je poduzeti odgovarajuće sigurnosne mjere za zaštitu kompanije i njenih podataka.

Edukacija i obuka – Za uspješnu primjenu digitalne transformacije važna je obučenost uposlenih za nove tehnologije i procese.

Suradnja – Uspješna digitalna transformacija zahtijeva blisku suradnju različitih odjela u kompaniji. Zato je važna otvorena komunikacija i suradnja.

Fleksibilnost – Digitalna transformacija je proces koji se stalno razvija. Važno je ostati fleksibilan i redovno revidirati i prilagođavati strategiju i tehnologije kako bi mogli reagirati na promjene na tržištu.

Više održivosti kroz digitalne tehnologije

Sve veći značaj održivih proizvodnih procesa promijenio je i način na koji kompanije ulažu u budućnost. Strah kako će korona kriza gurnuti pitanje održivosti u drugi plan među velikim industrijskim kompanijama pokazao se pogrešnim. Broj kompanija koje ulažu u digitalne tehnologije kako bi poslovale održivije više se nego udvostručio.

“Studija pokazuje kako su ulaganja u održivost napredovala sa sve većim regulatornim zahtjevima. Potreba za operativnom otpornošću dodatno je povećala ovu dinamiku”, objašnjava dr. Reinhard Geissbauer, partner i šef odjela za digitalnu transformaciju za Europu u PwC-u Njemačka.

Studija pokazuje i kako unatoč obilju novih tehnologija i visokoj razini ulaganja, mnoge kompanije nisu u mogućnosti provesti svoje planove digitalizacije. Rezultati pokazuju kako je kompanijama često teže nego što se očekivalo dosljedno napredovati u digitalizaciji. U istraživanju PwC-a iz 2014. godine, 80% kompanija izjavilo je kako želi završiti svoje projekte digitalizacije do kraja 2019. godine. Ova optimistična očekivanja su na mnogim mjestima razočarana.

Četiri faktora uspjeha “digitalnih šampiona”

U okviru studije, stručnjaci iz PwC-a identificirali su četiri faktora uspjeha koji karakteriziraju takozvane ‘digitalne šampione’. Rezultati studije pokazuju kako su ove kompanije razvile pravu digitalnu strategiju i fokusirale se na najrelevantnije tehnologije. Također su razvili standardiziranu, digitalnu ‘kralježnicu’ potpore IT sustema i prilagodili svoju organizacionu strukturu aktivno podržavati digitalne operativne modele.

“Organizacijska potpora i poboljšane vještine ključne su za uspjeh programa digitalizacije – bez njih se transformacijska moć digitalnih tehnologija ne može razviti u kompaniji”, objašnjava Geissbauer. Prema Geissbaueru, kompanije bi morale uložiti značajna ulaganja u povezivanje i u harmonizaciju svojih sustava kako bi uvele nove načine rada u različitim operativnim okruženjima.

Veća ulaganja dovode do većih prinosa

Anketirane kompanije planiraju u narednim godinama investirajti 1,8%  godišnje neto prodaje – što je značajno povećanje ulaganja kapitala u odnosu na prethodne PwC studije. Ovo odgovara procijenjenom ukupnom obujmu digitalnih ulaganja u proizvodnju. Ipak, neke kompanije bi trebale nastaviti povećavati stope svojih ulaganja jer studija pokazuje snažnu korelaciju između visokih investicija i visokih prinosa.

Trenutno, prosječna investicija za sve sektore iznosi 1,8% godišnje neto prodaje. Prema nalazima studije, kompanije koje ulažu više od 3%  godišnje neto prodaje u digitalnu transformaciju svojih tvornica imaju 2,5 puta veće šanse ostvariti veći prinos od kompanija koje ulažu manje od 2%.

Rok povrata od tri godine

Studija pokazuje kako kompanije imaju veća ulaganja u digitalizaciju i prihvataju rizik koji je uključen često postižu bolje rezultate i brže vraćaju svoja ulaganja. Većina investicija u digitalnu tehnologiju ima razdoblje povrata od oko tri godine, ali u nekim slučajevima čak i velika ulaganja u fundamentalne tehnologije mogu se isplatiti u roku od godinu dana.

“Ne postoji univerzalna formula za digitalnu transformaciju, jer se uspjeh može postići samo kroz složenu interakciju sistemskih promjena u IT arhitekturi, razvoj poslovnih modela i primjenu specifičnih tehnologija“, kaže Michael Bruns. „Ako uložite premalo, propuštate transformativne tehnologije, ali i obratno, možete uložiti previše u aplikacije koje nisu relevantne za poslovanje.”

U konačnici, studija pokazuje kako će kompanije koje dobro promišljeno biraju tehnologije i slučajeve upotrebe i pronađu pravi balans između standardiziranih sustava i fleksibilnosti u lokalnom uvođenju novih tehnologija najvjerojatnije postići natprosječan povrat od digitalne transformacije.

 

-mreza-mira.net

(Visited 2 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments