Utjecaj društvenih mreža na mlade i pojam ljepote danas

27 nov

Teško je biti mlada osoba danas. Bombardirani smo raznim sadržajima i ponekad je teško izabrati u što vjerovati. Što je ispravno i realno, što je zapravo stvarno. Društvene mreže izravno i neizravno formiraju naše stavove i nameću nam svoj ideal ljepote kao jedini ispravan. Umjetne trepavice, umjetni nokti, silikoni, napućene usne, nabildana tijela postali su pravilo i većina mladih tome zapravo teži.

“Mnogi mladi ljudi teže se odjećom i izgledom uklopiti, a ne istaknuti. Teže nekoga slijediti i pratiti umjesto voditi i mijenjati svijet.” 

Ponekad kao da tražimo neku svoju modernu bajku ili možda bijeg od stvarnosti i prelako se damo uvjeriti da su drugi uvijek nasmijani i raspoloženi i da baš nikakvih problema nemaju. A možda imaju i veće i gore od nas.

“Na Facebooku, Twitteru, Instagramu su svi savršeno sređeni, sa savršenim frizurama, savršenom bijelim osmijehom, u savršenim domovima i redovitim odmorima u dalekim krajevima. “

Često mislimo da svi osim nas žive svoje zabavnije, ispunjenije i savršenije živote i da ta zadana mjerila moramo i sami slijediti. Da sve na nama i oko nas mora biti savršeno. A ne mora. Jer u redu je biti neraspoložen, tužan i nezadovoljan. U redu je imati kovrčavu a ne ispeglanu kosu. U redu je imati bijelu porculansku a ne pretjerano iskvarcanu put. U redu je imati razmaknute zube, krive noge i malo veći nos. Iako vam to danas možda neće donijeti nove internet pratitelje ili lajkove i to je dio stvarnog života. Ma dajte pa tko od nas ujutro izgleda savršeno?!

“Posebnost i različitost je ono što danas više nego ikada moramo njegovati i poštovati.”

Npr. ponekad i ako obučemo najskuplju haljinu, imamo profesionalni make-up i pojavimo se na nekom popularnom eventu nećemo biti zadovoljni. Ako smo zadovoljni sami sa sobom možemo biti sretni i u opuštenom izdanju u japankama s prijateljima na plaži.

Većina mladih danas nema razvijeno kritično razmišljanje niti posjeduje vještine medijske pismenosti i ono što nam drugi serviraju na društvenim mrežama uzimamo kao jedinu istinu bez propitkivanja. Mislimo da su drugi pametniji, popularniji, ljepši…

“A baš danas kad su nam svi sadržaji dostupni najvažnije je sve uzeti s rezervom jer mnogo je lažnih vijesti, prikrivenih reklama i neistina. Više nego ikada je važno znati izabrati koga pratiti, slijediti i u što vjerovati.”

Važnije je nego ikad pronaći i sačuvati neke društvene vrijednosti. Obitelj je možda jedan od temelja u kojem bi uvijek trebali pronaći snagu i podršku. Obitelj i prijatelji bi nam trebali biti ono za što ćemo se čvrsto držati i u što ćemo vjerovati ičija mišljenja ćemo saslušati. Bilo bi dobro da nam društvene mreže budu razbibriga i razonoda, neobavezno druženje i zabava. Da nas prate u našim stvarnim životima, a ne da mi njih slijepo pratimo i slijepo vjerujemo u sve što nam serviraju.

Ako bolje razmislimo, društvene mreže danas su mnogima posao i marketing i mnoge objave su plaćene reklame i partnerstva. Mnoga čak i prikrivena kako bi djelovala kao prava osobna preporuka. Servira nam se ne ono što je dobro i kvalitetno nego ono što ima više novca za promociju i reklamu. Ljudi olako vjeruju svemu i svačemu samo zato što ti to preporuči netko koga pratiš, a koga u životu možda uopće nisu vidio.

Budimo promjena i budimo hrabri i odvažni. Nismo mi ni obični ni neobični. Svoji smo. Savršeno nesavršeni. Jedni i jedini. Ono što je najvažnije – stvarni.

Nina Topić, mlada ambasadorica za prava djece i mladih Europske unije

(Visited 12 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments