Troje mladih iz Srbije pokrenulo ideju “Kućni Menadžer”, a prvih 20 zaposlenih bit će samohrane majke

10 okt

Vidjevši da ta vrsta usluge postoji u inostranstvu, troje mladih ljudi, osnivači start up Uradi-zaradi, rješili su da je pokrenu uz kampanju prikupljanja novca.

Oni žele da zaposle samohrane majke koje bi radile kao home manageri, odnosno kućni asistenti. To bi dosta značilo prije svega majkama, koje bi dobile stalan posao, ali i ljudima koji mnogo rade ili često nisu kod kuće, kao i onima koji imaju porodicu. Na taj način imali bi osobu kojoj mogu da delegiraju one poslove koji im oduzimaju vrijeme, ali i  da se osiguraju da će ih, kad dođu kući, sve zateći na svom mjestu.

Jelena Joksimović, Dušan Cemović i Dragana Jovčić trenutno prikupljaju novac kroz crowdfunding kampanju, a cilj je da dođu do 7.000 dolara. Plan je da potroše novac na oglašavanje za zapošljavanje, na profesionalne obuke i početne troškove zapošljavanja žena na poziciji home managera. Ideja je da se građani i društveno-odgovorne firme uključe u ovaj proces sa svojom investicijom od dva dolara pa naviše. Novac se uplaćuje karticom, a proces je veoma jednostavan.

– Samohrane majke nam se javljaju i sa njima sarađujemo preko platforne Uradi-zaradi. Mnoge od njih su veoma mlade i žele da obezbjede stabilne prihode. Shvatili smo da im je fleksibilno radno vrijeme ili pola radnog vremena idealno kako bi mogle da se posvete i svojoj djeci. Poučeni tim iskustvom i potrebom tržišta za kvalitetnom uslugom, vidjeli smo šansu da im omogućimo posao koji će im obezbjediti sigurnu zaradu, stalno zaposlenje, obuke, mogućnost da napreduju i da kasnije postanu i preduzetnice koje će na lokalu voditi uslugu – rekla je Dragana Jovčić za Priče sa dušom.

Šta u stvari radi kućni menadžer?

Riječ je sveobuhvatnoj usluzi pomoći u kući. Home manager jednom nedeljno, uvijek istog dana, u isto vrijeme dolazi kod klijenta da se pobrine oko svega što je prioritet te nedjelje. Od čišćenja, peglanja (za koje se prolazi obuka), do kupovine u prodavnici, na pijaci, donošenja odjeće sa hemijskog čišćenja, kupovine svježeg cvijeća, plaćanja računa..

– To je jedna premium usluga, koja klijentu daje stabilnost, da kad dođe kući s posla zatekne sve na svom mjestu, odjeću složenu u ormar i poruku na stočiću na kojoj piše šta je urađeno. Ideja je da ljudi koji zaista mnogo rade, kada dođu kući zaista odahnu i osjećaju se komforno. Oni imaju kontakt te jedne osobe koja za njih sređuje kuću i organizuje sve ostale obaveze – objasnili su u Uradi-zaradi.

Tim sa ovog sajta već tri godine ima potražnju i ponudu poslova koji mogu da se rade u kućnim uslovima. Sa više od 3.000 klijenata, 900 sati telefonskih razgovora i 10.000 razmijenjenih mejlova oni najbolje znaju šta je potrebno jednoj porodici da bi se osjećala potpuno prijatno u svom domu.

– Broj usluga na sajtu je prešao 4.000, a imamo više od 60 aktivnih izvršilaca koji svakodnevno rade. Naš sistem se mijenjao pa smo dosta unaprijedili procese, a na mjesečnom nivou imamo 200 izvršenih usluga i dugoročne saradnje sa klijentima od po 6 mjeseci.

Kako su rekli za Priče sa dušom, najtraženiji su čišćenje i peglanje i to čak 85%, uglavnom kroz dugoročne angažmane.

– To je nekako svakodnevno potreba, barem jednom nedjeljno. Kod nas sada klijenti mogu da naruče paket usluga i da sebi obezbjede udobnost u domu jednom nedjeljno, a našim izvršiocima prihode da dopune budžet – istakla je Dragana za Priče sa dušom i dodala da se žene koje se bave čišćenjem u Srbiji često suočavaju sa problemom nalaženja posla na kojem imaju redovnu platu i mogućnošću bilo kakvog napredovanja.

Ovaj projekat se zove Cleanlend, a osobe koje rade su home manageri, odnosno kućni asistenti.

– Većina žena koje sarađuju sa Uradi-zaradi platformom su samohrane majke u potrazi za fer uslovima rada i boljom zaradom. Najveći izazov za njih je pronalazak stalnog i legalnog posla sa fleksibilnim radnim vremenom, zaštitom na radu kao i evidencijom na državnom zdravstvenom i penzionom fondu. Ovo je dobar način da im omogućimo korak ka finansijskoj stabilnosti.

Tržište im je pokazalo potrebu za uslugom, a s druge strane oni vide šansu da pomognu da se ova industrija digitalizuje i da se ljudima koji rade omoguće bolji uslovi.

Dragana se na kraju razgovora zahvalila ljudima i kompanijama koji su prepoznali vrijednost projekta za zajednicu i Uradi-zaradi kao tim.

– Kompanija Quantox je među prvima podržala zapošljavanje mladih samohranih majki. Infostud, kao jedna društveno- odgovorna kompanija podržala je kampanju novčano, a to je uradio i Incentar. Netokracija i RTS dali su nam promotivnu podršku, kao i Priče sa dušom, koje su uvijek uz nas. Tu je i veliki broj pojedinaca koji će se prepoznati, jer oni vjeruju u nas i u naše ciljeve. Vjerujemo da će se još dosta ljudi javiti jer želimo da 20 samohranih mladih majki bude zaposleno u 2019. Zajedničkim snagama stvaramo bolje sutra.

Da odete na sajt na kojem se prikuplja novac, kliknite OVDJE.

-Nenad Blagojević, Priče sa dušom

(Visited 26 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments