SUPRUŽNICI NA ČELU BH. MODNIH BRENDOVA: Upoznajte Anu i Bojana Manduru koji stoje iza Lovidovi i Kuvet

21 sep

 

Svjesni smo da ljudi iz BiH odlaze u potrazi za boljim životom, bilo financijski boljim bilo u potrazi za nekom drugom vrstom boljitka. Ipak, u redakciji smo posebno ponosni kad imamo priliku prenijeti pozitivnu bh. priču, koja uključuje pametne i sposobne mlade ljude koji su, iskusivši život vani, ipak odlučili vratiti se doma i ovdje uspjeti. Posebni su dani kad imamo uvid u takve priče. Danas je takav dan. BiH ima dva domaća brenda cipela koji ne uključuju masovnu proizvodnu, korioste ekološke materijale i još uspiju biti i humanitarni.

Danas je dobar dan. Upoznajte supružnike Anu i Bojana.

Na čelu ste brendova Lovidovi i Kuvet. Kako je Vaš karijerni put išao prije osnivanja vlastite firme?

Bojan: Nakon bachelor studija u BiH smo imali želju steći nova iskustva i naučiti nove jezike zbog čega smo odlučili nastaviti studiranje u inozemstvu. Dobar prijatelj nam je preporučio Univerzitet u Baselu, gdje smo se i prijavili na master studij. Srećom, oboje smo bili primljeni i skupa smo mogli započeti avanturu studiranja “vani”. Već tijekom studija sam se jako interesirao za područje web i online marketinga te nakon studija dobio mogućnost nastaviti rad u IT sektoru i time proširiti svoje znanje u E-commerce-u. Iskustvo u tom području i jeste jedan od razloga zašto je naš biznis zasnovan na direktnoj online prodaji. S obzirom na to da je Ana modni influencer već 10 godina, te da je već privukla mnogo pratitelja, uz moje iskustvo u online prodaji stvaranje vlastitih proizvoda nekako je stvaranje brenda bio logičan slijed.

Ana: Pošto sam veliki modni zaljubljenik uvijek mi je bio san kreirati vlastitu kolekciju odjeće, naročito cipela. Sama izrada kvalitetnih cipela ima jako dugu tradiciju u Bosni i Hercegovini, što se nažalost zaboravlja zbog trenutne ekonomske situacije u zemlji. Iz tog razloga nam je posebno drago da promoviramo cipele s Made in BiH etiketom.

 

Možete li ukratko predstaviti rad Vaše kompanije i po čemu ste jedinstveni u BiH?

Ana: Lovidovi i Kuvet su brendovi cipela koji se prodaju isključivo online. Odlučili smo se za taj koncept kako bi direktno komunicirali s kupcima bez posrednika. Jako nam je bitno stvarati direktnu interakciju, to nam omogućuje jasno komuniciranje vrijednosti koje zastupamo. Osim toga direktni feedback o našim produktima i usluzi su nam jako bitni kako bismo konstantno mogli poboljšavati našu ponudu.

Bojan: Što nas također čini jedinstvenim je način distribucije naših proizvoda. Sve naše cipele su proizvedene po narudžbi. Nakon narudžbe cipele se ručno izrađuju i dostavljene na adresu kupca u roku od 10 dana.

Tim načinom rada smanjujemo otpad i štitimo okoliš. Uz društveno odgovornu proizvodnju, transparentne radne uvjete i ekološki prihvatljive prirodne materijale, izrađujemo cipele najviše kvalitete te se dio profita izdvaja u dobrotvorne svrhe.

 

 

Je li pandemija, koja je zaustavila cijeli svijet, promijenila Vaš način poslovanja i ako jest, na koji način?

Bojan: S tim da je naš biznis model i prije pandemije bio zasnovan na online prodaji nismo imali velikih problema što se tiče plasmana naših proizvoda. Ipak pandemija jest utjecala i na nas te ćemo sigurno neke dijelove našeg biznisa morati reorganizirati kako bi i dalje bili konkurentni na tržištu.

 

 

Na kojim principima leži uspjeh Vaše kompanije? Postoje li projekti koje bi voljeli izdvojiti u dosadašnjem radu? Gdje se vidite za 10 godina?

Ana: Prošli smo kroz razne faze uspona i padova koje se, po našem mišljenju, ne odnose samo nas biznis s cipelama nego općenito na pokretanje novih ideja. Iako smo dosta toga već prošli ipak se još uvijek nalazimo na nekim počecima naše priče te smo uvjereni da upornim radom možemo stvoriti prvi veliki brend cipela iz Bosne i Hercegovine koji je internacionalno zastupljen i priznat.
Imate li savjet za mlade ljude koji dvoje između otići iz države ili ostati i pokrenuti ‘nešto svoje’?

Bojan: Ako netko želi pokrenuti biznis u BiH svakako zato ima potencijala pogotovo s razvojem tehnologije mladi su danas u mogućnosti voditi internacionalni biznis doslovno iz svoje sobe.

 

Istraživanja pokazuju kako uspješni ljudi redovno čitaju. Kakvi ste vi po pitanju čitanja i možete li nam preporučiti najdražu knjigu?

Ana: Svakodnevno učenje i rad na sebi su nam jako bitni. Čitanje knjiga je važan dio toga, osim sto nam daju direktan pristup neograničenom znanju i iskustvima, potiču i na vlastito razmišljanje i nove ideje.

Bojan: Možda najbolja knjiga za pokretanje biznisa koju bih izdvojio je “The E Myth “ od Michaela Gerbera koja govori o tome kakvo stvoriti uspješan poslovni sistem u malim i srednjim poduzećima.

 

Koja je za vas definicija uspješnog menadžera?

Osoba koja vodi i organizira biznis, idealno bez uplitanja u operativni rad, iako je to za startupe u prvim godinama poslovanja jako teško, svakako se treba težiti razdvajanju menadžmenta od svakodnevnih operativnih poslova. Međutim menadžer nije osoba koja samo vodi poslove striktno i bez emocija, odgovorna je za međuljudske odnose, radnu etiku, timski rad, atmosferu u timu te razvoj svakog pojedinca.

(Visited 258 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments