Kako smanjiti uticaj stresa?

22 jun

Treba li ti još više motivacije da konačno iskorijeniš stres iz svog života za svoje dobro? Šta misliš o boljem pamćenju i većoj moći mozga?

Novo istraživanje upoređivalo je nivo kortizola kod ljudi s kognitivnim funkcionisanjem i obimom mozga. Ispitivanjem pamćenja, pažnje, vizuelne percepcije i posmatranja zapremine mozga, rezultati su pokazali da su se ljudi sa višim nivoima kortizola ponašali lošije od onih sa prosječnim nivoima kortizola na kognitivnim testovima. Takođe je pokazalo da osobe sa višim nivoima kortizola, imaju manji volumen mozga.

Kortizol je naš primarni stresni hormon i tu je da nam pomogne  u stresnim situacijama, što je sjajno, ali previše kortizola može biti štetno. Uz to, viši nivoi kortizola ne podrazumijevaju više stresa. “Povišenje kortizola nije samo vezano za stres, postoji još razloga”, rekao je glavni autor studije dr Justin Echouffo-Tcheugui.

Smanjenje stresa i smanjenje kortizola u našim životima nikad nije loša ideja. Preporučuje se ljekarima da skrenu pažnju na nešto veće od normalnih nivoa kortizola, (nivoi koji možda u prošlosti nisu bili klinički važni). Poznavanje ove progresije se ne dešava preko noći, postoje stvari koje možeš učiniti da smanjiš nivo kortizola.

Najlakši prvi korak u borbi protiv stresa? Radi stvari koje voliš. Kada se bavimo aktivnostima u kojima  uživamo, bićemo srećniji i opušteniji. Boravak u prirodi, plesanje ili čak samo smijanje sa onima koje voliš može smanjiti nivoe kortizola, kaže dr Lissa Rankin.

Obezbijedi sebi dovoljno sna i izbjegavaj hranu sa šećerom, što takođe može smanjiti kortizol, hormon stresa.

Ovi savjeti su vrijedni za tvoje zdravlje, zato više smijeha manje stresa!

 

Izvor: www.mindbodygreen.com

(Visited 29 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments