Strategije komunikacije za one koji pričaju previše: Evo kako da budete sažeti i jasni

17 sep
Efikasna komunikacija je neophodna za poslovni uspeh. Vaša sposobnost da jasno i koncizno kažete šta mislite može da sklapa ili prekida poslove, saradnju i odnose. Uobičajena zamka u koju mnogi upadaju je navika preteranog objašnjavanja, postavljanja nepotrebnih pitanja i neuspeha da brzo pređu na stvar.

Zato predstavljamo strategije koje će vam pomoći da izbegnete previše priče i postanete efikasniji i poštovaniji komunikator.

Moć kratkoće

Zamislite ovaj scenario: sastajete se sa potencijalnim investitorima koji žele da predstave svoju revolucionarnu poslovnu ideju. Međutim, umesto da prežete na suštinu svog predloga, prvih petnaest minuta provodite deleći nepotrebne detalje o poreklu vaše kompanije. Ovo je klasičan primer skretanja sa puta i neuspeha da se dođe do ključne tačke.

Za većinu preduzetnika vreme je novac. Kada govorite o detaljima koji se ne odnose na predmet, oduzimate dragoceno vreme drugima. Ne zaboravite da svoje ideje, komentare ili nedoumice izložite sažeto.

Razgovor, komunikacija

Razgovor, komunikacija (Pixabay)

Pripremite se za ličnu ili komunikaciju preko telefona

Pre komunikacije lično ili preko telefona, zapišite glavne tačke koje želite da pređete. Ako predsedavate sastankom, uvek imajte dnevni red. Ako se ne radi o formalnom sastanku, ali još uvek imate nekoliko stvari za diskusiju, preporuka je da zapišete svoje glavne teme razgovora pre nego što se obratite osobi sa kojom ćete komunicirati.

Na taj način pomoći ćete sebi da ostanete na pravom putu. Ako treba da ispričate pozadinu da biste dočarali svoju poentu, recite da je pozadinska priča neophodna osobi ili grupi sa kojom razgovarate. Na taj način će, sa kim god da komunicirate, razumeti da delite bitne informacije. Preporuka je da zakažete vreme u kalendaru pre sastanaka kako biste planirali svoj dnevni red i stavke o kojima treba da razgovarate.

Pažljivo birajte pitanja

Postavljate pitanje drugačije da biste dobili drugačiji odgovor? Iako ova taktika može biti efikasna u prodaji, ako vaš cilj nije prodaja već komunikacija, morate da prihvatite odgovore koje dobijate od drugih. Osim toga, ako ste se već odlučili za nešto, nije dobra ideja postavljati pitanje drugima kako biste pokušali da potvrdite svoju odluku. Ne samo da gubite vreme svojih kolega, već i narušavate poverenje i kredibilitet.

Komunikacija

Komunikacija (Pixabay)

Pokušajte da odgovorite na svoja pitanja

Recimo da imate problem sa računarom, a osoba u vašoj kancelariji je dobra sa tehnologijom. Pokušajte prvo da saznate odgovor na mreži pre nego što zatražite pomoć. Ovaj pristup pokazuje drugima da postavljate pitanja samo kada je to neophodno.

Budite strpljivi slušalac

Efikasna komunikacija je dvosmerna ulica. Od vitalnog je značaja da dozvolite svom kolegi da odgovori. Nikada ne prekidajte nekoga usred odgovora sa još pitanja. To remeti tok i pokazuje da ste više zainteresovani za svoj plan nego njihov doprinos.

Neka druga osoba u potpunosti odgovori kada postavite pitanje pre nego što pređete na sledeće. Time pokazujete poštovanje prema njihovoj perspektivi i podstičete sveobuhvatnije odgovore. Zapamtite, razgovori se odnose na izgradnju veza i unapređenje odnosa.

Posao, veština, komunikacija

Razgovor, komunikacija (Pexels)

Važnost e-pošte

Kad god je moguće, koristite e-poštu. Iako može da bude primamljivo da odete u nečiju kancelariju i postavite pitanje za koje smatrate da je od vitalnog značaja, ne zaboravite da poštujete prostor svojih kolega. Niko ne voli da ga prekidaju, posebno za stvari koje nisu hitne. Ako vam nije potreban odgovor u određenom trenutku, uvek koristite e-poštu. Osim toga, dijalog u e-pošti olakšava pregled u budućnosti.

Veća je verovatnoća da ćete odmah preći na stvar i uključiti samo neophodne detalje u e-poruke. E-poruke obeshrabruju opsežnu priču, jer ste svoje misli već prikupili u pisanoj formi, piše Entrepreneur.

Postoje i situacije u kojima je hitan odgovor važan i u tim slučajevima može da bude opravdan telefonski poziv ili razgovor licem u lice. Međutim, prihvatanjem efikasnosti e-pošte, smanjujete verovatnoću da upadnete u zamku nepotrebnog preopširnog pričanja.

Posao

Posao, komunikacija (Pexels)

Promena u načinu razmišljanja

Svesnost u vašim komunikacijskim obrascima može da bude odličan prvi korak ka oslobađanju od navike preterivanja u priči. Uvek težite jasnoći, poštovanju i efikasnosti. Radi se o efikasnom prenošenju vaše poruke, postavljanju svrsishodnih pitanja i iskrenom angažovanju sa drugima. Usavršavanjem ovih veština, uštedećete dragoceno vreme, izgraditi jače veze i ostaviti trajni utisak kao lider koji ceni smislen dijalog.

 

bizlife.ba

(Visited 19 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments