Saznajte kako se najbolje zaštititi od velikih vrućina

23 jun

Meteorolozi za naredne dane najavljuju ekstremno visoke temperature. Iako svi volimo vruće ljetnje dane, treba da budemo i oprezni. Donosimo nekoliko savjeta, kako preživjeti ove dane bez posljedica na kožu i opšte zdravlje.

Zaštiti kožu od sunca

Kada su u toku ekstremno visoke temperature, ne treba da izlaziš iz kuće bez kreme sa zaštitnim faktorom. Kada ne obraćamo pažnju na sunčeve zrake i mislimo da smo samo nakratko vani, naša koža je i tada izložena štetnom uticaju. Već smo pisali detaljno o ovoj temi.

Hidratacija

Ljeti se pojačano znojimo i samim tim, nam je potrebna dodatna hidratacija. Treba da konzumiramo što više tečnosti, najbolje obične vode i prije nego što ožednimo. Na visokim temperaturama smo više izloženi dehidrataciji, a posebno naši najstariji članovi porodice. Dehidratacija može dovesti do glavobolje, umora, vrtoglavice, mučnine, slabosti. Najbolje bi bilo da uvijek imaš flašicu vode uz sebe.

Zaštiti se od toplotnog udara

Toplotnom udaru su skloniji stariji ljudi, ali i mlađi mogu osjetiti negativne promjene ukoliko su dugo izloženi suncu ili visokim temperaturama.

Uobičajeni simptomi toplotnog udara su visoka temperatura, mučnina, povraćanje, glavobolja i vrtoglavica. Stavljanje stopala u hladnu vodu, može mnogo pomoći u hlađenju tijela. Važno je znati da ne smiješ ostajati na vrućini u automobilu, jer je temperatura unutra uvijek viša nego vani. Nikako ne ostavljaj djecu, kućne ljubimce ili starije osobe u parkiranom zagrijanom autu.

Obuci se lagano

Na vrućinama treba da nosiš širu, prozračnu garderobu od prirodnih i laganih materijala. Najbolje je da nosiš stvari od pamuka ili lana, u kojima koža može da diše. Takođe, boje treba da budu svijetle. Šešir, ili neko drugo pokrivalo za glavu, zaštitiće te od sunčanice.

Jedi dosta voća i povrća

Jesti manje obroke i jesti više voća i povrća, značilo bi više energije za tijelo. To bi povećalo nivo naše energije i smanjilo šanse za toplotni udar. Teška, začinjena hrana dovodi do pojačanog znojenja, što opet dovodi do dehidratacije.

Rashladi prostorije

Rashladi prostorije u kojima boraviš. Koristi ventilatore, klimu, provjetravaj prostorije ujutro i naveče, kada je temperatura niža (na prozore možeš staviti i mokre plahte). Ako koristiš klimu, pazi da ne spuštaš temperaturu mnogo. Velika temperaturna razlika unutra i vani, može izazvati šok za organizam.

Dodatni savjeti

Na velikim vrućinama izbjegavaj alkohol i kafu, jer oni dovode do dodatne dehidratacije. Bebe ne treba stavljati u deke ili tešku odjeću. One ne podnose vrućinu dobro, jer im znojne žlijezde nisu dobro razvijene. Ukoliko imaš priliku, rashladi se na bazenu, moru, jezeru, rijeci, ali izbjegavaj vrućinu kada je ona najjača, od 10h do 18h. Ako si ipak vani u to doba dana, svakako potraži hlad!

/ultra.ba/

(Visited 70 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments