Rješenje problematike “Da, ali…”

13 dec

Kada ste zadnji puta željeli nešto promijeniti u svom životu, ali ste umjesto toga rekli:

“DA, ALI” … prestara sam, premlada sam, presiromašna sam, krivog sam spola, rođena sam u krivoj zemlji, nemam prilike, nemam vremena, neodlučna sam, nemam snage volje, imam naviku odustajati, ne mogu imati sve, ja pokušavam ali ne ide, nemam dovoljno novca, nemam talenta, preosjetljiva sam, ovo je okrutan svijet u kojem samo pokvareni uspijevaju, takva mi je karma, trebala sam se roditi u neko drugo vrijeme, pogriješila sam faks, previše/premalo sam obrazovana, imam premalo iskustva, moje su vještine zastarjele, strah me je…

Iako možda mislite da takav način razmišljanja govori o vašoj neustrajnosti, vašim slabostima, lošem karakteru ili mršavom genetskom nasljeđu, zapravo se radi o AUTOMATSKOJ REAKCIJI PREŽIVLJAVANJA, koju svi posjedujemo, a naučili smo je tijekom odrastanja od okoline u kojoj smo živjeli. Ta nas automatska reakcija vraća tamo gdje nam je sve poznato (a ne nužno i lijepo), tamo gdje smo već preživjeli. Ona nam je pomogla u očuvanju vrste u prošlosti.

Automatska reakcija preživljavanja predstavlja zapravo upozorenje koje nam psiha šalje da bi nas odvratila od avantura i isprobavanja novih ideja, koje potencijalno mogu ugroziti našu sigurnost, opstanak i život.

No, bez tih ideja i avantura mi nikada ne bi napredovali. Prisjetite se samo svih onih žena koje su imale vrlo limitirani izbor životnih karijera, zbog društva u kojem su živjele (a često i zbog obitelji u kojoj su živjele), doživljavajući pritisak limitirajućeg “Da, ali…”. Onda se prisjetite onih koje nisu pristale na te društvene “Da, ali…” i napravile promjenu u vlastitom životu, ali isto tako i pomaknule čitavo društvo u nekom novom smjeru.

Najveća postignuća bila su moguća jedino zato jer su neki ljudi pokušali nešto novo, unatoč tom sveprisutnom automatskom mehanizmu preživljavanja.

 

VJEŽBAJTE: UTVRDITE SVOJE “DA, ALI…

Pogledajte gore napisani popis uobičajenih “Da, ali…”, no svakako razmislite o svojim specifičnim “Da, ali…” koje imate. Prisjetite se kada ste trebali donijeti neku veliku odluku. Koji prigovori su vam padali na pamet? O čemu ste brinuli? Koji su vas “Da, ali…” uspjeli odvratiti od vaših snova i planova?

Nakon što napišete listu, posložite je po kriteriju da prvi budu oni koji najbolje ubijaju vaše planove i snove. Na prvom mjestu treba biti onaj koji vas može odvratiti gotovo uvijek.

Nakon što završite s listom pratite najčešće “Da, ali…” u svojim razmišljanjima. Kada primijetite takvu rečenicu, izdvojite je u posebnu kategoriju i pokušajte prepoznati u njoj ono što ona u stvari je: AUTOMATSKA REAKCIJA PREŽIVLJAVANJA. Na taj način će prestati imati toliku moć nad vama. Redovito provjeravajte listu. Kao i kod tjelovježbe, što više vježbate – imati ćete više snage.

Problem s “Da, ali…” je u tome što se radi o automatskim mislima koje nam se prikazuju kao naše vlastite, a zapravo su uobičajeni, definirani set prethodno upamćenih misli koje imaju moć nad našim ponašanjem.

Trebamo ih naučiti razlikovati od vlastitih misli. Da bi to učinili moramo svoj glas učiniti glasnim, jasnim i jasno vlastitim. Kažite jasno sebi što želite i što vam je najvažnije. Zapišite si to.

Čim ih uspijete jasno razgraničiti od vlastitih misli, osjetiti ćete koliko su izgubile na snazi.

Predano se posvetite svojim jasno postavljenim ciljevima.

Potražite podršku ljudi koji slično razmišljaju.

Vizualizirajte sebe kao da ste već uspjeli u tome čemu ste predani.

-psiholog-rijeka.com

(Visited 4 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments