Neke vještine potaknut će vaš profesionalni razvoj

10 okt

Sve više poslodavaca daje prednost mekim vještinama koje su ključne za napredovanje i razvoj u karijeri. Usavršavanje tih cijenjenih vještina može mladim tražiteljima posla pomoći da se istaknu i dođu do novih mogućnosti.

Komunikacijske vještine

Dobre komunikacijske vještine često su zanemarene, a jedna su od temeljnih značajki svakog uspješnog stručnjaka. Bez obzira na to razgovarate li s kolegama, klijentima ili poslovnim partnerima, ključno je da svoje ideje jasno prenesete i pažljivo poslušate što druga osoba govori.

Komunikacijske vještine ne poboljšavaju se preko noći, ali uvijek možete započeti tako što prvo razmislite prije nego što nešto kažete i pobrinete se da je vaš govor jasan i jezgrovit. Ako nešto nije jasno, nemojte se bojati postavljati pitanja. Iskoristite svaku priliku za vježbu i ne zaboravite zatražiti povratne informacije.

Javno govorništvo

Još jedna nedovoljno cijenjena vještina jest javno govorništvo. Javno govorništvo povezano je s komunikacijskim vještinama te sa sobom nosi svoje izazove, posebno kad je riječ o sramežljivim osobama ili onima koji imaju tremu od nastupa. Međutim, usavršavanje te vještine može utjecati na rast vaše karijere s obzirom na to da je svakom poduzeću potreban dobar govornik kako bi se predstavio na događanjima u poduzeću, na sastancima klijenata, konferencijama itd.

Kako biste poboljšali svoje vještine javnog govorništva, počnite s malim zadatcima – preuzmite inicijativu i održite prezentaciju pred svojim timom ili odjelom. Odvojite vrijeme za vježbu i uvijek tražite povratne informacije od kolega da biste saznali što je bilo dobro, a što bi se moglo poboljšati. Baš kao i komunikacijske vještine, za to je potrebno vrijeme da se usavrši, ali prednosti mogu biti znatne.

Organizacija vremena

Učinkovita organizacija vremena ključna je za mlade stručnjake koji žele maksimalno povećati svoju produktivnost i ispuniti rokove. Određivanje prioritetnih zadaća, postavljanje ciljeva i upravljanje čimbenicima koji odvraćaju pozornost ključni su za uspjeh. Razvijanjem izvrsnih vještina organizacije vremena možete steći ugled pouzdane i učinkovite osobe, što je uvijek dobra stvar u radnom okruženju.

Poboljšajte svoje vještine organizacije vremena s pomoću EURES-ova članka o tome kako pravodobno ispuniti rokove na poslu.

Preuzimanje odgovornosti

Bez obzira na to koliko se trudimo, neizbježno ćemo griješiti na poslu. Razlika između dobrog i lošeg zaposlenika jest način na koji se nosite s tim pogreškama. Nastojite li krivnju pripisati nekome drugome, tražite li isprike ili preuzimate punu odgovornost za svoje postupke? Ako ste napravili pogrešku, budite jasni u pogledu uloge koju ste odigrali i prihvatite posljedice. To je najbolji način za učenje iz tog iskustva.

Rješavanje problema

U ovim dinamičnim vremenima poduzeća cijene zaposlenike koji mogu riješiti složene probleme. S pomoću te vještine mladi stručnjaci mogu objektivno analizirati situacije, procijeniti alternative i donijeti informirane odluke. Kako biste unaprijedili svoje sposobnosti rješavanja problema, pronađite prilike za suočavanje s izazovnim projektima, uključite se u sastanke za razmjenu ideja i bilježite kako iskusniji kolege rješavaju složene situacije.

Timski rad

Poduzeća su složeni organizmi u kojima svaki zaposlenik ima ključnu ulogu. Važno je da zaposlenici rade zajedno kako bi prevladali složenije izazove. Timski rad ključan je za uspjeh svakog odjela. Vještine timskog rada uključuju aktivno slušanje, poštovanje različitih perspektiva te učinkovitu komunikaciju i koordinaciju s članovima tima. Kako biste poboljšali te vještine, potražite prilike za sudjelovanje u skupnim projektima i volontirajte u timskim zadatcima.

Pregovaranje

Pregovaračke vještine vjerojatno je najteže razviti od vještina s ovog popisa, ali nedvojbeno su i najvrjednije. Dobre pregovaračke vještine mogu se primijeniti u mnogim profesionalnim kontekstima, kao što su sklapanje poslova, rješavanje sukoba na poslu ili čak pregovaranje o plaći.

Kako biste poboljšali svoje pregovaračke vještine, aktivno vježbajte slušajući da biste razumjeli perspektivu druge strane i potrudite se postići pozitivne rezultate za obje strane, usmjeravajući se na uzajamne koristi i kreativna rješenja. Možete i pročitati ovaj EURES-ov članak koji će vam pomoći u pregovorima o povišici plaće.

 

-europa.eu

(Visited 4 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments