Navike studenata i 3 savjeta kako se riješiti ovisnosti o društvenim mrežama

21 maj

Mnogi razvijaju ovisnost o društvenim mrežama što dovodi do nekontroliranog korištenja i provjeravanja mreža svakih nekoliko minuta, što su potvrdili i studenti s kojima smo razgovarali. Stoga, donosimo tri ključna savjeta za rješavanje ovisnosti.

Društvene mreže dio su naše svakodnevice i ne možemo zamisliti današnji život bez njih. Pružaju nam razne zabavne sadržaje te omogućavaju komunikaciju s drugima. Međutim, imaju i svoju mračnu stranu – upravljaju našim ponašanjem i razmišljanjima, određuju trendove koje slijepo slijedimo i predstavljaju idealiziranu stvarnost.

S obzirom na njihov utjecaj i popularnost, mnogi razvijaju ovisnost o društvenim mrežama. Javlja se takozvani strah od propuštanja – bojimo se da ćemo propustiti objave prijatelja ili neki novi trend. To dovodi do toga da provodimo sate nekontroliranog provjeravanja profila, zbog čega zaboravljamo na stvarnost.

O vlastitim medijskim navikama i korištenju društvenih mreža progovorili su studenti. Dok su neki od njih ovisni o njima do granice da čim se probude provjeravaju objave, drugi uviđaju njihove štetne strane, brišu profile i sve više se koncentriraju na život izvan Instagrama i Facebooka.

Kako naš život ne bi u potpunosti ovisio o društvenim mrežama, donosimo tri savjeta koje je korisno isprobati.

1. Razmisliti zašto koristimo društvene mreže

Društvene mreže upravljaju našom svakodnevicom. Ako želimo preuzeti kontrolu i odreći se ovisnosti o njima, važno je zapitati se zašto ih uopće koristimo i kako provodimo vrijeme na njima. Služe li nam za komunikaciju i razmjenu sadržaja s prijateljima, objavljivanje fotografija i videa ili se radi o višesatnom listanju objava iz čiste navike i dosade. Nakon toga, potrebno je postaviti prioritete i odlučiti što želimo nastaviti raditi ondje, a čega se odreći.

2. Odrediti vrijeme boravka na društvenim mrežama

Naviku korištenja društvenih mreža lakše ćemo promijeniti ako odredimo vrijeme boravka na njima. Korisno je uzeti dva ili tri sata kada ćemo se u potpunosti maknuti od mobitela i posvetiti se nekoj aktivnosti ili obavezi. S vremenom će to postati navika i nećemo imati potrebu provjeravati mreže svake minute jer ćemo shvatiti kako se u tri sata naše odsutnosti zapravo ništa drastično nije dogodilo i promijenilo. Isto tako, offline dan ili vikend također je dobra ideja kojom ćemo shvatiti kako nam nisu toliko potrebne u životu.

3. Promijeniti stav prema društvenim mrežama

Zašto sam ovisan o društvenim mrežama? Utječu li one pozitivno ili negativno na moj život? – ovo su pitanja koja su korisna za zapitati se jer ćemo na taj način dobiti odgovore koji će nam promijeniti stav prema njima. Sukladno promijeni stava, promijenit će se i naše medijske navike. Važno je shvatiti kako se naš život ne vrti oko društvenih mreža, već da imamo život izvan njih.

/studentski.hr/

(Visited 2 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments