Koliko vam treba da zaspite kad legnete? Pogledajte šta se smatra ‘normalnim’

7 apr

Postoje oni koji mogu zaspati čim im glava dodirne jastuk, a s druge strane, postoje i oni kojima se spava, a nikako ne mogu zaspati. To može biti jako iscrpljujuće, pogotovo sljedeće jutro.

Neuronanaučnica i autorica knjige ‘Biohack Your BrainKristen Willeumier objasnila je za koliko u prosjeku treba vremena većini ljudi da zaspe.

Naravno, vi ne možete tačno izračunati vrijeme koje vam treba da zaspete, ali vjerovatno ga možete procijeniti, bilo da je riječ o 10 minuta ili pola sata. Iako su svi različiti, Kristen kaže da većini ljudi treba pet do 20 minuta da zaspu. Ako spadate u tu skupinu zaista ste sretni, tvrdi ona.

Ako zaspete u roku od 20 minuta nakon što ste legli u krevet to je dobar znak da su vaše tijelo i um bili spremni za uspavljivanje. Međutim, ona napominje da to ne mora biti svaku večer. Sve ovisi o vašem danu i o količini stresa zbog kojeg možda nećete moći zaspati unutar tih 20 minuta.

Ako ne zaspete u roku tih 20 minuta to ne mora značiti da nećete imati dobar i kvalitetan san. Ako vam nekad treba jedan sat da biste zaspali, to je u redu. Ne vrijedi se zabrinjavati – kaže neuronaučnica.

Kada otprilike znate koliko vam obično treba vremena da zaspite, to možete uzeti u obzir prilikom planiranja vremena za spavanje. Willeumier napominje da biste u noći kada postoji stres i tjeskoba trebali ići ranije u krevet s obzirom da vam tada treba malo više vremena da zaspete. Također preporučuje dodatak magnezija koji bi vam mogao pomoći da prije zaspete i da se smirite.

Većinom ljudi ne mogu zaspati jer im se po glavi vrte razne misli i stalno o nečemu razmišljaju. S obzirom na to treba pronaći način da se smirimo. Meni uistinu pomaže magnezij. On može poboljšati kvalitetu spavanja, podržati zdrav cirkadijanski ritam te nas može opustiti kako bismo što prije zaspali – objašnjava ona.

Povrh toga, ona predlaže prigušivanje svjetla sat ili dva prije spavanja kako bi se tijelu dalo signal da je vrijeme za spavanje.

Smatram da je prigušivanje svjetla jedna od bitnijih stavki prije spavanja. Ako idete spavati u 22 sata i imate problema sa spavanjem, možda biste trebali početi prigušivati ​​svjetla u 8. Pazite i na temperaturu u sobi, nemojte da bude zagušljivo niti prevruće – govori Kristen.

A ako ste pod velikim stresom, ona preporučuje da prije spavanja meditirate, okupate se, pročitate knjigu ili poslušate na internetu šumove prirode ili umirujuće zvukove. Što ste manje pod stresom, to je veća vjerovatnoća da ćete se opustiti i prije zaspati.

/24sata.hr/

(Visited 122 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments