Ko su “influenceri” i kako ih iskoristiti?

20 mar

Postoji bezbroj načina kako za male novce doći do kupaca. Ali to od vas zahtijeva kreativnost i razumijevanje. Ne brinite se za tehnologiju. Ona više nije bitna. Mi sada živimo u vremenu korisnika tehnologije.

Velika većina nas u životu ima neke prijatelje, poznanike… koji imaju utjecaj u svojoj grupi. Ne moraju oni biti niti visokoobrazovani, bogati, uposleni… ili već ne znam šta. Jednostavno postoje ljudi koji svojom karizmom, ponašanjem, nekim urođenim šarmom imaju utjecaj u grupi kojoj pripadaju. Grupa im vjeruje, oponaša ih, druži se s njima, prati ih.

Danas, zahvaljujući tehnologiji, postoje ljudi na društvenim mrežama, koje možda i ne poznajemo, ali čije stavove i vrijednosti dijelimo. Ovisno o vašim navikama, stavovima, ponašanju… pronašli ste neke koje redovito pratite i čiji postovi vam se sviđaju. Lajkate ih, komentirate i dijelite njihove sadržaje. U drugu skupinu dolaze BLOGERI. Pišu tekstove o modi, turizmu, marketingu, glazbi… Od njih redovito primate e-mail poštu.

Na Facebooku imam nekoliko prijatelja koji su veliki zaljubljenici prirode. Svaki dan objave neki tekstić, fotografiju, komentar… I onda sam se u jednom trenutko čudom čudio kako te ljude nije nitko angažirao za reklamu.

Evo Vam primjer, Hodopisi i slikopisi, ovu stranicu vodi i objavljuje Stanislava Borovac, planinarka HPD Prenj 1933, inače članica HGSS-a i veliki zaljubljenik u prirodu.

Pa je li ikome u Turističkoj zajednici ikada palo na pamet ovo iskoristiti u promotivne svrhe? Jeste li mogli napraviti ugovor s mladom damom na način da na svojim slikama uvijek nosi maijcu, šešir, ruksak… sa logom Turističke zajednice i tako promovira Hercegovinu kao destinaciju. Vrhunac dometa u oglašavanju naših turističkih zajednica je katalog, letak i bilboard. E pa ako neće oni, zašto to netko drugi ne učini. Imaju priliku to učiniti, hoteli, općine, kampovi… sve ono što je vezano uz PRIRODU, EKOLOGIJU, ZDRAVLJE…Idealno bi bilo za nekog proizvođača hrane, čiste vode, sportske opreme za planinarenje, restorana… Jako puno ima usluga i proizvoda koji bi se mogli promovirati.

HODOPISI I SLIKOPISI. Evo ideje. Zamislite svoj logo i poruku na majci, šeširu i ruksaku i to se sve promovira na FB stranici koju će vidjeti tisuće ljudi.. Idealna promocija za turističke agencije, restorane, hotele…Nemojte da vam domet oglašavanja bude samo letak.

U zadnje vrijeme je to počeo raditi EROGAG koji ima preko 100.000 pratitelja. Jako dobro. Netko se sjetio kako bi bilo dobro iskorisiti potencijal ovoga INFLUENCERA. Možemo spomenuti i Mostarske crnjake koji imaju skoro 50.000 pratitelja. Veliko broj lajkova i komentara. Komentari i podjela sadržaja s drugima je jako dobra stvar. Bolje nego i da imate veliki broj lajkova stranice a malo angažmana.

Prednost ovog načina oglašavanje je što ono nije napadno ni nametnuto. Nekako lagano i nenametljivo dolazi do korisnika. To vam je slično kada u filmu vidite u nekoj od scena Apple računalo, ili Sony televizor. Podsvijesne reklame ponekad su intezivnije od nekih s većom frekvencijom prikazivanja.

Što se Blogera tiče spomenuo bih jedan stručni blog, Dragana Varagića koji piše o digitalnom marketingu i koji je jedan od posjećenih blogova u Srbiji ali i u regiji. Često će kroz svoje stručne savjete promovirati i vaše usluge, naravno ako ste u kontekstu njegovih sadržaja. Ili pogledajte jednu od čitanijih beauty blogerica Sara’s Magical World. Zasigurno je vrlo interesantna kao mjesto za oglašavanje.

Koliko samo imate ljudi koji putuju svijetom i objavljuju svoje blogove, fotografije, kratke video filmove. Istraživanja govore da je video kao mediji za promociju na Youtubu i društvenim mrežama nezaustavljivo dolazi na prvo mjesto kao način promocije. Što manje texta a što više slika i videa. Ljudi nemaju vremena čitati. Neka istraživanja govore kako bi dužina teksta BLOGOVA treba biti negdje oko 1.500 riječi, ali to je po mom iskustvu i previše. Zato sam svoje blogove sveo na 600-800 riječi. I bit ću sretan ako i toliko pročitate.

Dakle, namjera ovoga teksta nije bila promovirati nekoga, nego jednostavno usmjeriti vas na jedan drugačiji kanal komunikacije, koji se već odavno koristi u svijetu. Ovdje kod nas, morate priznati jako malo. Tim ljudima ne morate plaćate velike novce. Dovoljno je da pronađete nekoga tko odgovara vašim namjerama, proizvodu, načinu promocije…i probate dogovoriti posao. Ovakvih influencera ima zaista mnogo. Razmislite o ovom načinu komunikacije. Zasigurno će upotpuniti vaš image.

manager.ba

(Visited 81 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments