Kako upravljati konfliktima?

18 apr

Do konflikata obično dolazi zbog:

  • Različitog viđenja stvarnosti
    Svi mi na svoj jedinstven način opažamo stvari i događaje u našem okruženju i na temelju toga imamo svoje viđenje stvarnosti. Iz tog razloga svatko od nas vjeruje svojom viđenju koje smatra jedinim ispravnim i ponekad ne želi vidjeti stvari «očima drugog»

  • Različitih vrijednosti – ono što je nama važno i značajno i što je naša životna filozofija ne mora biti i drugoj osobi
  • Određenih osobina ličnosti – osobe koje žele da ih drugi slijepo slijede i slušaju, te se nerado prilagođavaju drugima sklonije su konfliktima. Zapitajte se jeste li vi možda konfliktna ličnost i prihvaćate li teško tuđe mišljenje?

  • Nedostatka povjerenja – ako u drugu osobu nemamo povjerenja veća je vjerojatnost da ćemo sumnjati u čestitost njenih namjera i onog što nam govori.
  • Projekcije – ponekad ono što nam se ne sviđa na nama prepoznajemo u drugome, napadamo kod drugoga, osuđujemo kod drugoga. Vjerojatno je svatko od nas iskusio situaciju u kojoj nas je neka osoba kritizirala primjerice zbog naše lijenosti, a ona je u tome gora od nas. Tuđu projekciju lakše prepoznajemo, ali vlastitu vrlo teško. Zato se idući put, kada druge budete kritizirali, zapitajte: Da li ja sada kritiziram drugu osobu ili samog sebe?
  • Predrasuda – ako unaprijed imamo oblikovano mišljenje o nekome ili nečemu (osobito ako je negativno) teško ćemo s tom osobom ili o nečemu voditi objektivni razgovor, već ćemo tražiti povod za konflikt i napad na tu osobu.

Kako spriječiti konflikte?

  • Pripazite na to kako govorite – Način na koji nešto govorite u velikoj mjeri će utjecati na to hoće li vaša poruka biti prihvaćena pozitivno ili negativno. Izbjegavajte naredbe, prijetnje, etiketiranje, procjenjivanje jer lijepa riječ sva vrata otvara.
  • Slušajte sugovornika – Kao što i sami u razgovoru s drugima želimo da nas se sasluša i prihvati ono što govorimo, isto tako i drugi od nas to očekuju
  • Poštujte pravila razgovora – Dok druga osoba govori, šutite i slušajte dok ne prestane. Dopustite i drugima da izraze svoje mišljenje, ako vi očekujete isto od njih.

  • Ne doživljavajte kritiku osobno – Ne doživljavajte kritike kao napad na sebe jer kad vas netko napada to obično ne radi zato da bi vam naštetio nego zato da bi obranio sebe ili nešto dobio.
  • Usmjerite se na problem, a ne na osobu – konstruktivnije je usmjeriti se na rješenje problema nego da nabrajate loše osobine osobe (lijena je, neodgovorna…). To sigurno nije put do rješenja problema nego do još neugodnijih emocija.
  • Budite tolerantni – Kako nismo svi isti, tako nemamo svi iste želje, ciljeve i razmišljanja. Prihvatite različitosti među ljudima i mišljenjima i shvatite to kao priliku da naučite nešto novo, a ne kao priliku za sukob.

 

 

 

 

 

www.centar-sirius.hr

(Visited 6 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google

Comments