Kako postati bolji vođa – 10-odnevni plan za menadžere i vlasnike biznisa

14 jun

Pravu promjenu može donijeti samo koncentracija i trud. Moramo biti odlučni i predani kako bi nešto promijenili. Prečesto se slažemo s opaskama koje nam ukazuju da bi trebali poboljšati komunikaciju sa zaposlenicima, ali rijetko kad nešto poduzmemo u vezi toga. Nema plana akcije. Nema ni promjene.

Ali što ako biste mogli napraviti konkretna poboljšanja unutar sljedeća dva tjedna?

Što kad bi ste mogli saznanja o vlastitim slabostima pretvoriti u plan koji donosi rezultate? I na kraju, što kad bi ste mogli uz prave dokaze procijeniti koliko ste se točno poboljšali?

To može donijeti uspjeh vašoj tvrtki, jer će plan vaše promjene i procjena poboljšanja donijeti neka prijeko potrebna otkrića.

John Brandon je osmislio desetodnevni plan kako postati bolji vođa. Dijelom je riječ o edukaciji (kako bi prepoznali problem), ali većinom predlaže konkretne korake za poboljšanje. Koraci su dizajnirani tako da se uključe u vašu dnevnu rutinu – svaki korak će biti dio vašeg normalnog dana.

Prvi dan trebate primjerice procijeniti svoju sposobnost vođenja ujutro, pa nekoliko puta oko ručka, i jednom prije nego otiđete s radnog mjesta. Ugurajte ih u raspored, ali nemojte dopustiti da vam smetaju poslu.

Također je bitno i da počnete u ponedjeljak, potom redom pratite sve korake (čak i vikendom) kako bi to sve priveli kraju u dva radna tjedna.

Nemojte krenuti prije nego što se dobro pripremite. I budite spremni prihvatiti plan. Recite sebi da će ovo upaliti. Jeste li spremni?

Prvi dan: Napravite samoprocjenu
Prvi dan trebate kopati duboko po svojem biću. Ne zaboravite da ovaj plan uključuje konkretne i mjerljive korake – nije nekakav sumnjiv lijek.

Prije nego što krenete, prvi ponedjeljak testirajte vaše sposobnosti vođenja.

Ima ih puno na engleskom jeziku (samo guglajte “leadership assessment test” ili pronađite knjige koje ih sadržavaju).

Izvucite barem tri velika područja koja trebate poboljšati – primjerice veća odlučnost ili bolja komunikacija. Vodite dnevnik kako bi pratili ta tri područja.

Drugi dan: Tražite povratne informacije
Samoprocjena vam pomaže da shvatite koliko toga trebate mijenjati, ali možda niste svjesni svih problema.

Vaš tim vam može pomoći da shvatite. Zamolite troje ili četvero vaših zaposlenika da vam kažu u kojim segmentima možete biti bolji.

Provjerite slažu li se ti komentari s procjenom koju ste napravili prvi dan.

Tražite ih povratne informacije sve dok ne prikupite još 3 područja za napredak. Sad imate šest područja koja trebate pratiti u dnevniku napretka.

Treći dan: Izradite plan
U prva dva dana ste saznali koja područja trebate poboljšati.

To vam određuje sljedećih osam dana.

Imate točno šest područja za napredak, s obzirom na vlastitu procjenu i procjenu zaposlenika.

Treći dan izradite dokument koji izlistava razloge zašto te slabosti uopće postoje – kako ste ih uopće razvili, na koji vam način smanjuju sposobnost vođenja, kako narušavaju tvrtku?

Potom napišite detaljna objašnjenja svakog problema kako bi ih u potpunosti razumjeli.

Podijelite ta objašnjenja s osobom od povjerenja.

Od četvrtog do devetog dana: Promišljeno radite na poboljšanju
U sljedećih šest dana, trebate svaki dan raditi na jednom području za poboljšanje.

Primjerice, ako je jedan problem slaba komunikacija s timom, izradite plan koji će rješavati taj problem.

Ugovorite sastanak s cijelim timom i objasnite im koje su misije tvrtke, ili s njima podijelite zamisli za proizvode i usluge.

Nađite se s nekoliko zaposlenika u četiri oka, i pitajte ih o njihovim projektima.

Fokusirajte se na problem i nešto poduzmite u vezi toga.

Ili ako trebate poboljšati sposobnost savjetovanja zaposlenika, uzmite vremena kako bi to napravili, i pratite kako vam ide.

Imate problema s motiviranjem zaposlenika? Možda taj dan nije loša ideja odvesti ih na večeru ili pohvaliti njihov rad.

Za problem odmah pronađite rješenja. Budite promišljeni pritom.

U redu je da vaš tim zna da radite na vještinama vođenja; uključite i njih u vježbu i potaknite ih da vam daju komentare, čak i negativne.

Neka vam i iskusniji mentori pomognu. Važan dio vježbe je i to da transparentno pokažete želju za napretkom.

Deseti dan: Napravite sažetak toga što ste otkrili
Uspjeli ste! Jedan dan ste analizirali vaš pristup vođe, i jedan dan ste tražili komentare zaposlenika i mentora.

Potom ste ispisali područja za napretkom i napisali zašto su vam problem.

Onda ste sljedećih 6 dana radili na tim područjima, na jednome po danu. Sad trebate napraviti sažetak svih deset dana.

Što ste naučili u ta dva tjedna? Kako vam je išlo fokusiranje na jedan segment po danu? Jeste li ostvarili konkretan napredak u tom području?

Desetodnevna vježba osmišljena je kao koncept “učenja putem rada”, u smislu da ste prepoznali probleme i odmah na njima radili.

A naučili ste i zašto su vam ti problemi izazivali zbunjenost i narušavali moral tvrtke.

Otkrili ste i da će na tim problemima trebati još raditi. U vaš sažetak ubacite dodatne komentare drugih.

Pitajte zaposlenike što misle o svakom pojedinom danu kad ste radili na slabostima.

Pitajte ih jeste li se uistinu poboljšali i kako bi drukčije mogli postupiti u određenoj situaciji.

Što ste otvoreniji u vašoj desetodnevnoj vježbi, to ćete više naučiti i više se poboljšati.

Napravite i dodatan plan kako bi na slabostima radili i dalje kroz sljedeću godinu.

Nakon šest mjeseci, ponovite desetodnevnu vježbu i usporedite rezultate. Imate li i dalje iste slabosti?

Jeste li se ovaj put promijenili? Vratite se dnevniku i pogledajte zašto je nešto upalilo a zašto nije, kako su zaposlenici reagirali, i jeste li se promijenili.

manager.ba

(Visited 67 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments