Kako ostati u fizičkoj i zdravstvenoj formi ukoliko radiš od kuće?

2 dec

Nutricionisti otkrivaju zdravstvene savjete za ljude koji rade od kuće, kako bi ostali u formi i bili aktivni i zdravi. Zbog pandemije korona virusa, većina kompanija širom svijeta uvela je model rada od kuće, ali ljudi koji rade od kuće moraju strogo paziti na svoje zdravlje, jer rad od kuće podrazumijeva i pozitivne i negativne strane.

Pexels

Dakle, u kontekstu održavanja zdravog života izuzetno je važno postaviti rutinu, biti disciplinovan i kod kuće. Rad od kuće ponekad znači da sjediš satima za računarom i konzumiraš brzu hranu, često zbog stresa ili iz čiste dosade. Evo nekoliko ključnih savjeta za tebe, ukoliko radiš kao freelancer ili radiš za kompaniju od kuće.

Prilagodi dan svom prirodnom biološkom satu

Posao od kuće može postati izazov u kontekstu podešavanja tvom prirodnom biološkom satu. Iako radiš od kuće, odredi si neki plan i raspored radnog dana. Utvrdi satnicu, postavi pravilan obrazac spavanja, sa najmanje 7-8 sati sna, meditiraj, napravi pauzu, odmori se, konzumiraj obroke na vrijeme i ne preskači nijedan obrok. Takođe, odvoji bar sat vremena dnevno za fizičke aktivnosti, vježbe, trening, istezanje, šetnju, yogu i slično, kako bi se unaprijedilo tvoje zdravlje. Disciplinuj se i pridržavaj se svog zacrtanog rasporeda, uvedi zdrave rutine.

Pexels

Napravi češće pauze

Na svaka dva sata, obavezno ustani istegni se, prošetaj po kući ili u idealnoj situaciji prošetaj oko svog doma po obližnjem kvartu ili parku, udahni svjež vazduh, rastereti se od posla i stresa, pročisti svoje misli. Nemoj dugo da sjediš ispred računara, jer to šteti i tvojoj kičmi i očima.

Obavezno pij čaj, vodu i limunadu

Znamo da ti je kafa najbolji prijatelj dok radiš od kuće, ali ne zaboravi da je tvom tijelu i mozgu potrebna voda za hidrataciju organizma i detoksikaciju tijela. Zato ograniči unos kafe na 2 šolje dnevno, a obavezno pij čajeve, limunadu i minimum 2 litre vode dnevno. Ukoliko ne piješ dovoljno vode, imaćeš problem sa probavom, glavoboljom i usporenim metabolizmom. Vodu ne piješ samo kada osjećaš žeđ, nego vodu treba piti stalno tokom dana, dakle flašu s vodom uvijek drži pri ruci.

Foto: Freepik

Planiraj i ne preskači obroke

Doručak je i dalje najvažniji obrok u danu, a osiguravanje zdravog doručka je presudno za zdravlje. Za doručak konzumiraj na primjer zobenu kašu, voće, omlet sa povrćem, jogurt, smuti sa voćem i povrćem. Za ručak jedi ribu, integralnu rižu, povrće, supu, varivo. Večera treba da bude laganija u vidu bogate salate. Nezdrava hrana će te samo usporiti, smanjiti tvoju koncentraciju, produktivnost i budnost. Ukoliko ne možeš da se suzdržiš od grickanja između obroka, odluči se za zdrave grickalice poput kikirikija, badema, lješnjaka, pistacija, oraha, mrkve, suhog ili sirovog voća. Izbjegavaj grickalice poput čipsa. Ne naručuj brzu hranu putem interneta, već pripremaj svoje zdrave obroke ili ako baš moraš nešto naručiti od hrane, odluči se za smuti, salatu i slično.

Ograniči vrijeme na društvenim mrežama

Primamljivo je često provjeravati profile na društvenim mrežama i držati laptop ili mobilni tetefon blizu sebe, ali važno je napraviti digitalnu pauzu. Pokušaj smanjiti upotrebu tehnologije pred kraj dana, jer moraš oči odmoriti od plavog svjetla na uređajima poput mobilnog telefona, tableta i laptopa. Ne pravi kompromise sa svojim spavanjem, san ti je neophodan. Radije na kraju dana pusti sebi opuštajuću muziku za spavanje, meditiraj ili čitaj knjigu.

(Visited 56 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments