Kako odgovoriti na pitanje “Zašto želite raditi ovdje?”

5 aug

Od svih pitanja za intervju za koja se kandidati pripremaju za posao, ona najočitija ponekad privlače najmanje pažnje. Da, došli ste spremni da podijelite svoju najveću manu, svoju najveću snagu, trenutak kada ste zablistali i koncept koji ste naučili, ali šta radite sa širokim, ali direktnim pitanjem poput „Zašto želite da radite ovdje?“ U ovom članku navodimo tri strategije za odgovor na ovo uobičajeno pitanje za intervju i dajemo primjere odgovora koje možete koristiti kao vodič.

 

Ponekad su najteža pitanja na razgovoru za posao ujedno i najjednostavnija i najdirektnija. Ono što biste uvijek trebali očekivati ​​da čujete i definitivno se pripremite za:

„Zašto želiš da radiš ovdje?“

Kao slično problematično pitanje za intervju – „Pričaj mi o sebi“ — „Zašto želiš da radiš ovdje?“ zahtijeva od vas da se fokusirate na konkretan odgovor bez ikakvih naznaka, konteksta ili poticaja od strane anketara. To je prazan prostor — ali to ne znači da ga možete prekriti i ispuniti bilo čime.

Kako odgovoriti na “Zašto želite raditi ovdje?”

Preporučujemo tri osnovna pristupa:

  1. Izrazite svoju ličnu strast prema proizvodu/usluzi/misiji poslodavca.
  2. Objasnite zašto biste uživali u odgovornostima uloge.
  3. Opišite kako vidite da ćete uspjeti u ulozi, s obzirom na vaše vještine i iskustvo.

Možete koristiti bilo koju kombinaciju ova tri pristupa sve dok odgovor bude koncizan. Evo kako da se efikasno uhvatite u koštac sa svakim pristupom zajedno sa primjerima odgovora koje možete koristiti kao vodič.

1. Izrazite svoju ličnu strast prema proizvodu/usluzi/misiji poslodavca.

Poslodavci žele znati da ste strastveni u onome što rade, bilo da se radi o obliku proizvoda, usluge, misije ili brenda. Svoju strast također možete povezati s osnovnim vrijednostima kompanije, koje se često mogu naći na njihovoj web stranici. Pokazati da ste strastveni u vezi sa ovom pozicijom posebno je važno ako se prijavljujete za ulogu u neprofitnoj organizaciji gdje misija odgovara vašim ličnim vrijednostima.

Ali kako prenijeti ovaj entuzijazam? CEO konsultant Sabina Nawaz nudi korisne savjete u svom HBR članku, “Kako pokazati da ste strastveni u intervjuu ”. Kako piše:

„Kada ste strastveni oko nečega, to se obično prelije i na druge aspekte vašeg života. Identifikujte te primjere u svom životu i podijelite ih tokom intervjua. Izražavanje entuzijazma se ne odnosi na „prikazivanje vrste ponašanja punog grla, lupanja po stolu koje kompanije imaju tendenciju izjednačiti sa strašću“, objašnjava Sabina. Radi se o prenošenju “onoga što vam je najvažnije”.

I zapamtite da vam bude jasno zašto ste strastveni, a ne samo da ste strastveni. Simon Sinek nas je sve naučio o važnosti „zašto“ i to nije ništa manje važno na intervjuu za posao nego u prodajnom pozivu ili glavnom izlaganju izvršnog direktora.

Primjeri odgovora

Evo primjera odgovora koji efektivno povezuju strast i misiju.

“Većinom svog odraslog života snažno sam podržavao X jer vjerujem da Y…”

“X mi je veoma važan i u profesionalnom i u privatnom životu jer čvrsto vjerujem da…”

“Veoma sam strastven za X i bio bih oduševljen da radim za organizaciju koja se slaže sa istim osnovnim vrijednostima…”

2. Objasnite zašto biste uživali u odgovornostima uloge.

Nije tajna da radimo više, bolje i duže kada uživamo u poslu, a koji poslodavac ne bi želio tu posvećenost svog osoblja? Ali vaša je odgovornost da tu vezu između posla i radosti učinite jasnom. Ta veza može biti jednostavna kao „X je nešto u čemu uživam“, ali izražavanje kako ili zašto uživate u tome čini tu tačku još vrednijom i nezaboravnijom.

Primjeri odgovora

Evo primjera odgovora koji povezuju posao sa radošću.

“Uvijek uživam u pomaganju drugim ljudima da uče – od mog podučavanja u školi do iskustva obuke koje sam imao na svom posljednjem poslu – zbog čega se osjećam tako ispunjeno radeći u L&D.”

“Oduvijek sam volio pisati i uređivati ​​– od mojih dana u fakultetskim novinama do web sadržaja na kojima sam radio kao pripravnik – tako da sam uzbuđen što vidim da je pisanje veliki dio ovog posla.”

„Analiza podataka mi je oduvijek bila zabavna – izazov korištenja brojeva da ispričam priču i prenesem ideju – i radujem se radu na vizualizaciji podataka koji ćemo raditi u ovom timu.”

3. Opišite kako vidite da ćete uspjeti u ulozi, s obzirom na vaše vještine i iskustvo.

Dok vas poslodavac zapošljava za ono što jeste i šta možete da uradite sada, oni su takođe zainteresovani za ono što možete postići u budućnosti. Na kraju krajeva, oni ne samo da vas zapošljavaju; ulažu u tebe.

Izrazite povjerenje u svoju sposobnost da uspijete i napredujete u toj ulozi. Koristite fraze poput „S obzirom na moje iskustvo u X, vidim da ću uspjeti…“, „Radujem se što ću iskoristiti svoje vještine za…“ i „Mislim da ću doprinijeti do…“. Ključno je da opišete kako vas je vaše prethodno iskustvo pripremilo za početak.

Primjeri odgovora

Evo primjera odgovora koji daju uvid u ono što bi moglo biti.

„Vidim da sam uspješan na ovoj poziciji jer sam radio sličan posao u prošlosti i znam šta je potrebno da angažujem ove konkretne potrošače.”

„Otkrio sam da najbolje radim u okruženju gdje dominira saradnja, pa se radujem radu sa nekoliko odjela kako bismo uskladili i ostvarili svoje ciljeve.”

“Nakon što sam saznao više o ovom poslu, siguran sam da vam mogu pomoći da pronađete načine za efikasnije i efektivnije upravljanje projektima.”


Kombinacija tri pristupa: uzorak odgovora 

Evo primjera odgovora koji koristi hipotetičku marketinšku poziciju za zdravstvenu kompaniju gdje su pisanje, kreativnost i suradnja ključni prioriteti:

Želim raditi ovdje, sa ljekarima, jer volim pomagati ljudima da se pozabave svojim zdravstvenim izazovima i donesu pametne odluke o svom tijelu i svojim životima. Takođe volim da pišem tekstove i da se bavim uređivačkom strategijom – posebno na društvenim mrežama – i uživam u razmišljanju sa kolegama kako bismo došli do najboljih kreativnih ideja. Kada razmišljam o potrebama ove uloge i integritetu korporativne misije, osjećam se nevjerovatno inspirirano i vidim da doprinosim na veliki način.

Ključni savjet: Budite konkretni

Dok razvijate svoj odgovor, shvatite da što ste konkretniji, to će vaš odgovor snažnije odjeknuti. Suprotno tome, što ste nejasniji, odgovor će izgledati generičniji – ili čak konzerviraniji.

U gornjem primjeru, aludira se na zdravstvene radnike u njihovoj porodici, fokusira se na pisanje tekstova i uređivačku strategiju – ne samo na pisanje – i spominje brainstorming, specifičniji oblik saradnje. Sve su to primjeri specifičnosti zbog kojih se odgovor čini osobnijim i jedinstvenijim.

Šta ne treba reći

Očigledno je kako ne bi trebalo da odgovarate na pitanje „Zašto želite ovaj posao“, ali je potrebno ponoviti. Nemojte reći da želite posao jer:

Sviđa ti se plata

Volite pogodnosti

Želite raditi na daljinu ili na određenoj lokaciji

Niste mogli dobiti drugi posao koji ste zaista željeli

 . . .

Prije sljedećeg intervjua, vježbajte svoj odgovor na “Zašto želite raditi ovdje?” naglas, ne samo u tvojoj glavi. I imajte na umu da je najbolji odgovor manje o tome zašto ih želite, a više o tome zašto bi oni trebali vas. Ako precizno prenesete strast, entuzijazam i optimizam, povezat ćete se sa listom želja poslodavaca ili osobe koja vas intervjuiše na način koji će ih ostaviti da misle: „Zbog toga želimo da radite ovdje.“

/manager.ba
(Visited 99 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments