Kako napisati motivacioni govor?

25 sep

Vrijeme zaista jeste relativno! Minute mogu da se učine kao vječnost kada slušate dosadnog govornika. Nadamo se da ćemo vam u nastavku teksta donijeti korisne informacije o tome kako napisati motivacioni govor. 

Svi smo bili u prilici, a vjerovatno ćemo opet biti na sličnoj stolici, u istoj situaciji. Nemojte biti jedan od onih zbog kojih će se ljudi čitajući ovakve članke prisjećati baš vas!  

Sastavili smo listu sedam najvažnijih stvari kada je pravljenje odličnih govora u pitanju. Neke od lekcija naučili smo od sjajnih govornika koji su kroz historiju hipnotizirali mase svojim riječima. Biće vam od koristi da pročitate ukoliko ste u prilici da govorite pred grupom ljudi i upotrijebite to znanje kako bi vaš govor publici bio ugodno i insipirativno iskustvo. 

 

1. Neka vaš govor ima svrhu i poentu (ali nekoliko glavnih tačaka, ne toliko da ljudi zaborave koja je prva) 

Koliko puta ste bili u prilici da slušate nekoga dok govori, saslušate čitav govor i onda se zapitate, „O čemu su on ili ona zapravo govorili i šta je bila svrha čitave priče?“ 

Ovo je kardinalna greška svakoga govora. Izgubiti poentu. Čak i ako publika nije morala da plati da sluša vaš govor, posvetili su vam nešto jednako bitno: svoje vrijeme. Poštujte ih tako što ćete imati barem jednu konkretnu poruku, ali isto tako zapamtite da i previše poruka može da bude pogubno. 

2. Razmišljajte o strukturi govora 

Ovo je osnovno, ali često zaboravljeno pravilo: Dobra priče treba početak, zaplet i kraj. Tako je i sa govorom. Vidjećete da publika najbolje reaguje ako im na početku kažete o čemu planirate da im govorite, a zatim im temeljito obrazložite. 

Dakle, nemojte samo uskočiti u priču. Stavite se u poziciju svoje publike, oni ne znaju ono što vi znate, uvedite ih u materiju, predočite im na koji način ćete im najbolje objasniti ono o čemu govorite. Možda da im čak kažete i koje su glavne stvari koje ćete im saopćiti tokom govora, šta je cilj govora ili tome slično. Ako je sve ostalo jednako bitno, pokušajte da potrošite jednako vremena na svaki dio govora i potrudite se da publika osjeti prijelaze između različitih dijelova, barem po intonaciji ili kratkom uvodu. 

3. Povežite se, povežite se, povežite se 

Iako zapravo samo vi govorite, morate da shvatite da je komunikacija dvosmjerna ulica. Zamislite vezu sa publikom i započnite je prije nego što počnete da govorite, zadržite je nakon što završite. 

Ako sve uradite ovako, u sebi ćete nagomilati samopouzdanje koje će se prenijeti kroz vaše poruke, te će vas publika bolje razumjeti. Shvatite da vi imate sate, možda čak i dane da pripremite svoj govor i razmišljate o svojim porukama, dok publika ima samo nekoliko trenutaka. Potrudite se daim olakšate posao razumjevanja onoga što ste željeli da kažete. Nemojte govoriti samo da ispričate, govorite tako da vas ljudi shvate, povežite se s njima! 

4. Pišite poeziju, a ne prozu 

Pisani tekstovi funkcionišu na drugačiji način od onih koji se izgovore. Neke stvari na papiru mogu da izgledaju superpametno i smiješno, ali kada ih izgovorite zvuče tako… Ne tako superpametno i smiješno. Zbog toga, modelirajte vaše tekstove kao poeziju, tekst pjesme i naravno, kao druge sjajne govore. Ako ništa, kada pripremite svoj govor, potrudite se da svaka nova misao počinje u novom redu. Na taj način će više izgledati kao pjesma, a ne stranica iz knjige. 

5. Živite svoj govor i prenosite ga svojim emocijama, pričajte priču 

Ako znate  išta o djeci, garantujemo vam jednu stvar: Nikada niko nije ubijedio svoje dijete da ide na spavanje tako što će mu održati predavanje. Jednostavno, bolje smo naviknuti na priče koje su ispunjene emocijama, nego na informativna predavanja. 

Mnogo je ovakvig primjera, a jedan od najsjajnijih je Steve Jobs čije govore obavezno trebate poslušati, a dostupni su širom Interneta. 

6. Prepisujte i vježbajte 

Oni koji često govore, često i recikliraju iste materijale. To ima smisla, dok god su stalni pregled i prilagodba teksta i vježbanje dio vaše rutine. To je vaša odgovornost kao govornika. 

Ljudi često imaju standardnu verziju govora sa nekoliko ključnih tačaka koje publika treba da razumije. Sve ostalo je stvar atmosfere, ambijenta i sastava publike kojoj govorite. 

7. Učinite da publika želi još 

Kada vam kažu da imate 30 minuta za govor, govorite 20 minuta. 

Postoji nekoliko razloga za to. Obično su događaji na kojima se govori dugi i često se raspored krši, tako da je bolje spremiti se za kraći govor, ali sa svim ključnim tačkama. Osim toga, koliko god puta probate i vježbate određeni tekst, uživo to traje duže. Konačno, učinite svoj govor tako struktuiranim da publika želi još. Dajte im nešto o čemu će razmišljati i što će probuditi njihovu maštu. 

pravniblog.com

(Visited 2 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments