Kako iskoristiti poslovne prilike na LinkedInu?

4 okt
  • Kvalitetni odnosi se grade daleko prije nego vam zatrebaju.

Najveća poslovna društvena mreža na svijetu, LinkedIn, dobiva na sve većoj važnosti i u Hrvatskoj. Uz rastući broj korisnika i direktan pristup osobama na upravljačkim pozicijama, potencijal LinkedIna je i dalje neiskorišten. Rijetki koji ga koriste, u svojim pokušajima ostvarenja poslovnih suradnji lutaju između različitih metoda prodaje, a često se odlučuju za onu najgoru: slanje generičkih poruka bez prethodnog kontakta ( eng. cold e-mail) čime stvaraju više štete nego koristi jer su veće mogućnosti da im takva poruka zatvori vrata tj. učini da ih korisnik blokira nego da im otvori vrata tvrtke s kojom žele surađivati.

  • Gradite odnose, a ne broj kontakata

Temeljna pravila networkinga i gradnje dugoročnih poslovnih odnosa su ista kako za offline, tako i za online svijet. Nije dovoljno samo poslati nekome direktnu poruku i odmah očekivati suradnju nego je potrebno dugoročno ulagati u taj odnos tako da kad nam taj kontakt zatreba, nije nam neugodno javiti se i zatražiti uslugu, preporuku ili podršku. Zapamtite: Odnosi se grade prije nego što vam netko zatreba. Kad vam zatreba, već je kasno i umjesto o vašoj reputaciji i dobrim vještinama, vi ovisite o milosti i raspoloženju druge strane. Kako vas osoba s druge strane vjerojatno uopće ne poznaje i ne zna koje su vaše sposobnosti, najvjerojatnije ćete ostati praznih ruku.

  • Personalizirajte poruke

Kad ne razgovarate s nekim lice u lice već posredstvom tehnologije, a osobito kad šaljete veći broj poruka, lako zaboravite da je s druge strane stvarna osoba koja čita vaše hladne poruke i osjeti da nisu samo njoj namijenjene. Ako mislite da vam personaliziranje poruka oduzima previše vremena, zamislite koliko vremena vam oduzimaju poruke koje drugi u konačnici ignoriraju ili vas, kao rezultat toga, blokiraju. Zato umjesto da idete na količinu, radije idite na kvalitetu. Prilagodite svoju poruku njihovom iskustvu i poziciji, referirajte se na konkretne projekte i vrijednosti koje istinski dijelite te se zahvalite na njihovom vremenu.

  • Pobrinite se da je vaš profil kvalitetno popunjen

Kada potencijalni poslovni suradnik dobije vašu poruku, ako ste ga zainteresirali, on će kliknuti na vaš profil da vidi s kim razgovara odnosno s kim bi mogao potencijalno ostvariti suradnju. Vaš LinkedIn profil tada postaje zrcalo vaše poslovne reputacije. Što vaš profil govori o vama? Imate li aktualnu i profesionalnu fotografiju, sažetak koji govori u čemu ste najbolji i istaknute projekte na koje ste najponosniji? Vjerojatno ne. Zato je vrijeme da ispolirate svoje zrcalo kako biste se mogli predstaviti u najboljem svjetlu.

  • Povežite online i offline

Ukoliko imate konkretnu suradnju na umu, dogovorite sastanak, a ako se radi o nekoj potencijalnoj suradnji u budućnosti, svakako se javite toj osobi ako obje idete na strukovne konferencije i druženja u skoroj budućnosti. Online kontakti dobivaju na važnosti kad se potvrde uživo jer tad imate veću priliku da ostavite snažniji dojam. Ako je situacija obratna i najprije ste se upoznali offline, svakako dodajte tu osobu među svoje kontakte na LinkedInu te kroz konzistentnu komunikaciju i prisutnost na mreži, dajte toj osobi dovoljno razloga i povoda da vas kontaktira za suradnju.

  • Budite aktivni i objavljujte redovito

Nemojte koristiti LinkedIn samo kada vam nešto treba, tad je već prekasno. LinkedIn je društvena mreža, zato budite stalno prisutni, objavljujte redovito, komentirajte objave iz struke te s vremena na vrijeme osvježite i nadopunite svoj profil. Kao što koristite SEO na svojoj stranici, tako koristite i na LinkedInu – neka vaš profil obiluje ključnim riječima iz struke za koje želite biti relevantni. I na koncu, ne zaboravite podržati svoje kolege, pohvaliti njihov rad i preporučiti ih. Najbrži put do uspjeha je kad pomognete drugima da uspiju prvi.

-shhhefica.com

(Visited 118 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments