Kada bi trebalo dopuniti biznis plan?

24 jun

Kada bi trebalo dopunjavati biznis plan? Odgovor na to pitanje glasi – uvijek! Trebalo bi da dopunjavate svoj biznis plan svakog mjeseca, svake nedjelje i svakoga dana; kad god se stvari promjene, vi dopunjavate svoj biznis plan.

A stvari se uvijek mijenjaju. Trebalo bi da dopunjavate biznis plan kada se zaglavite u saobraćaju na putu ka poslu, ili kada šetate sami. Dopunjavajte svoj biznis plan kada slušate kupce i druge menadžere.

Premda vam ovo može izgledati haotično, zapravo je suprotno; konstantno dopunjavan biznis plan je ono što pravi red od haosa. Postaje dugoročan proces planiranja koji postavlja vašu strategiju, ciljeve i korake koje treba da preduzmete zahvaljujući tome što ste konstantno svjesni rezultata ovih koraka.

Godišnje dopunjavanje

Dopunite svoj plan temeljno barem jednom godišnje. Možete početi od starog plana i revidirati, ali postarajte se da imate svijež pogled – distancirajte se od drveća i sagledajte šumu.

  • Razgovarajte sa svojim kupcima i potencijalnim kupcima

Revidirajte svoju ponudu vrijednosti. Šta kupuju vaši kupci? Koje probleme rješavate? Koja druga rješenja oni mogu odabrati?

  • Pokušajte da osmislite novu segmentaciju tržišta

Segmentacija su grupacije ili podjele koje uočavate na tržištu. Na primjer, ukoliko obično sagledavate svoje tržište po vrsti proizvoda, sagledajte ga po kanalu ili kupcu. Ukoliko podijelite po regijama, podijelite i po veličini kompanije kupaca. Osmislite novu segmentaciju koja će vam pružiti svijež pogled.

  • Pretražite probleme koje je potrebno riješiti na većem potencijalnom tržištu

Sagledajte slične biznise. Uočite trendove i tehnologije koje se mijenjaju.

Mjesečno dopunjavanje

Računovodstvo i finansijska analiza obično funkcionišu nakon zatvaranja knjiga svakog mjeseca. Postarajte se da imate mjesečnu reviziju razlika između planiranih i ostvarenih rezultata vaše prodaje, profita, bilansa i gotovine.

Za svaku od projekcija, uvijek imajte tabelu u okviru plana, još jednu sa ostvarenim rezultatima i treću sa razlikom između planiranog i ostvarenog, koja se zove varijansa.

Dok godišnji plan prolazi iz mjeseca u mjesec, možete koristiti tabelu rezervisanu za ostvarene rezultate kako biste uključili promjene budžeta koje utiču na neposrednu budućnost. Na primjer, ako godišnji plan počinje u januaru, onda do kraja maja imate predviđenje prodaje koje obuhvata rezultate ostvarene od januara do maja i posljednje revidirano predviđanje počev od juna do decembra.

Također morate revidirati aktivnosti, rokove i planirane rezultate koji ne spadaju u finansije. Dobar plan je pun rokova, pretpostavki i zadataka, koji bi svi trebalo da budu mjerljivi. Pobrinite se da revidirate i dopunite ove mjerene rezultate svakog mjeseca.

Upravljanje krupnim izmjenama

Proces biznis planiranja podrazumijeva jedan važan paradoks. Strategjia funkcioniše samo kada se dosljedno primjenjuje tokom dužeg perioda, što znači da ne možete implementirati strategiju, a da ne slijedite dugoročni plan. Ipak, slijepo praćenje dugoročnog plana također može uništiti kompaniju koja tvrdoglavo insistira na pridržavanju plana koji ne funkcioniše.

Razrješenje paradoksa se naziva menadžment. Podrazumijeva rasuđivanje. Vlasnici, operativci i menadžeri biznisa imaju odgovornost da razluče između dosljednog primjenjivanja dugoročne strategije i slijepog praćenja plana koji podbacuje. Nema jednostavnih pravila za ovo, ali prvo mjesto na kome treba potražiti uzrok su pogrešne pretpostavke. Da li je stvarni svijet opovrgnuo pretpostavke na kojima je vaša strategija zasnovana? Ova vrsta subjektivnog suda je upravo ono što čini upravljanje biznisom toliko važnim. Proces planiranja, uz odgovarajuće redovne revizije, jeste od suštinskog značaja.

Svaki biznis plan je pogrešan

Treba da shvatite da je vaš biznis plan pogrešan. Svi biznis planovi su pogrešni. Planovi su stvar budućnosti i niko tačno ne predviđa budućnost, zato osvježavajte plan i pomno ga pratite dok se realnost odvija. Proces planiranja konstantno prati razliku između plana i ostvarenih rezultata. Realnost pregazi naše pretpostavke i potrebno je da vodimo evidenciju gdje, zašto i kako nismo bili u pravu. Ova vrsta praćenja postaje ključ za upravljanje.

Dobar biznis plan nikada nije završen.

/ekapija.com/

 

(Visited 17 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments