Hrana koja poboljšava rad mozga

14 apr

Namirnice koje uspješno revitaliziraju sivu moždanu masu te tako osiguravaju bolju koncentraciju i pamćenje su ukusne, jeftine i što je najbitnije, lako su dostupne.

devojka sa širokim osmehom jede iz činije ovsenu kašu znajući da je to dobra hrana za mozak

Ako mozgu pružimo pravilnu ishranu, bolje ćemo pamtiti, brže reagirati i bolje se koncentrirati.

ORASI

Dokazano je kako šaka oraha dnevno, može popraviti pamćenje. Osim što su bogati antioksidantima, sadrže i zdrava vlakna, proteine, vitamine i minerale. Ne čude stoga istraživanja koja pokazuju da redovno uzimanje oraha može smanjiti rizik od srčanih bolesti, nekih oblika raka i dijabetesa tipa 2. Jedna od zanimljivosti jest i da orah izgleda kao mali mozak, čak su bore i uvijanja baš kao i neo-korteks. U jednoj američkoj studiji osobe su svaki dan konzumirale 13 grama oraha, nakon čega su mnogo uspješnije riješile kognitivne testove od osoba koje nisu jele orahe. Uz njih, dobar odabir za međuobroke su borovnice. Ovo ljubičasto voće je super hrana za mozak čije redovito konzumiranje ne samo da potiče pamćenje, već obnavlja sjećanja.

CJELOVITE ŽITARICE

Da bi mozak mogao obavljati stotine važnih funkcija potrebna mu je energija. Naše vještine koncentracije usko su povezane s moždanom zalihom glukoze. Cjelovite žitarice s niskim glikemijskim indeksom su odlična hrana za mozak jer zadovoljavaju potrebu za uravnoteženim izvorom energije. S druge strane, konzumacija proizvoda od bijelog brašna ima jake uspone i padove u razini glukoze u tijelu, što usporava rad ovog organa te ga preopterećuje. Dakle, sutradan za doručak spremite zobenu kašu s kurkumom, pahuljice od kvinoje ili čoko puding od amaranta.

ČOKOLADA

Za bolje učenje i pamćenje, preporučuje se konzumacija tamne, gorke čokolade sa velikim udjelom kakaa ali ne više od nekoliko kockica dnevno, oko 14 grama. A ako, pak, niste ljubitelj gorke čokolade, isti učinak na vaše ‘klikere’ imat će mješavina jedne žličice organskog i grčkog jogurta ili pak HOMEMADE KAKAO MOUSSE.

RIBLJE ULJE

Omega 3 masne kiseline prijeko su potrebne za pravovaljani rad srca i mozga. Također, losos je druga najbolja moguća alternativa. Stavite ga na jelovnik barem dva puta tjedno.

ZELENJAVA

Špinat, šparoge, brokula, kelj pupčar i sl. sadrže folnu kiselinu, koja je jako važna za funkcioniranje mozga. Njezine niske razine povezane su sa umanjivanjem i gašenjem kognitivnih procesa te demencijom. Kako biste svoj mozak snadbjeli sa dovoljnom količinom folne kiseline, nužno je jesti mješavinu tamnog zelenog povrća a ne samo jednu ili dvije vrste.

AVOKADO
Jako malo namirnica ima tako dobra nutritivna svojstva kao što ih ima avokado. Iako je avokado bogat mastima, riječ je o “dobrim” mastima te između ostalog pomaže u sprječavanju visokog krvnog tlaka koji je rizični faktor za Alzheimerovu bolest.

/tvornicazdravehrane.com/

(Visited 158 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments