Copywriting na Instagramu (kako napisati dobar instagram caption)

16 okt
copywriting-na-instagramu-moja-digitalna-akademija-jovana-vuckovic-raca

Da li je potrebno da naši naslovi na Instagramu budu smiješni? Ozbiljni? Inspirativni? Da li je potrebno koristiti emojije i hashtagove? A šta je sa pozivom na akciju?

Pisanje dobrih Instagram captiona može biti zaista teško.

Instagram odavno više nije društvena mreža koja se odnosi samo na vizuelne elemente. Posao ne prestaje kad jednom napravite dobru fotografiju i uredite je do savršenstva.

Zašto su Instagram naslovi važni?

 

Sjajan naslov zainteresovaće pratioce da se zaustave na vašem postu, a što više vremena neko provodi čitajući vaš tekst i angažuje se na vašem postu, to će vaš post bolje rangirati i doprijeti do većeg broja ljudi.

Dobar caption može da dovede do velikog broja sviđanja , komentara ili posjeta vašoj web stranici, a ukoliko dobije dovoljno angažmana može i da završi na Explore odjeljku na Instagramu.

Prilikom pisanja Instagram captiona potrebno je da vodite računa o tome da vaši naslovi objasne o čemu se radi na fotografiji, da pokažete svoju osobnost, da dajete vrijednost pratiocima i da ih podstaknete da izvrše željenu akciju.

8 savjeta kako napisati dobar Instagram caption

Pridržavajte se sljedećih pravila:

  1. Prvo napišite nekoliko skica
  2. Na početak stavite važnije informacije
  3. Uključite poziv na akciju
  4. Ograničite broj hashtagova
  5. Prilagodite glas svoga brenda Instagramu
  6. Koristite emojije
  7. Promovišite svoje naloge na drugim društvenim mrežama
  8. Budite jasni i/ili kratki

Copywriting na Instagramu – savjet broj 1: Prvo napišite nekoliko skica

 

Sigurno ste čuli za izreku “jutro je pametnije od večeri” i zato nikada ne žurite sa objavom. Umjesto toga napišite nekoliko skica , razmislite šta biste mogli promijeniti, koja skica bolje odgovara tonu vašeg brenda, te da li pružate dodatnu vrijednost pratiocima. Ukoliko ste u mogućnosti pitajte prijatelje ili saradnike za mišljenje.

S stalnim ažuriranjem algoritma Instagrama više neće biti važno kada ste objavili post, nego će vidljivost postova u feedovima zavisiti od broja lajkova, komentara i ostalih faktora.

Zbog toga je važno izdvojiti vrijeme za izradu sjajnog Instagram captona koji će zadržati vaše pratioce, zainteresovati ih dovoljno da objavu podijele sa svojim prijateljima i podstaknuti ih da se dodatnu angažuju.

Dodatni savjet: Prilikom pisanja skica za naslove koristite nеku drugu platfornu. Lakše ćete razmišljati i imaćete manje ometanja ako se maknete od telefona. Kasnije se možete vratiti i urediti naslove za objavljivanje.

Pisanje na Instagramu – savjet broj 2: Stavite važnije informacije na početak

 

Nakon tri do četiri reda Instagram skraćuje captione i zato ja bitno da na početak stavite važne detalje i informacije.

Trik je u tome da prvi dio captiona učinite  privlačnim i primamljivim na način da povećate vrijeme koje ljudi provode gledajući vašu objavu.

Možete  zainteresovati svoje pratioce nekom intrigantnom izjavom ili privući njihovu pažnju snažnom statistikom, izazvati emotivan odgovor ili podijeliti ekskluzivnu ponudu.

Koju god taktiku da izaberete cilj je da podstaknete pratioce da se što duže zadrže na objavi i da izazovete neku reakciju.

Copywriting na Instagramu – Savjet broj 3: Uključite poziv na akciju

 

Dobar način da podstaknete pratioce na akciju i da povećate angažovanje na svojim objavama jeste da u svojim naslovima uvrstite poziv na akciju (CTA). Koji ćete poziv na akciju uvrstiti u captionu zavisi od cilja posta i šta želite da pratioci urade. Možete  tražiti da ostave komentar, da podjele objavu, da taguju prijatelja, učestvuju u nagradnoj igri…

U nastavku slijedi nekoliko primjera.

  • Postavite pitanje

Ako želite angažovanje na vašoj objavi sve što je potrebno da uradite jeste da postavite pitanje. Podstaknite ljude da komentarišu iz vlastitog iskustva. Odgovori koji dobijete vam mogu pomoći da bolje upoznate svoju publiku i olakšaju vam proces kreiranja Instagram strategije i sadržaja koji ćete objavljivati kasnije.

Na primjer:  Sve što vam je potrebno za vikend je odmor. Gdje bi ste najradije išli?

Dodatni savjet: Da biste povećali angažman i još više razveselili svoje pratioce, odgovarajte na komentare pratioca kao bi se stvorio osjećaj razgovora i kako bi osjetili da iza profila stoji stvarna osoba, a ne robot.
  • Pozovite ljude da taguju svoje prijatelje

Jedan sjajan način da povećanje angažmana na objavama jeste da podstičete pratioce da označe svoje prijatelje u komentarima. Trudite se da na što zabavniji način tražite da označe svoje prijatelje.

Na primjer: Označite nekoga ko bi ovo obukao ili: Kafa sa kolegama skraćuje radni dan. Označite svog prijatelja iz kancelarije koji je uvijek raspoložen za kafu.

  • Pozovite ljude da se prijave na nagradnu igru

U zavisnosti od toga šta želite da postignete nagradne igre su odličan način za povećenje angažmana. Jednostavno pozovete ljude da lajkuju, podjele ili ostave komentar na objavu.

  • Usmjerite ljude da kliknu na “link u bio“

Poziv na akciju možete koristiti za podsticanje pratilaca da posjete vasu web stranicu ili neku drugu platformu.

Ukoliko vas zanima kako povećati broj pratilaca na Instagramu definitivno pročitajte ovaj tekst.

URL-ovi koji se mogu kliknuti nisu dopušteni bilo gdje osim u opisu vašeg profila ili u vašem storiju (ukoliko imate minimalan broj od 10k pratilaca). U zavisnosti od toga šta želite promovisati možete staviti link novog članka na vašem blogu, novi video sadržaj na Youtube ili nešto slično.

Na primjer: Želiš da naučiš digitalni marketing? Saznaj više klikom na link u našem bio.

Dodatni savjet: Pošto se opisi nakon nekoliko redova skraćuju i vaš poziv na akciju može da se izgubi obavezno istaknite svoje pozive na akciiju. Možete koristiti drugačiji font da biste pojačali i privukli pažnju na  poziv na akciju.

Copywritin na Instagramu – Savjet broj 4: Ograničite broj hashtagova

 

Ukoliko ih pravilno koristite, hashtagovi vam mogu pomoći da povećate domet objave i do nekoliko puta. Hashtagovi su sjajan način da se povežu ljudi koji međusobno nisu povezani, a zanimaju ih iste teme.

Instagram dopušta korištenje do 30 hashtagova po objavi. Naša preporuka je da koristite od 5 do 10 hashtagova koji su RELEVANTNI , odnosno u vezi teme o kojoj govori vaša objava.

Birajte hashtagove na osnovu toga koliko objava ima kad kliknete na njega. Imaćete veću korist od onih koji koji imaju par hiljada, nego od onih koji imaju stotine hiljada objava.

Možete ih koristiti i u samom opisu, ali ako se hashtagirani izraz prirodno ne uklapa u rečenicu, nemojte navoditi hashtag do samog kraja opisa. Na taj će način dio vašeg opisa koji je privlačniji ljudima biti na prvom mjestu, čineći ga jednostavnijim za upotrebu.

Dodatni savjet: Koristite hashtag na jeziku na kojem pišete objavu. Ukoliko pišete na maternjem jeziku ili jeziku vaših pratilaca moja preporuka je da stavljate hashtagove na jeziku koji je korišten i za objavu. Bolji efekat ćete imati, jer neko kome je potreban vaš proizvod traži ga vjerovatno i preko pretrage hashtagova. Sigurno ćete prije prodati proizvod ili uslugu nekome ko vas razumije nego nekom Indijcu ili Amerikancu.

Pisanje na Instagramu – Savjet broj 5: Prilagodite glas svoga brenda Instagramu

 

Pored očitih stvari kao što su pravopis i gramatika, jedan od najvažnijih dijelova svakog Instagram opisa jeste i ton odnosno način na koji se obraćate vašim pratiocima. Svaka društvena mreža ima svoj jedinstven način na koji je potrebno da se obraćate publici. Na Instagramu je potrebno da izaberete neki lagan, zabavan ton koji predstavlja vas i vaš brend, a da ostanete vjerni utisku koji ostavljate na drugim društvenim mrežama.

To će biti lako za one koji već imaju opušten i zabavan ton, ali za one sa ozbiljnijim tonom potrebno je naći ravnotežu između ozbiljnosti, iskrenosti i laganog, zabavnog tona Instagrama gdje ćete pokazati svoju autentičnost, ljudskost i ugodniju stranu brenda.

Koji god način obraćanja da izaberete budite dosljedni u tome, jer vam dosljednost može pomoći da izgradite brend na Instagramu.

Copywriting na Instagramu – Savjet broj 6: Koristite emojije

 

Emojiji mogu biti sjajan način da privučete pažnju pratilaca.  Dostupni su većini korisnika pametnih telefona i zbog svoje dostupnosti koriste ih i „ ozbiljni „ brendovi u svojim opisima.

Možete ih koristiti na različite načine. Na primjer: možete ih koristiti na početku da privučete pažnju ljudi, zatim u  rečenici kao zamjenu za određenu riječ ili na kraju kao neki poziv na akciju.

Ukiliko radite na građenju brenda na Instagramu možete odrediti grupu emojia koje ćete koristiti u svim svojim opisima.

Moja tri najdraža su 👆 😮 i 🔝

Pisanje na Instagramu – Savjet broj 7: Promovišite svoje naloge na drugim društvenim mrežama

 

Opisi mogu biti dobar način za promociju naloga na drugim društvenim mrežama i da pokažete ljudima gdje vas još mogu naći. Pored toga, na taj način vaši pratioci sa Instagrama mogu da postanu vaši pretplatnici na Youtube kanalu ili fanovi na nekoj drugoj društvenoj mreži.

Možete Instagram objavu iskoristiti za promociju nekog događaja ili nagradne igre na drugoj društvenoj mreži ili jednostavno možete obavijestiti ljude da je izašao novi članak na blogu.

Copywriting na Instagramu – Savjet broj 8: Budite jasni i/ili kratki

 

U zavisnosti od vaših pratilaca, vaši opisi mogu biti duži ili kraći. Nije važno koji pristup ćete izabrati sve dok su vam u captionu u prvom planu najbitnije informacije. Ne postoji pogrešna ili ispravna  dužina opisa, jer sve dok dajete vrijednost ljudi će ga pročitati.

Ukoliko još uvijek niste sigurni koji je vaš ton na Insatgramu dobro pravilo je da vam opisi budu kratki. Neki od najboljih opisa na Instagramu su oni koji na kratak i brz način prenose sadržaj ili poruku, a prepuštaju vizuelnom sadržaju da prenese ostatak informacije.

I za kraj, Iako je stvaranje prekrasnog sadržaja za vaš feed izuzetno važno, ako želite više angažmana na svojim postovima i nove pratioce, pisanje dobrih naslova na Instagramu koji potiču angažman sjajna je opcija za razmotriti.

U svom najjednostavnijem obliku, dobar Instagram naslov je onaj koji pruža vrijednost, dodaje osobnost i nadahnjuje vaše pratioce na akciju.

Ne zaboravite da dobar Instagram naslov s učinkovitim pozivom na akciju (CTA) jedan od najboljih načina da podstaknete svoje pratioce da komentarišu vaše postove, a to znači još veći angažman na vašem profilu.

mojadigitalnakademija.com

(Visited 68 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments