Bosnian2go – Znanje bosanskog jezika za ponijeti

11 feb

Bosnian2go poduzetnička priča je počela 2016. godine, ali kao sama ideja se javila još deset godina ranije. Azra Polimac – Bajrić, osnivačica ove škole, oduvijek je znala da jednog dana želi imati svoju školu bosanskog jezika za strance. Azrina glavna motivacija je prije svega bila ljubav prema svom jeziku i želja da se strancima koji žive u BiH pruži mogućnost da se kroz učenje našeg jezika osjećaju bolje. Jedan od glavnih povoda takvog razmišljanja je što je kao dijete bila u Španiji tokom rata i jedna od prvih stvari sa kojom  se susrela tamo jesu časovi jezika i to joj je zaista pomoglo da počne živjeti nekim koliko-toliko normalnim životom u tim prostorima i tim uslovima. Lijepo je biti u mogućnosti ljudima koji dođu ovdje predstaviti u najboljem svjetlu svoj jezik i svoju kulturu, jer mi njih ne učimo samo jezik, već pokušavamo da im budemo na usluzi, odnosno da pokažemo to naše gostoprimstvo o kojem se uvijek tako mnogo govori, kaže Azra.

Šta to sve Bosnian2go nudi i ko čini B2g tim?

Izuzetno sam sretna i ponosna na činjenicu da Bosnian2go tim čine isključivo žene. Između sebe raspoređujemo individualne i grupne časove, kao i časove putem Skype-a. Izuzetno me raduje činjenica da sve žene u timu funkcionišu na isti način, sve uživamo u ovom poslu, jer jedini način da radiš posao kako treba jeste da ga stvarno voliš, a ono što zauzvrat dobijamo je nešto neprocjenjivo, a to su prijateljstva koja stvaramo sa našim studentima. Godinama nakon što odu iz naše zemlje mi smo sa njima u kontaktu i nerijetko se posjećujemo. Mi smo jedina škola u BiH koja je specijalizirana za predavanje bosanskog jezika kao stranog jezika. To ne znači da smo mi jedini koji rade takvo šta, ali smo jedini koji rade isključivo ovo. Na našim časovima se fokusiramo na konverzaciju, a ne na klasični sistem predavanja, koji uključuje mnogo učenja gramatike. Ono što semestre učenja za naše polaznike čini interesantnima, jeste što u svaki uvedemo nešto dodatno što će im dati uvid u našu kulturu i u naš način razmišljanja i življenja. Na prošlim kursevima naši studenti su imali priliku naučiti da prave i piju pravu bosansku kafu, a sa njima smo i obrađivali teme poput one kako se ponašati i koji su običaji kad si pozvan na bh. svadbu. Sve su to stvari koje niko ne zna kada dođe u neku zemlju, a lijepo je pokazati poštovanje i da si se potrudio istražiti kakvi su običaji u zemlji u kojoj živiš.

Naši kursevi se svi simbolično zovu „I just want 2…“ i to je prepoznatljivo u samom nazivu Bosnian2go. Moram istaći da ovaj put imamo rekordni broj učenika, a kao dodatak standardnim kursevima imamo i dva dodatna kursa koja se zovu „I just want 2 sing“ i „I just want 2 drama“. Tu ih na radionicama učimo kako da uče bosanski jezik kroz muziku, pa tako mogu i ugodno iznenaditi Bosance i Hercegovce kada izađu vani i zapjevaju tekst pjesama na našem jeziku. Istovremeno im želimo pričati i o bh. pop-rock sceni, želimo da im pokažemo koliko je BiH regionalno bitna, a to se najbolje može učiniti u kontekstu muzike iz 70-ih i 80-ih godina. „I just want 2 drama“ je učenje na isti način, ali ovaj put umjesto da sami sastavljaju rečenice, oni će ih dobiti unaprijed, pamtit će ih i ostat će im u glavi kao rečenice iz filmova ili TV reklama, a da toga nisu ni svjesni.
Također, nešto na šta sam ponosna su i naše Bosnian2go flash kartice, koje sadrže kombinaciju engleskog i bosanskog jezika, te služe još boljem i efektivnijem učenju. Imamo različite setove kartica, neke sadrže isključivo fraze, neke su gramatičke, neke sadrže glagole, imenice itd. Ono što je zanimljivo u vezi njih jeste da su došle prije samog osnivanja firme, i naziv brenda dolazi upravo od njih, jer smo napravili i na njih stavili logo za Bosnian2go, kao ideju da jezik možete ponijeti svugdje sa sobom, pa smo već pri samom osnivanju škole bili prepoznatljivi pod tim imenom i dizajnom za nekolicinu studenata.

Šta smatrate ključnim faktorima za uspjeh u poduzetničkom svijetu?

Apsolutno predavanje sebe onome što radite, apsolutna vjera u to, čak i u momentima kada ne izgleda kao da će to nešto uspjeti, kao i, svakako, pronalaženje novih rješenja, koji mogu biti samo drugačiji način prezentacije vaše ideje, što mi praktikujemo kako bismo bili konkurentni na tržištu. Najvažnija stvar je podrška ljudi koji te okružuju, a ta podrška je opet rezultat vašeg uvjeravanja tih osoba da to što vi radite i želite ima potencijala, jer mislim kada čovjek radi ono što stvarno voli da su jako male šanse da neće uspjeti, jer ljudi vrlo često biraju glavom i po principu „Koliko će mi se to isplatiti“, a ne srcem. Osnivanjem svog biznisa počinje posao posvećenosti od 24 sata, odgovara se na emailove odmah, pa čak i da dođu u kasnim noćnim satima, jer ako vi ne odgovorite odmah, neko drugi hoće i izgubili ste klijenta, jer svaki klijen je potencijalna dva druga klijenta, naravno, ako su zadovoljni vašom uslugom.

Kako dolazite do klijenata?

Najvažniji u ovom poslu je generalno „word of mouth“ marketing, pogotovo kada čovjek radi sa strancima koji su, koliko god bili otvorenog uma, zatvoreni u tom svom svijetu gdje vrlo često prije nego što posjete Google, obrate se kolegi s posla, primjerice. Pored toga, i društvene mreže su jako bitna stvar u današnjem poslovanju i mislim da su jedna velika olakšavajuća okolnost i način da se dođe do ljudi, gdje mi, pored najavljivanja novih kurseva, možemo i prikazati kako oni izgledaju.

Kakvi su Vaši utisci sa Women Enterpreneurs Bootcamp-a na kojem ste osvojili treće mjesto za pitch svog biznisa?

Nažalost, došla sam kasno na bootcamp i nisam bila od početka prisutna kako bih vidjela šta se to traži od mene i u kojem smjeru da idem, no opet i u tim okolnostima, prezadovoljna sam bila osvojenim trećim mjestom. Mislim da je najvažnije što čovjek može ponijeti iz svakog sličnog događaja, što se meni i dogodilo na bootcamp-u, je taj elemenat umrežavanja i dobijanja savjeta od nekoga ko je već prošao kroz ono što mladog poduzetnika tek čeka. Te poduzetničke priče sadrže mnogo toga što svako može primjeniti na svoje poslovanje, te iz tog razloga smatram da su ovakvi događaji jako bitni, i mislim da ih nažalost u Sarajevu i u BiH nema onoliko koliko bi ih trebalo biti. Mislim da je jako bitno potencirati poduzetništvo i još više dati prostora da se uspješne priče čuju i podrže.

Azra je sa nama podijelila i da nikad nije sumnjala u ono za šta se odlučila da bude njen poziv, a uz nesebičnu i neprestanu podršku svog supruga, sestre i roditelja sve izazove je uspješno savladavala, čak i onda kada je na početku Bosnian2go priča izgledala kao krajnje „luda“ ideja.
„Ja sam nekako vjerovala da svako ko dođe u stranu zemlju imati potrebu da nauči petnaest osnovnih stvari, pa ćemo onda mi biti tu da ih naučimo tih petnaest osnovnih stvari. Od tada do danas je sve više stranaca, Sarajevo je glavni grad u zemlji koja ima poprilično specifičnu političku strukturu, pa smatram da je ovo biznis u konstantnom porastu“.

Koji je Vaš savjet za mlade ljude koji žele pokrenuti svoj vlastiti biznis?

Go for it! Prvo, važno je imati ideju i ispitati tržište prije nego što se krene u realizaciju projekta. Zatim, važno je da mladi budući poduzetnici rade ono što vole i ono što znaju da znaju raditi. Mislim da je potrebno puno godina iskustva da bi posao bio uspješan. U suštini, nema puno razloga za oklijevanje za otvaranjem svog biznisa, pogotovo za ljude koji misle da nemaju drugih opcija, ali moraju biti u potpunosti spremni na posvećenost od 24 sata svom poslu.

Koji su budući planovi dinamičnog Bosnian2go tima?

Mi volimo da idemo polako ali sigurno, tako smo krenuli od početka i to se pokazalo kao dobra stvar. Mislim da je i to jako bitno kada je poslovanje u pitanju, da čovjek ne zagrize više nego što može sažvakati. Za sada nam cilj neće biti širenje poslovanja, jer mislim da čovjek treba stvarno da bude najbolji u onome što radi i da je to sasvim dovoljno. Ali pak, radit ćemo na širenju poslovanja u smislu većeg broja klijenata i obezbjeđivanja prostora za njih, kao i na širenju našeg tima, ali je najvažnije u ovom trenutku da je postojeći sjajni tim zadovoljan i sretan na radnom mjestu.

Jedan od projekata koje planiramo već odavno pokrenuti jeste podučavanje bosankog jezika našoj djeci koja žive vani; djeci čiji su roditelji otišli u toku rata ili mlađim generacijama djece koja su se rodila u inostranstvu i imaju priliku slušati jezik kod kuće, ali nisu ga nikada formalno učili. Velika nam je želja organizovati kampove učenja jezika u zemljama širom svijeta, locirati mjesta u svijetu gdje ima mnogo naših ljudi i gdje ima interesa za takvim što. Sada imamo jako puno mladih ljudi koji dolaze u našu državu i žele da obnove vezu sa svojim jezikom i svojom zemljom. Mislim da je to jako bitno jer je nama u cilju, pored ljubavi prema poslu kojeg obavljamo i jezika kojeg podučavamo ovdje, da isto tako i promovišemo naš jezik i kulturu, te ih čuvamo od zaborava za djecu van granica naše zemlje.

Nadamo se da će Azra i njen tim ovu sjajnu ideju u što skorijem periodu realizirati! Više o kursevima i radu Bosnian2go tima možete pratiti na stranici.

 

Fondacija787.ba

 

(Visited 85 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments