„Borba nikada NE PRESTAJE, naročito kada ste mala agencija sa juga Srbije“

17 okt

Nenad Mladenović je jedan od osnivača i CEO kompanije Neopix iz Niša. Kao jedan od predavača na Webiz-u u Nišu, privukao nam je pažnju iz više razloga. Nenad je kompaniju osnovao u Nišu, ističe da je tim vrlo bitan, ima iskustva i kao frilenser a kaže da je još u detinjstvu otkrio čime će se baviti.

– Svi slušamo priče o tome da neko otkrije „svoj životni poziv“. To je i vaša priča. Kako ste se zainteresovali za dizajn?

Ja se toga ne sećam, ali mi kažu da sam još kao četvorogodišnjak imao izgrađen jasan stav o tome šta mi se dopada, a šta ne. Počev od garderobe i igračaka, preko reklama i video igara. Kasnije sve to dobija novu dimenziju kada su mi kupili prvi računar. Moja generacija je bila ta gde su retki bili pojedinci koji su imali kompjuter dok su pohađali srednju školu, te su za dalje interesovanje i usavršavanje presudnu ulogu imali roditelji koji se na ovu kupovinu, tih ranih dvehiljaditih, nisu tako lako odlučili.
Tu kreće otkrivanje i isprobavanje raznih alata što dovodi do toga da prvi konkretniji počeci budu u programu Adobe (tadašnji Makromedija) Fleš gde sam se prvi put susreo sa osnovama interaktvnog dizajna i animacije.
Sećam se da mi je prvi ozbiljniji projekat bio Simensovo „Join Multimedia“ takmičenje srednjih škola Evrope za najbolju interaktivnu prezentaciju i rad na temu kako treba da izgleda srednja škola budućnosti.
S druge strane, niko se iz mog bližeg okruženja nije bavio dizajnom, ni profesionalno a ni iz hobija, tako da nisam imao od koga da učim niti sam znao da je uopšte moguće zarađivati i živeti od toga, sve dok se nisam kasnije povezao sa dizajn zajednicom preko foruma. Važno je možda napomenuti da tadašnja zajednica nije bila razvijena i pozitivna kao što je sada i dizajneri se nisu međusobno ohrabrivali i pomagali mlađim kolegama kao što je sada slučaj. Ja sam svakako bio istrajan u želji da saznam kako to može da se živi od dizajna, i tek nakon toga dolaze oni momenti gde vidiš kako nešto što te interesuje i voliš da radiš nekome puno znači i spreman je da plati za tvoj trud.

– Uploviti u „preduzetničke vode“ zahteva mnogo energije i požrtvovanja. Koliko je bilo teško otvoriti agenciju u Nišu?

Nije bilo teško početi, ali nije bilo lako opstati.
Mi smo u sve ovo krenuli spontano, bili smo prepuni želje, ljubavi prema poslu i stvaranju i to nas je pokrenulo. Takođe, bili smo mladi i neiskusni i nismo znali u šta smo se upustili i sa čime ćemo sve morati da se borimo, kao i da borba gotovo nikada ne prestaje.
Nama je Niš bio odlično mesto za početak, jer smo tu na domaćem terenu. Niš je univerzitetski grad i većina ljudi koji rade u Neopiksu je studirala ovde na Elektronskom fakultetu, a sa druge strane konkurencija kojoj treba kvalitetan kadar nije bila prevelika jer nije bilo Majkrosofta, Nordeusa i ostalih velikana industrije.
Kada je tržište globalno, a posao takav da može da se radi bilo odakle, nije presudno u kom gradu počinjete, jer ljudi koji su spremni da autsorsuju posao ne prave razliku da li ste iz Niša, Beograda, Sofije, ili Ljubljane.
Primetili smo razliku tek kada smo napredovali i počeli da sarađujemo sa velikim svetskim kompanijama koje su navikle da rade sa najpoznatijim agencijama iz Njujorka i San Franciska. Morali smo dosta da se borimo kako bismo pokazali da smo jednako kvalitetni kao i te renomirane agencije, što i skroz ima smisla jer iz ugla njihovog tima za risk menadžment hrabar je potez ući u saradnju sa malom agencijom sa juga Srbije kada raspolažete budžetima kojim možete da angažujete koga god poželite na svetu.

Kada ste tačno pokrenuli firmu i čime se tačno bavite? Ko su vaši klijenti?

Zvanično se ime Neopix pojavilo u APR-u 17. jula 2013. godine, ali smo ozbiljno počeli sradom, procesima, zapošljavanjem i širenjem firme u 2015. Do tada smo uspešno funkcionisali kao grupa frilensera.
Bavimo se dizajnom i razvojem digitalnih proizvoda — mobilnih i web aplikacija koje predstavljaju osnovu nečijeg poslovanja.a

bizlife.rs

(Visited 28 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments