7 znanstveno dokazanih savjeta za opuštanje

22 avg

Donosimo vam sedam jednostavnih načina na koje se možete nositi sa stresom i napetošću koji su studentska svakodnevica.

Rujanski ispitni rok kuca na vrata, nova akademska godina opasno se približava, polako se opraštamo od Jadrana, a paralelno s time i stres se povećava. Kako bismo se spremno obranili od nadolazećih napetosti, izdvojili smo sedam znanstveno dokazanih načina za opuštanje koje možete primijeniti u svakom trenutku.

Uzmite žvakaću gumu

Žvakaće gume koje velik broj ljudi konzumira na dnevnoj bazi dokazano poboljšavaju raspoloženje i smanjuju razinu kortizola. Umirujući učinak žvakaćih guma povećava i puhanje balona.

Okružite se biljkama

U svijetu koji je prezaokupljen tehnologijom bijeg u prirodu svakako je dobra terapija. Ipak, svakodnevne obveze često ne dopuštaju odlazak u prirodu. Kao alternativu prostorije u kojima boravite oživite ponekom biljkom u tegli. Osim što će doprinijeti estetici, ulazak u sobu s biljkama može sniziti krvni tlak i povećati vašu produktivnost.

Pokosite travu
Možda zvuči smiješno, no istraživanja su pokazala da miris svježe sječene trave kod ljudi potiče osjećaj sreće i opuštenosti. Ako posjedujete travnjak, prihvatite se kosilice. Osim što ćete doprinijeti kućanstvu, košenjem ćete otkloniti stres.

Slušajte klasičnu glazbu

Jedno je istraživanje pokazalo da slušanje klasične glazbe snižava krvni tlak, usporava otkucaje srca i smanjuje razinu hormona stresa. Ako se osjećate nervozno, glazbu koju obično slušate povremeno zamijenite polaganim klasičnim notama.

Manje gledajte u ekrane, osobito prije spavanja

Velik broj ljudi u opisu posla ima sjedenje pred ekranom puno radno vrijeme. Izvršavanje fakultetskih obveza nerijetko iziskuje isto. No često i nesvjesno većinu slobodnog vremena također provodimo pred ekranima provjeravajući društvene mreže. Izloženost svjetlosti koju emitiraju ekrani može poremetiti san, a istraživanja su pokazala da su tinejdžeri koji do kasnih sati koriste svoje mobitele skloniji depresiji. Stoga tijekom noći mobitel ostavite podalje od kreveta i trudite se ne gledati u ekran barem 15 minuta prije odlaska na spavanje.

Pijte čaj

Londonski znanstvenici otkrili su da jedna šalica čaja smanjuje stopu stresa za čak 25%. Određene vrste biljnog čaja, primjerice zeleni čaj, imaju jak antistresni učinak. Iako su temperature trenutno visoke, početkom akademske godine i nižim temperaturama koje nas očekuju, čaj će biti idealno rješenje za zagrijavanje organizma i smanjenje stresa.

Jedite čokoladu
Mnogima omiljeni slatki porok dokazano snižava količinu hormona stresa. Čak i jedna pločica slatkog užitka učinit će da se osjećate bolje.

studentski.hr

(Visited 128 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments