5 savjeta protiv usamljenosti

14 maj

Usamljenost se polako pretvara u epidemiju – stari su sami, mladi su sami, ljudi u gradovima su sami, toliko je usamljenih ljudi da je to postao javno zdravstveni problem. Istraživanja koja su provedena o usamljenosti dala su poražavajuće rezultate. Više od 40 posto ispitanih reklo je da se često osjeća usamljeno i da njihovi odnosi s drugim ljudima – obiteljski, prijateljski ili partnerski ih ne ispunjavaju.

Na skali usamljenosti od 20 do 80, trenutačno stanje u svijetu je 44, a najgora situacija je s generacijom Z, odnosno mladima rođenima između 1995. i 2009. godine.

I dok se psihijatri, psiholozi, sociolozi i ostali stručnjaci bave ovom epidemojom suvremenog društva, mi smo pronašli nekoliko praktičnih savjeta kako se nositi sa samoćom i usamljenošću.

Okrenite se obitelji

“Ja uvijek ohrabrujem klijente da se vrate svojoj obitelji – roditeljima, bakama, djedovima, braći i sestrama”, kaže life coach Kathleen Smith. Poziv baki ili djedu na tjednoj bazi, razgovor s bratom ili sestrom može imati veliki utjecaj na vaše raspoloženje. Također, istraživanje obiteljske povijesti učinit će da se osjećate dijelom nečeg većeg, punog zanimljivih likova.

Razgovarajte sa svima

Kratki razgovori o vremenu, glazbi ili aktualnim događajima učinit će da se povežete s ljudima u zajednici, osjetite pripadnost, a na koncu vam i pomoći da lakše pristupite nekome s kim želite ostvariti dublji odnos, poručuje klinički psiholog Darian Bergen.

Shvatite razlog usamljenosti

Osjećate li se usamljeno zato što više ne nalazite smisla u vašoj ljubavnoj vezi ili imate osjećaj da vas prijatelji ne poznaju zaista? Je li vas strah otvoriti se i biti ranjivi? Je li vam teško uspostaviti kontakt s drugima? Jednom kada otkrijete zbog čega se osjećate usamljeno moći poraditi na rješavanju problema, kaže klinička psihologinja Juli Fraga.

Stvarajte prijateljstva

Govori se da ljudi šest do osam puta trebaju razgovorati prije no što se počnu smatrati prijateljima. Učestalost i ponavljanje ključ su za razvijanje prijateljstava, a to znači da se stavljate u situacije u kojima srećete ljude koji vam se sviđaju – šetajte psa uvijek u isto vrijeme, upišite se u zbor ili planinarsko društvo, savjetuje klinička psihologinja i atorica knjige How to Be Yourself, Ellen Hendriksen.

Uživajte u svom društvu

Ljudi se često boje biti sami sa sobom, osjećaju se neugodno pa bježe među ljude, čak i one koji im ne odgovaraju. Ovakav način nošenja sa samoćom samo nam čini još gore. Kada se ponovno vratimo u svoja četiri zida osjećat ćemo se usamljeniji, nego prije. Stoga, umjesto da bježite među ljude, ostanite sa sobom: meditirajte, čitajte knjige, pogledajte film, gledajte TED Talks ili oneke druge sadržaje na internetu koji će vas potaknuti da razmišljate i otkriti vam neke nove svjetove.

Usredotočite se na ono što vas čini zahvalnima, a ne na ono što nemate. zahvaljujet na prijateljima, obitelji, zdravlju, poslu, lijepom vremenu, novom danu. Dajte si oduška i činite gluposti u svoja četiri zida – plešite goli, jedite u krevetu, ponekad nemojte prati suđe danima, savjetuje Sherry Amatenstein , socijalna radnica i autorica knjige How Does That Make You Feel?

Metro-portal.rtl.hr

(Visited 208 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments