5 načina kako se oduprijeti ovisnosti o internetu koje vam uništavaju radni učinak

10 okt

Zateknete li se ponekad u komentarima nekog članka kako se s potpunim strancima svađate o detaljima iz života Doris Pinčić ili neke slične potpuno nebitne osobe, a ustvari biste trebali dovršavati projekt na kojem kao radite odnosno imati neki radni učinak?

Nemojte se deprimirati zbog toga – to je uobičajen problem današnjeg doba koji mnogi imaju. Na našu žalost, većini nam je osnovni alat za rad – kompjutor ili mobitel – ujedno i osnovno sredstvo za gubljenje vremena.

Srećom postoje načini na koje se možete osloboditi ovisnosti koja vam ubija produktivnost i oduzima vrijeme koje ste mogli korisnije utrošiti. Evo pet prijedloga s bloga Lifehack:

1. Odlogirajte se sa svih društvenih mreža

Ljudi prirodno traže društvene veze. Čeznemo za pozornošću i želimo se osjećati bliski drugima, pa to tražimo na društvenim mrežama. To čak i ne moramo tražiti od vlastitih prijatelja. Vjerojatno na Facebooku češće vidite novosti iz života Kolinde Grabar Kitarović nego većine ljudi s kojima ste studirali.

Jedini način na koji se možete zaustaviti u gubljenju vremena na društvenim mrežama je da ih isključite. Kad morate sjesti i raditi ili učiti, odlogirajte se iz svih društvenih mreža ili poduzmite još drastičnije korake: obrišite aplikacije iz mobitela te blokirajte adrese društvenih mreža u svom internetskom pregledniku.

2. Test ponavljanja

Želite li doznati koliko vremena trošite na nešto, trebate to zapisati. Test ponavljanja je izvrsna metoda – napravite tablicu sa satima u danu tijekom kojih ste budni – 7,8,9…

Na kraju svakog sata zapišite u rubriku u tablici kako ste ga proveli, i biste li ponovili tu aktivnost. Primjerice, “trenirao cijeli sat, ponovio bih”, ili “bio na sastanku s odjelom prodaje, nismo dogovorili ništa, ne bih ponovio”.

Na kraju dana, proučite listu i utvrdite koje su navike produktivne, a kojih se trebate riješiti.

3. Postoji aplikacija za to

Da, postoje i aplikacije koje će vas spriječiti da cijeli dan protratite na internetu. Aplikacije kao što je Facebook Nanny mogu vam ograničiti vrijeme na društvenim mrežama.

Concentrate vam omogućava da sami odredite koje su vam stranice potrebne za posao, a kojima ne smijete pristupati, dok Checky prati vaše online navike i može vam sugerirati na kojem biste području trebali poraditi na samokontroli.

4. Zakažite vrijeme za internet

Zakazujete vrijeme kad ćete vježbati, možda čak i obroke, sigurno planove za putovanja, zašto ne zakazati i vrijeme za internet? Umjesto da sebi dopustite korištenje interneta u bilo koje doba tijekom dana, odredite vrijeme kad smijete pregledavati web za zabavu.

Svi postovi koji su vam se činili zanimljivi ujutro, navečer će još uvijek biti online, pa ne morate žuriti. Odaberite svoje omiljene online igre, društvene mreže i stranice s vijestima, te odredite vrijeme tijekom kojeg ćete ih posjetiti. Samo se držite rasporeda.

5. Odmorite se od posla

Prekinete li radni dan kako biste odigrali online igru možda znači da vam je jednostavno potrebna pauza. Istraživanja su pokazala da redovite pauze sprečavaju dosadu i pomažu boljem pamćenju informacija. Štoviše, studije su pokazale da pauza svakih 90 minuta može povećati produktivnost.

Podijelite radni dan na blokove tijekom kojih ćete zaista raditi, isprekidane petominutnim pauzama. Jednje, šetnja, čak i gledanje fotografija mačića na internetu pomoći će vam da se opustite i obnovite svoju energiju tijekom dana. To je pravi trenutak za otvoriti Facebook.

Teško je naučiti se biti koncentriran i izbjeći zov interneta. Ovi alati možda vam mogu pomoći. Uspijete li mobilizirati svoju snagu volje, zateći ćete se kako radite bolje i učinkovitije nego ikad.

-stratego.hr

(Visited 95 times, 2 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments