Kad si gladan, nisi svoj

26 apr
Nejla Bajrović

Crkoh od gladi.
Svi mi imamo omiljenu hranu, omiljeno piće, neke mirise koje nas vrate u djetinjstvo, ali i lijepe naše tradicionalne specijalitete. Imamo trenutke zbog kojih nam krene voda na usta od same pomisli na nešto što volimo “smazati“ kada smo gladni. Uživajući u omiljenim zalogajima, osjećamo blagu sitost, često se i ne zapitamo da li je to što jedemo zapravo zdravo, ali i ispravno konzumirano. Znamo i pretjerati, ali koga briga, bitno je da uživamo. Poslije uživanja slijedi:”sve što je lijepo kratko traje“ i onda pomisao “čovječe, treba sad smršati, udebljala/o sam se“. Ponekad ljudi jedu iz dosade, ali postoje i oni koji su prividno gladni, odnosno imaju lažnu glad. Lažna glad nastaje uslijed dehidracije, umora, konzumiranja alkohola, prekomjerne količine slatkiša, pa čak i od stresa ili gledanja TV-a. Uzmimo za primjer nešto slatko. Naravno, kao i sve ostalo, šećer trebamo unositi u normalnim količinama, ali ako pretjeramo i usto ne trošimo dovoljno energije, ugrožavamo i zdravlje i izgled. “Novo britansko istraživanje pokazalo je da devet od deset ispitanika voli čokoladu.

Deseti laže.“ – Robert Paul.
Kad si gladan nisi svoj Međutim, ima i onih koji se suzdržavaju, ne jedu baš sve čega se dohvate. Neki to rade iz vjerskih razloga, neki zbog zdravlja, fizičkog izgleda ili ljubavi prema životinjama.Skoro nikada nisam pazila šta jedem, još
kao djevojčica uvijek sam uživala u hrani. Nije mi bilo bitno koju količinu hrane sam jela, sve do puberteta kada se razmišljanje mijenja, kada se brinemo za svoj fizički izgled. Trenutno pazim šta i koliko jedem,
također i da se što zdravije hranim. – Elma.

Mladi se često, bez mnogo razmišljanja, odluče na kojekakvu dijetu, skoro bez
ikakve fizičke aktivnosti, što je naravno pogrešan izbor. Jedni toliko pretjeraju da ugrožavaju svoje zdravlje, drugi idu i na korak do smrti. Nutricionisti preporučuju umjerenu ishranu u čestim vremenskim
intervalima tokom dana, umjesto najčešće neredovne ili prečeste. Pored ovog savjeta, oni koji žele smršati ili poboljšati svoje
zdravlje, trebaju povećati fizičku aktivnost. Žene su zaluđene pokušajima da smršaju,
ali također ima i muškaraca koji nadmašuju žene, mislim da im to ne predstavlja problem, jer je to rezultat njihove aktivnosti. – Dijana.

Blago muškarcima koji mogu smršati kada god to požele, ali šta je sa ženama? I mi to možemo, samo nam treba jaka volja i trostruko veći trud nego muškarcima. Muškarcima je lakše smršati zbog hormona, ali

i zbog muške muskulature. Oni imaju više mišića, a samim tim povećana mišićna masa znači veći utrošak energije i, naravno, brže mršavljenje. Bavim se sportom, vodim računa šta, koliko i kada jedem, jer mi to pomaže da budem u boljoj formi. Kada sam imao povredu, bio sam na malom odmoru i na taj način se malo udebljao. Nakon oporavka sam smanjio
obroke, pio više vode i, naravno, bio više fizički aktivan, to je bila moja dijeta. – Jasmin.

Šta onda jesti?
Prirodno, zdravo, ukusno i umjereno. Znate za onu popularnu: ”Nemoj jesti poslije
šest uvečer i smršat ćeš.“. Najbolji način poboljšanja metabolizma jeste da jedete
često, u umjerenim količinama, polahko,bez gledanja u bilo kakav ekran, uz trošenje
energije kad god ste u prilici – što više to bolje.

Izvor: Preventeen

(Visited 175 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments