Počinje prijem druge generacije studenata Škole kritičkog mišljenja u Mostaru

7 sep
Rok prijave 25.09.2018

Centar za kritičko mišljenje iz Mostara raspisuje natječaj za prijem druge generacije studenata u Školu kritičkog mišljenja 2018./2019. godine.

Nakon desetogodišnjeg rada, publiciranja, organiziranja stotina tribina i promocija, Centar za kritičko mišljenje u suradnji s portalom Tacno.net u Mostaru pokrenuo je 2017. godine Školu kritičkog mišljenja, koncept kojemu je ciljna skupina učenici srednjih škola (3-4 razred), studenti, nezaposleni i svi mladi ljudi od 17 do 30 godina. Cilj projekta je promijeniti paradigmu obrazovanja koja obrazuje mlade ljude kao sljedbenike mišljenja i ideologija te predočiti mladima suštinu zapadne civilizacije koja se temelji na Hegelovoj misli da je samo kritičko mišljenje – mišljenje. Činjenica je da još uvijek ima onih koji slijepo vjeruju u priče profesionalnih prevaranata. A „slijepo vjerovati“ znači više vjerovati svojim ušima nego svojim očima. I tu, u nekritičnosti slijepog vjerovanja, leži porazni začetak svake ljudske gluposti. Educirati za kritičko mišljenje podrazumijeva osvještavanje pojedinca za logičko-kritičko propitivanje ambijenta u kome živi i radi, odnosno, propitivanje i relativizaciju važećih uzora i idejno nametnutih standarda za koje važi da su “bogomdani”, i samim tim nedodirljivi.

Natječaj za prijem druge generacije studenata u Školu kritičkog mišljenja  2018./2019. godine počinje 5.9.2018 i trajat će do 25.9.2018. godine.

Škola s radom počinje 6.10.2018., a trajat će do 30.4.2019. Sva predavanja će se održavati vikendom.

Moduli koji će se organizovati u okviru škole:

  • Kritičko mišljenje, povijest, sadašnjost i budućnost kritičkog mišljenja
  • Angažirana umjetnost kao produkt kritičkog mišljenja
  • Kritičko mišljenje u književnosti
  • Filozofija kao temelj kritičkog mišljenja
  • Kritičko mišljenje kao najvažniji faktor pomirenja na postjugoslavenskim prostorima
  • Kritičko mišljenje i novinarstvo
  • Kritičko mišljenje u novim medijima
  • Jezik i kritičko mišljenje
  • Kritičko mišljenje kao negacija totalitarizma
  • Kritičko mišljenje kao temelj antifašizma
  • Kritičko mišljenje u zatvorenim društvima
  • Kritičko mišljenje i religija
  • Kritičko mišljenje i feminizam

Predavači u Školi kritičkog mišljenja su: prof. dr Nerzuk Ćurak, prof. dr Asim Mujkić, doc. dr. sc. Đurđica Čilić, prof. dr. Snježana Kordić, prof. dr. Zilka Spahić-Šiljak, prof. dr. Dino Abazović, prof. dr Esad Bajtal, prof. dr. Dragan Markovina, novinar Viktor Ivančić, novinar Senad Pećanin, novinar Ozren Kebo, redatelj Oliver Frljić, redatelj Dino Mustafić, književnik Elvedin Nezirović.

Popunjen prijavni obrazac mogu poslati svi zainteresirani između 15-30 godina i to najkasnije do 25.09.2018. godine na mail: [email protected].

Sva dodatna pitanja možete slati na mail: [email protected].

Centar za kritičko mišljenje i portal Tacno.net osnivanjem Škole kritičkog mišljenja u Mostaružele ponuditi novu paradigmu mladima u obrazovanju, educirati i osvijestiti pojedinca za logičko-kritičko propitivanje ambijenta u kome živi, radi i obrazuje se. Sudionici, koji budu primljeni u školu nakon što se prijave putem e-maila sa popunjenim prijavnim formularima, sate u Školi kritičkog mišljenja pohađat će besplatno i imat će priliku sudjelovati u radu s predavačima, uglednim intelektualcima iz BiH, regije i šire (prof. dr. Nerzuk Ćurak, prof. dr Asim Mujkić, doc.dr.sc. Đurđica Čilić, prof. dr. Snježana Kordić, prof. dr. Zilka Spahić-Šiljak, prof. dr. Dino Abazović, prof. dr Esad Bajtal, prof. dr. Dragan Markovina, novinar Viktor Ivančić, novinar Senad Pećanin, novinar Ozren Kebo, redatelj Oliver Frljić, redatelj Dino Mustafić, književnik Elvedin Nezirović…).

Osnove škole kritičkog mišljenja će se zasnivati na sljedećih pet principa:

  • Samostalno provjeravanje vrijednosti koje uključuju detekciju lažnih pretpostavki, otpornost na uticaj autoriteta, prepoznavanje stereotipa i klišea ideološkog govora, prepoznavanje predrasuda i emocionalnih faktora, razlikovanje činjenica i vjerovanja, shvatanje logike i psihologije političke propagande;
  • Kritičko vrednovanje činjenica i čitanja koje uključuje detekciju važnih odluka, razlikovanje bitnog i nebitnog dijela sadržaja, prepoznavanje problema, ispitivanje ideja u svjetlu novih standarda (demokratija ili etnokratija), interpretacija činjenica, traganje za prešutnim, neizrečenim pretpostavkama teksta, govora, traženje kriterija za izbor adekvatnog rješenja problema, izbor najboljeg rješenja;
  • Primjena metode logičkog rezonovanja koja uključuje silogističko rezonovanje, kritičku interpretaciju suđenja, otkrivanje apsurdnih elemenata situacije, otkrivanje logičkih relacija između propozicija, formulacija i evaluacija zaključaka;
  • Kritičko propitivanje svih oblika mišljenja;
  • Kritički stavovi koji uključuju stav nepovjerenja prema dominantnom mišljenju i traganje za činjenicama, uzdržavanje od brzopletog suđenja i zaključivanja, savjesnost u prikupljanju činjenica, opreznost u tumačenju činjenica, stav sumnje i stalnog provjeravanja pretpostavki i zaključaka.
(Visited 123 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments