Javni poziv BH kompanijama iz prehrambenog sektora: Kako povećati konkurentnost bosanskohercegovačkih prehrambenih proizvoda? Magija vs Strategija

10 nov
Rok prijave 28.11.2018

Predstavljanje novih okusa, ili potpuno novih proizvoda zasigurno je složen i zahtjevan proces, kojim se nastoje zadovoljiti zahtjevi potrošača te u konačnici profitirati. Takvim poduhvatima se obično pripisuju i ogromne investicije, no, u praksi se često pokazuje da novac nije dovoljan niti presudan za uspješno kreiranje i plasiranje proizvoda, ili riječima Davora Brukete “Svako ko ima novca da investira bi mogao biti uspješan u biznisu – nije baš tako, ima tu i magije”.

 

 

 

Magija ili strategija, pitanje je zasebne diskusije. Međutim, ono što razlikuje uspješne od manje uspješnih kompanija jeste često i komunikacija sa potrošačima. Ne ona frontalna, kada ih se zatrpava i preplavljuje reklamnim porukama, ili barem ne jedino tada, nego u cjelokupnom procesu, od analize potencijala za novitete, pa do konačnog sadržaja i izgleda proizvoda. Priča tu ne staje, već komunikacija s potrošačima prerasta u jednu posebnu disciplinu koja zauzima krucijalno mjesto u današnjoj industriji. U konačnici, iza novog proizvoda često stoje stotine, pa nerijetko i hiljade ljudi koji su proizvod istraživali, probali ili testirali, osmišljali prodajnu strategiju, itd.

Bosanskohercegovačka realnost je da samo mali broj kompanija može priuštiti jednu takvu raznolikost profila i resursa u ‘svojoj kući’, i dok neke posežu za vanjskim uslugama i ekspertima, i dalje ostaje značajan broj kompanija koje svoje investicije planiraju isključivo na osnovu intuicije. Ima tu i statističke greške, pa se neke intuitivno vođene investicije na kraju i isplate, međutim većina nažalost završi na periferiji oka, svijesti i želuca potrošača.

Da stvar dodatno usložimo daljom analizom realnosti, moramo si dopustiti da primijetimo da ni sve usluge na bh. tržištu ne zavrjeđuju epitet ‘ekspertski’, osim što dodatno pomućuje ionako neregulirano tržište dostupnih usluga, često kreira argumente o neznatnoj vrijednosti planiranih, strateških i na validnim podacima utemeljenim poslovanjima.

MarketMakers projekat, kojeg podržava Vlada Švicarske, a implementira konzorcij organizacija HELVETAS Swiss Intercooperation i Kolektiv d.o.o./Posao.ba, već šest godina radi na kreiranju radnih mjesta u više sektora. Jedno od pitanja kojem se u MarketMakers-u posvećuje pažnja unutar Sektora proizvodnje i prerade hrane, jeste i kako povećati konkurentnost bosanskohercegovačkih proizvoda?

Težeći valjanim odgovorima i rješenjima, u periodu januar – avgust 2018. godine, MarketMakers je sproveo dva velika istraživanja koja su za cilj imala:

  1. Ispitati konkuretnost bh. prehrambenih proizvoda i faktora koji na nju utiču
  2. Identificirati prostor za inovacije u kategoriji prehrambenih proizvoda

Prvo istraživanje, koje je za MarketMakers sprovela agencija Valicon, rezultiralo je vrijednim nalazima koja mogu biti aplikabilna ne samo za prehrambene, već bh. proizvode općenito. Klikom na ovaj link pristupit ćete kratkom pregledu najvažnijih rezultata ovog istraživanja, a ukoliko želite pristupiti cjelokupnom izvještaju, molimo da to učinite putem ovog linka.

Drugo istraživanje, koje je za MarketMakers sprovela agencija Ipsos, pružilo je uvid u potencijal za inovacije u trima kategorijama prehrambenih proizvoda:

  • sirevi i sirni namazi,
  • vode i bezalkoholna pića, i
  • piva i cideri.

Ovo istraživanje također ukazuje na prednosti i nedostatke različitih metoda kojima se kompanije koriste pri kreiranju novih proizvoda, te kao takve mogu biti vrijedan nalaz u procjeni i planiranju investicija te vrste. Kratak pregled rezultata dostupan je na ovom linku, dok cjelokupnom izvještaju možete pristupiti ovdje.

Kako primijeniti ova saznanja

MarketMakers ovim putem objavljuje javni poziv za sufinansiranje proizvođača iz tri sektora:

  • vode i bezalkoholna pića,
  • sirevi i mliječni proizvodi,
  • keksi, napolitanke i kolači,

A za svrhe:

  • kreiranja i plasiranja novih proizvoda/inovacija postojećih ili
  • rebrendiranja postojećih proizvoda na temelju metodologija i nalaza prikazanih u gore navedenim istraživanjima.

Za pristup dokumentima kliknite ovdje.

 

(Visited 75 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments