IT Girls takmičenje #TehnoMašta: Djevojke osmišljavaju mobilne aplikacije

12 apr
Rok prijave 20.04.2018

#TehnoMašta: Djevojke osmišljavaju mobilne aplikacije

Online takmičenje od 6. do 20. aprila 2018. godine

Međunarodni dan djevojaka u informaciono-komunikacionim tehnologijama (IKT) obilježava se četvrtog četvrtka u aprilu svake godine, kao inicijativa pokrenuta od strane Međunarodne telekomunikacijske zajednice (ITU), koja je specijalizirana agencija Ujedinjenih naroda za informacijske i komunikacijske tehnologije. Ove godine će se obilježiti 26. aprila 2018. godine. Inicijativa ima za cilj da kreira globalno okruženje koje će osnažiti i ohrabriti djevojke da razmisle o karijeri u rastućem sektoru IKT-a, omogućiti djevojkama kao i IT kompanijama da iskoriste prednosti većeg učešća djevojaka i žena u IKT sektoru.

U susret Međunarodnom danu djevojaka u IKT-u, IT Girls organizuju online takmičenje za djevojke od 16 do 18 godina! Cilj takmičenja jeste saznati vaše ideje za mobilne aplikacije koje mogu unaprijediti naše društvo. Ako koristiš svoj pametni telefon da bi bila u vezi sa svojim prijateljicama, pozovi ih na učešće u ovom takmičenju i postani IT Girl.

Ne moraš ništa znati o pravljenju mobilnih aplikacija niti o programiranju; sve što treba jeste da smisliš neku ideju i objasniš kako bi funkcionisala. Traže se ideje u sljedeće 4 kategorije:

1. PAMETNO UČENJE: društvena raznolikost | učenje kroz zabavu | elektronske vještine | nauka i istraživanje

Kategorija pametno učenje uključuje digitalne projekte i rješenja koja:

  • Pronalaze kreativne pristupe obrazovanju i učenju;
  • Pomažu u motiviranju učenika čineći učenje zabavnim;
  • Promovišu prilike cjeloživotnog učenja;
  • Osiguravaju inkluzivno i kvalitetno obrazovanje;
  • Smanjuju stopu ranog napuštanja školovanja, ali isto tako omogućuju i druge prilike za učenje;
  • Promovišu digitalne vještine, IKT sposobnosti;
  • Promovišu nauku i podržavaju interdisciplinarne mreže koje uključuju različite interesne grupe kao što su: nastavnici, student, istraživači, kreatori politika;
  • Pomažu u jačanju zanimljive nastavne metode i da podržavaju nastavne resurse i znanje;
  • Povezani su sa SDG4 (Sustainable Development Goals – Ciljevi odživog razvoja) koji podrazumijeva kvalitetno obrazovanje.

2. KULTUROLOŠKA RAZMJENA: društvena raznolikost | kulturološko naslijeđe | suživot | rodna ravnopravnost

Kategorija kulturološka razmjena uključuje digitalne projekte i rješenja koja:

  • Podržavaju višejezičnost, razumijevanje i znanje o različitim kulturama i zajednicama;
  • Pomažu u očuvanju i ponovnom  otkrivanju kulturne baštine, autohtone kulture, znanja i tradicije;
  • Osnažuju inkluziju i integraciju na svim društvenim nivoima, bez obzira na godine, pol, religiju, ekonomski ili drugi status;
  • Poboljšavaju dostupnost i pristupačnost kulturnih mogućnosti, uključujući pozorište, koncerte ili izložbe;
  • Postiću rodnu ravnopravnost u svim društvenim i ekonomskim sferama;
  • Povezani su sa SDG5 – rodna ravnopravnost i SDG10 – smanjenje nejednakosti

3. NAŠA PLANETA: održivi izvori energije | biodiverzitet | klimatske promjene | pametne infrastrukture

Kategorija naša planeta uključuje digitalne projekte i rješenja koja:

  • Podižu svijest o potrošnji energije;
  • Pomažu u povećanju energetske efikasnosti i proizvodnji energije iz obnovljivih izvora;
  • Osiguravaju pristup održivoj i savremenoj energiji za sve;
  • Pomažu u borbi protiv klimatskih promjena i utjecaja na smanjenje emisije gasova staklene bašte;
  • Promovišu održivo korištenje kopnenih ekosistema
  • Pomažu u očuvanju biodiverziteta;
  • Poboljšati život životinja;
  • Gradove i ljudska naselja čine pametnim, otpornim i održivim;
  • Podržavaju održivu proizvodnju hrane i poljoprivredu;
  • Čine našu planetu zelenom i čistom;
  • Povezani sa SDG7 – pristupačna energija iz čistih izvora, SDG9 – industrija, inovacije i infrastruktura, SDG11 – održivi gradovi i zajednice, SDG13 – očuvanje klime i SDG15 – očuvanje života na zemlji.

4. INOVACIJE ZA SVE: muzika i umjetnost | neobična rješenja društvenih problema | čudnovata tehnologija za bolji svijet

Kategorija inovacije za sve uključuje digitalne projekte i rješenja koja:

  • Koriste muziku i umjetnost kao univerzalni jezik, povezuju ljude prelazeći granice kulture, rase i religije;
  • Poboljšavaju društvo;
  • Imaju jasan društveni fokus podižući svijest o društvenim problemima;
  • Povezani sa SDG4 – kvalitetno obrazovanje, SDG5 – rodna ravnopravnost, SDG 11 – orživi gradovi i zajednice i SDG13 – očuvanje klime;

Registracija

Registracija, uključujući slanje ideja treba se izvršiti na linku. Nakon uspješne registracije i slanja ideja učesnici će dobiti potvrdu putem e-maila.

Pravila takmičenja i kriteriji odabira pobjednika

  1. Učešće u takmičenju imaju pravo djevojke koje u trenutku prijave imaju 16, 17 ili 18 godina i koje žive u Bosni i Hercegovini;
  2. Timovi mogu imati najviše 4 člana, uključujući školske timove;
  3. Timovi mogu poslati više od jedne ideje, međutim samo jedna ideja će biti izabrana.
  4. Pet najboljih ideja moraju biti dostupni za učešće u finalnom događaju 26.04.2018. godine u Sarajevu. U slučaju putovanja iz drugog grada, tim mora imati pratnju punoljetne osobe. Troškovi prevoza kao i svi ostali troškovi će biti pokriveni;
  5. Pet najboljih ideja bit će pozvano na radionicu razvijanja aplikacija u junu 2018. godine, nakon čega će imati mogućnost da apliciraju na European Youth Award;
  6. Nakon uspješno obavljene prijave, izvršit će se proces ocjenjivanja prijavljenih ideja. Kriteriji odabira pet najboljih ideja će uključivati sljedeće:
  • Ideja odgovara traženim kategorijama – Prvi korak ka kreiranju dobre mobilne aplikacije jeste definisanje potrebe koju želite postići tom aplikacijom. To može biti neki specifičan problem koji želite riješiti, zadatak kojim će aplikacija pomoći korisnicima mobilnih uređaja. Uspješna aplikacija zadovoljit će važnu potrebu i može biti dio održivog poslovanja.
  • Originalnost i inovativnost – U čemu se ogleda jedinstvenost i originalnost aplikacije?
  • Ciljna skupina – najbolje ideje imaju u vidu ciljnu populaciju i razumijevanje potreba te populacije

Odabir pobjedničkih timova i nagrade

  • Žiri sačinjen od stručnjaka i stručnjakinja iz oblasti tehnologije i razvoja će odlučivati o pobjedničkim idejama 21. aprila 2018. godine i odabrat će 5 najboljih ideja/timova;
  • Pobjednički timovi će biti pozvani na jednodnevni događaj u Sarajevu 26. aprila 2018. godine;
  • Pobjednički timovi će također biti nagrađeni treningom za razvijanje mobilnih aplikacija koji će se održati u maju ili junu. Pet najboljih timova koji završe trening će biti u mogućnosti predati svoje aplikacije za takmičenje European Youth Awards (kranji rok za predaju je 15. juli 2018. godine);
  • Nagrade iznenađenja.

Korištenje podataka

Svi podaci i lične informacije bit će tretirane strogo povjerljivo i neće se prosljeđivati trećim licima.

 

(Visited 206 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments