Znate li za Ferragosto? Počelo je kao roštiljada, a završilo kao jedan od najboljih festivala u regiji

24 jul

U ovoj pomalo depresivnoj atmosferi jedan detalj nije promakao čak ni najvećim pesimistima, a to je da Hrvatska ima prilično kvalitetnu festivalsku ponudu koja iz godine u godinu postaje sve bolja. Taj detalj nije promakao ni strancima čiji nas mediji često nazivaju “najpoželjnijim europskim festivalskim odredištem”.

Dovoljan je jedan pogled na naš festivalski vodič i bit će vam jasno da prilika za odličnu zabavu ne nedostaje. I dok s jedne strane imamo ogromne festivale iza kojih vrlo često stoje stranci, postoji i niz manjih, ali uspješnih domaćih festivala koji već dugi niz godina marljivo rade na tome da stvore i održe nešto pozitivno u ovim teškim i nepredvidivim vremenima.

Sve je počelo roštiljadom, a ideja o festivalu i danas zvuči suludo

Upravo zato odlučili smo porazgovarati s organizatorima jednog od najzanimljivijih festivala u istočnom dijelu Hrvatske, Ivanom Šišuljkom i Markom Nemecom, a radi se o orahovačkom Ferragostu koji se u relativno kratkom vremenu nametnuo kao jedan od ponajboljih festivala u regiji.

Ono što mnogi ne znaju jest da je Ferragosto započeo kao roštiljada, skromno druženje pedesetak prijatelja koji su se okupili jer dijele ljubav prema glazbi (i alkoholu i hrani), a nastupi su bili tek bonus, nešto što ni u najluđim predviđanjima nitko nije prepoznao kao temelj za nešto daleko veće.

“Mislim da ideja o festivalu barem prvih godina ni nije postojala. Sve je počelo kao roštilj i okupljanje prijatelja Stjecajem okolnosti svi ti prijatelji su bili više ili manje uvučeni u glazbu pa roštiljada nije mogla proći bez improvizirane bine, par zvučnika i ego tripa na bini za prisutne”, govori nam Šišuljak koji je u vrijeme prvog Ferragosta imao 20 godina, a dodaje da mu ideja o velikom ljetnom festivalu u Orahovici i to u špici sezone i dan danas zvuči suludo.

Ipak, tvrdi i da je plan ipak postojao, ali on je uključivao organizaciju sljedećeg druženja i roštiljanja, nikako festivala.

Međutim, u jednom trenutku naoko nebitan događaja promijenio je njihovo razmišljanje: “Prijelomni trenutak bio je kada je jednog ljeta na originalnom mjestu Ferragosta niknuo montažni restoran. Nenadano smo se našli u situaciji da preselimo događaj na drugo mjesto. Ono je silom prilika bilo puno veće i natjeralo i nas da počnemo razmišljati van okvira okupljanja i roštilja s prijateljima. To je bio Ferragosto JAM 4”.

Okupili neka od najvećih imena u regiji

Krug prijatelja iz godine u godinu se širio, a s vremenom uključio i velika regionalna imena kao što su Let 3, Urban, Pipsi, SARS, Dubioza Kolektiv, Elemental, TBF, Edo Maajka, Marčelo, Bajaga, Đavoli, Bad Copy, Kawasaki 3P, Josipa Lisac i mnogi drugi.

Iz godine u godinu line-up je uključivao sve više zvučnih imena, a zanimalo nas je i kako su ih privukli: “Svatko može skupiti dovoljno novca i jednu godinu napraviti boom sa zvučnim imenima. To ne znači da ima festival. Štoviše, vjerojatno za taj festival nagodinu nećemo čuti. Naša formula su mali koraci. Svake godine moraš biti za mrvicu bolji od prethodne. Ili line-upom ili organizacijski (da riješiš probleme koje si uočio godinu ranije). To je formula koje se mi od prvog dana držimo. I taj proces je spor. I onda kada dobiješ prvo veliko ime naprosto budeš s njim normalan i pošten. I to veliko ime kaže drugom velikom i tako se zarola. I više nisi mali gradić usred ničeg već si festivalska destinaciju usred Slavonije zbog koje te bendovi, bez obzira na to koliko veliki bili, vuku za rukav kako bi došli svirati jer su čuli priče”.

A svi oni koji su imali prilike posjetiti Ferragosto dobro znaju da se ovaj slavonski gradić kojeg su mnogi u najboljem slučaju znali tek kao rodno mjesto bivšeg hrvatskog predsjednika Stipe Mesića, pretvara u mravinjak prepun ekipe iz svih dijelova Hrvatske i regije. Taj potencijal je na sreću prepoznala i gradska vlast pa Ferragosto ima potrebnu podršku.

Stavili Orahovicu na (festivalsku) kartu

“Grad Orahovica je i u prošlosti bio poznat po turizmu. Doduše, poznat u Slavoniji jer Orahovačko jezero je bila oaza mira i okrijepe za sve Slavonce u ljetnim mjesecima. Ako nisi mogao ići na more. Ferragosto je to dodatno začinio i iskoristio puni potencijal onoga što je grad već imao i definitivno pomogao da se za Orahovicu čuje puno dalje od Slavonije”, govori Šiš i govori o brojkama: “Koncertni prostor prima oko 5000 ljudi, ali tu je ona zanimljivost Ferragosta. Ljudi dolaze zbog cjelokupne atmosfere, chillaju oko jezera i druže se. Tako da je ta brojka puno veća. Otprilike 15 tisuća ljudi”.

Budući da festival ove godine slavi deseti rođendan što je za mnoge mlade festivale nedosanjani san, zanimalo nas je i imaju li neki recept za sve one koji se jednog dana namjeravaju upustiti u ovakve “eksperimente”: Kao prvo, lokacija. Orahovačko jezero je predivan ambijent (kupanje, roštiljanje, blizina grada, Ružica grad). Tu je i publika. Naša publika je nezamjenjiva. To nema niti jedan festival. Realno gledajući, oni su stvorili prepoznatljivost ovog festivala. I za kraj, pristupačnost. Mi se trudimo koliko god rastemo da svima ostanemo cjenovno pristupačni. Publika to prepozna”.

Izniman i neiskorišten potencijal

Iako tvrde da većih problema nema i da se oni koji nisu spremni za klasične organizacijske trzavice ne bi trebali ni upuštati u ovakve stvari, prošle godine nevrijeme im je gotovo upropastilo festival: “Bilo je to nešto za što se bilo teško pripremiti. To, naravno, ne umanjuje činjenicu da si to ne možemo i nećemo više dozvoliti. Svake godine trudimo se biti bolji, a ovo je organizacijski segment na kojem ćemo se ove godine dodatno potruditi”.

I dok se oni mogu pohvaliti trendom rasta, mnogi drugi festivali nisu te sreće, a iz godine u godinu sve ih je više: “Iskreno, iznimno mi je drago da imamo sve više i više festivala jer u Hrvatskoj imamo izniman potencijal upravo za taj segment industrije koji još nije u potpunosti iskorišten. Osobno, ne gledam ostale festivale kao konkurenciju jer svaki od festivala ima neku svoju specifičnost i nije nužno da ciljamo iste skupine posjetitelja. Ovo, ili radiš jer to voliš, i to onda radiš temeljito i sa strpljenjem ili uz bombastične najave i velike investicije misliš da ćeš stvoriti festival. Stvorit ćeš jednogodišnju senzaciju. Za festival trebaš stalnu i vjernu publiku čije si povjerenje zaslužio, a to od tebe kao organizatora zahtijeva predanost i pošten odnos. U ovome nema prečaca”.

Što se konkurenstkog podmetanja nogu tiče, s tim nemaju problema jer i sami posjećuju festivale pa većih problema nemaju. Štoviše, s mnogim su organizatorima prijatelji pa se sve na kraju svodi na zdravu konkurenciju i učenja na tuđim i vlastitim greškama.

Dogurali do desetke

Promocija festivala zanimljiv je segment priče. Ferragosto nije razvikan već svoju promociju odrađuju pomalo gerilski: “Mislim da je za većinu posjetitelja i više nego dovoljno promovirati festival preko društvenih mreža. A folklor sa billboardima, plakatima se odradi više iz sentimentalnosti. Naš slučaj je specifičan jer je gerila marketing odradio svoje u prvim godinama. Mislim da i dan danas većina ljudi kod nas dolazi na preporuku nekog drugog posjetitelja jer to je nešto što moraš vidjeti”.

Što se ovogodišnjeg, desetog po redu Ferragosta tiče, ekipa je ponovno pripremila odličan program, a od 3. do 6. kolovoza posjetitelji će uživati u gomili koncerata izvođača i bendova kao što su Bajaga i Instruktori, Đavoli, Pipsi, Elemental, Antenat, Bolesna Braća, Kandžija i Gole žene, Repetitor, LUCE, Laka, Mašinko, Lovely Quinces, Krankšvester, Sajsi MC, Jonathan, Debeli Precjednik, Lika Koloradu i mnogi drugi.

A to je samo mali dio onoga što ih očekuje.

Index.hr

(Visited 88 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments