Zašto svijet treba žene poduzetnice?

30 sep

Biti aktivan igrač u svijetu biznisa znači pristajanje na naporan rad, odgovornost kao i rizik. Svi oni koji ne mogu da se nose s tim, ne treba ni da se upuštaju u poslovne vode. Društvo je oduvijek smatralo da u poslovnom svijetu na čelu svake firme treba da bude muškarac jer se „podrazumijeva“ da će se bolje nositi sa svakim novim izazovom. No, da li je to baš tako?
Brojna istraživanja koja su rađena na osnovu poređenja muškog i ženskog poduzetništva pokazala su da su se žene značajno bolje pokazale u istim zadacima.

Uprkos brojnim preprekama, žene uspijevaju da zauzmu dobre pozicije u poslovnom svijetu zahvaljujući njihovom stilu upravljanja, dosljednosti, mogućnosti obavljanja više zadataka istovremeno i dobrih komunikacijskih sposobnosti, što u konačnici može dovesti do boljih dugoročnih finansijskih i poslovnih rezultata.

Svaki dan srećemo izvanredne žene koje dokazuju da su pouzdani poslovni i životni partneri. Pažljiv posmatrač doći će do zaključka da većinu uspješnih žena odlikuju sljedeći kvaliteti: inspirativna snaga, analitičnost, konzistentnost, mogućnost obavljanja više aktivnosti u isto vrijeme, saosjećajnost, vizija, timski duh, fleksibilnost, ustrajnost i sklonost mentorstvu.

Stotine miliona žena u svijetu su uspješne poduzetnice
Prema istraživanju Global Entrepreneurship Monitor iz 2012. godine, kada je rađena analiza u 67 zemalja svijeta, došlo se do sljedećih podataka: 126 miliona žena poduzetnica u svijetu, a 98 miliona direktorica kompanija koje odlično posluju na tržištu.

Istraživali su i analizirali stopu i prirodu uključenosti žena u poduzetništvo širom svijeta, te ih upoređivali sa stopama poduzetničke aktivnosti muškaraca. U većini zemalja, manje je žena nego muškaraca koji se bave poduzetništvom. Žene više privlači sektor potrošačke industrije, dok muškarci dominiraju u kapitalnom te sektoru proizvodnje i usluživanja zasnovanom na znanju. U Europi i SAD-u nivo obrazovanja žena čak je viši nego kod muškaraca.

Na osnovu podataka istraživanja zaključeno je da žene poduzetnice drugačije doživljavaju svijet. To znači da ne vide priliku, one kreiraju priliku. Samo neke od uspješnih poslovnih žena svijeta su: Sheryl Sandberg, Indra Noyi, Irene Rosenfeld, Ursula Burns, Meg Whitman, Oprah Winfrey, njemačka kancelarka Angela Merkel, Christine Lagarde i mnoge druge.

Interesantno je i da Svjetska banka u svojim izvještajima ističe da je prisustvo žena u biznisu iznimno važno za ekonomski rast i razvoj država.

S druge strane, problem je što mnoge zemlje svijeta, uključujući i Balkan, ne dopuštaju ženama da dođu na pozicije shodno svojim sposobnostima. Čak i ako se žene dokažu na poslu i značajno rade bolje od svojih kolega, ne dozvoljava im se unapređenje kao ni poticaj za daljnji bolji rad. Također, istaživanja su pokazala da se za iste pozicije žene plaćaju manje nego muškarci. U samo 7 od 67 zemalja u kojima je rađeno istraživanje Global Entrepreneurship Monitor žene su jednako plaćene za isti posao kao i muškarci.

U Litvaniji, Bugarskoj i Rusiji najviše žena na upravljačkim pozicijama
U skladu sa istraživanjima koje je sproveo Mercer (“Women in business – Analysis of gender and representation in Executive/Management roles across Europe, February, 2012”) u centralnoj i istočnoj Europi najveći udio žena na upravljačkim pozicijama imaju: Litvanija (44 posto), Bugarska (43 posto), Ruska Federacija (40 posto), Estonija i Kazahstan (37 posto). Slijede ih Srbija (36 posto), Ukrajina (35 posto), Rumunija (34 posto), Mađarska (33 posto), Poljska i Slovačka (30 posto), te Češka Republika (27 posto). U zemljama zapadne Europe najveće učešće žena na upravljačkim pozicijama imaju Grčka i Irska (33 posto), zatim Švedska (30 posto), Belgija (29 posto), dok Španija, Velika Britanija i Francuska imaju 28 posto ženskih predstavnika. Slijede ih Danska i Portugal (27 posto), Finska, Švicarska i Norveška (25 posto), Italija (22 posto), Austrija (22 posto), Njemačka (20 posto) i Holandija (19 posto).

Uočljivo je da su u zemljama takozvanog bivšeg istočnog bloka žene mnogo više zastupljene na upravljačkim pozicijama što se može pripisati nasljedstvu “ravnopravnosti” koje je promovirano u bivšim komunističkim i socijalističkim zemljama.

Stručnjaci predviđaju da će se do 2030. godine omjer zaposlenosti žena na liderskim pozicijama povećati za 20 posto. U praksi se pokazalo da žene 90 posto svoje zarade investiraju u svoju porodicu i uspješno usklađuju poslovni i privatni život. Svijet treba žene poduzetnice i u konačnici potrebni su radnici koji znaju da rade posao.

Ako neko bolje radi određeni posao neovisno o spolu, zaslužuje da bude na toj poziciji, jer to doprinosi boljem poslovanju kompanije, a u konačnici i profitu.

Poslovnisvijet.ba

(Visited 246 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments