Zašto je SMILJE hit proizvod u Hercegovini? Kako smo počeli raditi sa smiljem?

16 jun

Hercegovina je uspjela za relativno kratak vremenski period da od biljke smilje napravi unosan posao koji je danas pravi brend. Pokazalo se da je proizvodnja ulja daleko unosniji posao od prodaje same biljke. Jedan od brojnih timova ljudi koji na hercegovačkom kamenjaru uzgajaju i prerađuju smilje – biljku u kojoj su prepoznali sve najbolje što priroda može ponuditi – jeste i Ferimport d.o.o.

“Ideja je dugo postojala samo što je trebalo proći 2 godine da bi se počela realizirati. Gledajući i istražujući tržište dok su u Hercegovini postojala tek pokoja plantaža smilja odlučili smo i mi krenuti u avanturu tog hercegovačkog “zlata”. Imali smo već neke predispozicije za uzgoj smilja kao što su vlastite radne površine pa je sami početak nekako i bio lakša odskočna daska za daljnji rad. Krenulo je dakle obiteljski, članovi obitelji kao radna snaga i zemljište u vlasništvu obitelji omogućili su lakše početke i davale vjetar u leđa.

Kada odlučite zasaditi plantaže smilja u hektrima, onda je to već veliki projekt koji inzistira i široku proizvodnju i preradu smilja, a samim tim i velika sredstva ulaganja. A da bi bili konkurentni na tržištu kao izvoznik eteričnog ulja od smilja nekako se lakše plasirati kroz stabilnu tvrtku, pa smo odlučili cijeli projekt i prezentirati kroz tvrtku Ferimport d.o.o. Tako smo i izgradili uljaru gdje se vrši destilacija i proizvodnja eteričnog ulja. Dakle, cijeli projekt smo odradili i odradjivamo od početka do kraja, odnosno od sjemana do finalnog proizvoda – ulja.”

Kako je cijeli proces proizvodnje i prerade baziran isključivo na organskom uzgoju, zahtijeva i posebne mjere koje, naravno, isključuju upotrebu bilo kakvih hemijskih preparata.

“Sve počinje sijanjem sjemena, pakiranjem i sadnjom. Godišnje su 2 berbe smilja tako da količina proizvoda ovisi i od dosta faktora kao što su vremenske prilike i neprilike, pojava raznih štetočina. Prva berba je ona početkom ljeta i ona daje dosta dobar urod, a druga berba je jesenska koja količinski daje manji urod u odnosu na ljetnu žetvu. Naravno kroz ostatak godine plantaže zahtijevaju okopavanje, zalijevanje, gnojidbu”, pojašnjava Bubalo.

Velika prednost u ovom poslu je to što masovna sadnja smilja, bar za sada, ne snižava njegovu otkupnu cijenu, jer je velika potražnja na svjetskom tržištu. Sirovo smilje, posljednjih 15 godina ima sve veću otkupnu cijenu. Tržište se nije zasitilo cvijećem koje, kažu, nikada ne vene. Ključni razlog za to je što biljka uspijeva samo na određenom klimatskom području. Proizvođači smilja nemaju poteškoća u plasmanu svojih proizvoda, eteričnog ulja ili prirodne kozmetike načinjene preradom ove biljke, što potvrđuje i firma Ferimport d.o.o.

“U našu priču oko smilja uključena je nekolicina ljudi, što onih stalnih radnika, a, naravno, tu su i sezonski radnici. Mada smo dosta uložili i u samu mehanizaciju jer na velike površine zasađenog smilja najskuplja je radna snaga. Svi zainteresirani za naše eterično ulje od smilja proizvedeno u proizvodnim kapacitetima naše firme, odnosno u našoj uljari, mogu nam se obratiti putem maila i telefona. Naravno, imamo i naše klijente kojima isporučujemo ugovorene količine eteričnog ulja. Nadamo se da ćemo u sljedećem periodu još proširiti našu proizvodnju kako bi cijelu priču zaokružili i postigli dobar plasman našeg kvalitetnog eteričnog ulja na svjetsko”, tvrdi Bubalo.

Zahvaljujući intenzivnom radu vrijednih ljudi iz Hercegovine, priliv novca od plasmana prerađenih proizvoda u svijet sve je veći. O uspjehu ove sada već industrijske hercegovačke proizvodnje zasigurno će se još dugo pisati u superlativu.

Poslovnisvijet.ba

(Visited 220 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments