Za one koji žele dobiti posao – Direktori uspješnih firmi otkrivaju najvažnija pitanja na razgovoru za posao

21 mar

Gdje se vidite za pet godina? Pričajte mi o situacijama u kojima ste se iskazali kao vođa. Koja je vaša najveća slabost?

Sve ovo su standardna pitanja na koja ćete morati odgovoriti na razgovoru za posao.

I svi zapravo imamo neke uobičajene odgovore na ta pitanja. (‘Moja najveća mana? Previše radim!’)

No kako se uspinjete na društvenoj ljestvici pitanja će postajati sve teža i teža.

10 uspješnih direktora uglednih kompanija otkrili su što najčešće pitaju kandidate za neku važnu poziciju:

‘Biste li radije da vas poštuju ili da vas se boje?’

Michael Gregoire, direktor IT kompanije CA Technologies, priznaje da je upravo ovo njegovo najdraže pitanje jer nekako uvijek ulovi kandidate nespremne. Odgovor na ovo pitanje također otkriva kakav je netko tip vođe. U teoriji, ne postoji pravi odgovor jer svaki tip biznisa treba drugačije vodstvo: u suradničkoj okolini za vođu je bolje da ga poštuju, dok je u problematičnoj kompaniji koja se trudi opstati bolje imati vođu koji ulijeva strah u kosti.

‘Zašto ste danas ovdje?’

Ovo pitanje omogućuje mnogo odgovora. No kad to pitanje postavi direktor Travelporta, Gordon Wilson, on očekuje točno određeni odgovor.

‘Iznenađuje me koliko ljudi govori o prednostima koje će posao donijeti njima, nasuprot prednostima koje će oni donijeti poslu. To mi pomaže odrediti je li kandidat ‘timski igrač’ ili se sve vrti oko njega. Idealan omjer je 75:25 u korist prednosti koju će on donijeti poslu jer ako čitava kompanija napreduje, doći će i osobni uspjeh.’

‘O čemu sanjate u životu?’

To pitanje će vam postaviti Zhang Xin, osnivačica i direktorica SOHO-a u Kini. Za nju niti jedan odgovor na ovo pitanje nije preambiciozan. Naposljetku, ova je milijarderka sama zaradila svoje bogatstvo. Zhang kaže kako ju najviše privlače ljudi otvorena duha.
‘Pitam druge zaposlenike kako se kandidat odnosio prema njima’

Ovo pitanje često postavlja direktor Tupperwarea Rick Goings.

‘Razgovaram s vozačem koji ih je dovezao s aerodroma, sa svojim asistentom i s recepcionerom. Na taj način doznam jako puno o tome kako osoba reagira, za čim žudi i kakve su mu ne-kognitivne vještine koje dobar vođa svakako mora imati kako bi inspirirao druge. Nakon toga razgovarat ću i sa samim kandidatom, naravno, ali ono što mi o njemu drugi kažu također su vrijedne informacije.’

‘Koji je vaš omiljeni posjed u Monopolyju?’

Ken Moelis, osnivač i direktor investicijske banke Moelis&CO voli postavljati ovo neobično pitanje.

‘To je odličan način da doznate kako ljudi razmišljaju kad su u pitanju rizici i nagrade’, kaže Moelis.

‘Ispričajte mi o svojem najvećem neuspjehu’

Seciranje nečijeg neuspjeha je pomalo opsesija onih direktora koji kod kandidata traže otpornost, kreativnost i poniznost. Osoba koja može otvoreno govoriti o svojim neuspjesima, a posebno o svojim nedostacima, privlačna je – ali samo ako također može objasniti i kako je postala bolja osoba, partner, vođa i slično. Upravo taj pristup najviše koristi Roger Crandall, direktor osiguravajuće tvrtke MassMutual.

Sličan pristup koristi i Davide Serra, direktor hedge fonda Algebris. ‘Često kandidate pitam koja im je najveća mana? Nime, tražim osobu koja se neće uspaničariti kad stvari krenu nizbrdo i koja će znati potražiti rješenja.’

‘Pričajte mi o tome što ste željeli biti sa sedam ili osam godina?’

Barbara Byrne, direktorica investicijske banke Barclays, pretpostavlja da su ljudi koji su već stigli do te faze da s njom razgovaraju, pametni. No mogu li proći na ‘letećem testu’? Trik pitanje glasi: ‘Kad bih s vama sjedila na letu od New Yorka do Los Angelesa bi li mi bilo dosadno?’ Snovi iz djetinjstva dobar su način da se započne razgovor.
Test s vinskom kartom

Slična je priča i s Charlesom Phillipsom, direktorom Infora, kompanije koja se bavi softverima.

‘Svatko se može praviti da je nešto drugo 45 minuta’, kaže.

Umjesto uobičajenog intervjua, on svoje kandidate vodi na večeru jer želi vidjeti kako će se snaći u nestrukturiranoj okolini.

Ključni test nastupa odmah na početku: ‘Dajem im vinsku kartu. Osoba mora uvjeriti grupu da zna puno o vinima ili se pretvarati da zna ili samo odabrati najskuplju bocu ili tražiti pomoć. Što će odabrati i kako će to objasniti, dio je testa. Također gledam kako se ponašaju prema konobaru. To mi je najdraže.’

Drugi test dolazi na kraju: ‘Iznenadim ih tako što ih zamolim da ispričaju vic. Tako otkrijem ima li netko smisla za humor te kako se snalazi u novim situacijama.’

‘Prijeđite s riječi na djela’

Jako napeti kandidati neće dobro proći kod Atula Kunwara, direktora Tech Mahindre. On nema unaprijed pripremljena pitanja već pušta kandidate da ih vodi njihova strast. Njihovi hobiji i interesi su glavna tema razgovora.

‘Kad je jedan kandidat rekao da voli pjevati, zamolio sam ga da nešto otpjeva. Bilo je to pred svim drugim direktorima. Imao je hrabrosti to učiniti i to je izveo vrlo dobro. Kad je došao red na njega da se pokaže, nije oklijevao i to mi se sviđa. ‘

Jutarnji.hr

(Visited 611 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments