Tim koji kreira priče – Sarajevski Atelier 01 Concept Store okuplja svjetske i domaće brendove u arhitekturi i dizajnu

9 avg

Priča o osnivanju Atelier 01 Concept Store-a je priča o jakoj volji i jasno definisanoj želji da ostvariš svoj san, radiš posao koji voliš, sa timom koji dijeli istu viziju kao i ti. Tako je uradila Sanja Tipura Ražanica. Jedno veče je ‘sjela sama sa sobom’ i odlučila da osnuje svoj arhitektonski atelje, u kojem će sa kolegama raditi sve ono što požele i u kome nema mjesta za fraze neću, ne znam, ne mogu ili ne može. Zato oni danas stvaraju priče. Kako to ponekad biva, hrabre odluke i želja da stvoriš sam svoj put rezultat su prethodnih razočarenja i samo naizgled neuspjeha. A onda vidiš da je u stvari sve vodilo ka tvom snu.

– Bila sam zaposlena u firmi koja nije arhitektonski biro, ali se tu ljudi bave arhitekturom uslugom. To je bio moj prvi posao, bila sam presrećna. Nakon malo vremena, rečeno mi je da nisam dovoljno sposobna, da ne zadovoljavam kriterijume koja ta firma i njeni zaposlenici imaju. To veče, svim srcem i dušom sam odlučila da cu da radim sve sto je u ljudskoj moći da uspijem, u inat sebi a onda i svima oko mene. I moram priznati, ne ide nam loše – počinje priču za eKapiju Sanja Tipura Ražanica.

Atelier 01 je otvoren krajem januara ove godine. Osim Sanje, tim čine i arhitekte Nejra Hadžić i Senad Daut, student građevine Emina Muftić i produkt i enterijer dizajner Azra Stilić. A da im nikad ne bude dosadno, društvo im pravi i pas Kloi, engleski kavalijer.

Glavna orijentacija i biznis im je arhitektura, ali je i dizajn prisutan. Kažu, sve se vrti oko koncepta – on je srž.

– Bilo da projektujemo kuću, restoran od 300 ili stan od 50 m2, fotelju, stol, lampu ili vizuelni identitet bilo čega – koncept je naša mantra i uvijek se vraćamo njemu. Naši ciljevi su za druge nerealni, a za nas su prihvatljivi i mogući. Ne pristajemo na neuspjeh i čvrsto vjerujem da se samo tako uspjeva. Mi želimo i radimo na internacionalnom uspijehu – objašnjava nam Sanja.

Kada je riječ o enterijeru, Atelier 01 nudi usluge projektovanja, izvođenja i opremanja, ‘od prve linije na papiru, pa sve do dekora’. U arhitekturi, bave se izradom kompletne projektne dokumentacije, te mogu preporučiti i prijateljske partnere koji će raditi na izvođenju projekta. Posvećeni su i kreiranju brendinga i vizuelnog identiteta. Uz sve to, zaljubljenici su i u namještaj, kako ‘custom made’ tako i one kolekcije koje tek žele predstaviti tržištu.

– Okupljamo strane brendove koji važe za najbolje u oblasti u kojoj djeluju, ali i domaće koji nemaju konkretan izložbeni prostor. To je vid podrške koju dajemo našim kolegama dizajnerima i uvijek ćemo podržati bilo kakav vid domaće proizvodnje koja se tiče arhitekture i dizajna. Od stranih brendova ima i onih koji su apsolutni giganti, poput italijanskog Antolinija, ali ima i malih porodičnih firmi poput Freund koje su beskrajno šarmantne. Osim njih, tu je i TeakYouWall, kao i brend koji predstavlja najbolju italijansku keramiku – Florim, akustični paneli Baux ili dekorativna turska keramika Neo. Imamo i nekoliko brendova koji se tiču konkretno namještaja i nisu nikada bili na našem tržištu, ali to su firme kojima se okrećemo isključivo kada su naši projekti u pitanju. Sve to je ‘side business’, ono što je naš ‘core business’ je arhitektura i dizajn – ističe Sanja.

Ne unose lični ukus u radove za klijente

Sanja Tipura Ražanica

 

Naša sagovornica kaže da je spontano okupila svoj tim.

– U momentu kada smo raspisali konkurse, niko nam nije odgovarao. Jednostavno, nije se desila hemija za koju smatram da mora da se desi. A onda smo se nekako našli, čudna stvar. Mislim da je to sudbina. Zasebno smo totalno različite osobe, ali to nije ni bitno. Želim da dijelimo iste vrijednosti: poštenje, ljudskost, spremnost da radimo da bi dobili ono sto želimo, odgovornost, i naravno ljubav. Mi se volimo, slušamo i razumijemo. Mala smo porodica i zato smo tim koji pobjeđuje.

Razlikuju se, kaže, karakterno i po ukusima. Nekom se sviđa žuta boja, dok je za nju nepoželjna. Neki su spontani i razigrani, neki smireni, kojima je sve crno ili bijelo, a tu je neko i hiperaktivac. Takvi su i u dizajnu.

– Ali se slažemo oko onoga što je struka rekla, i od toga nema odstupanja. Ukus je veoma lična stvar, a smatram da kada se bavite enterijerima kao mi, nemate pravo na lični ukus. Jedino imate pravo da uradite ono što se sviđa onome za koga radite, na stručan i akademski način. Boriti se za svoje ukuse, kada pričamo o enterijerima – borba je sa vjetrenjačama.

Kaže da se generalno u ovoj oblasti dešavaju konflikti investitora i arhitekte, a koji se vode različitim idejama. Osim toga, po njenom mišljenju, na našem tržištu nema ni dovoljno edukavnosti i profesionalizma.

– Na svu sreću, mi nemamo probleme kada su naši klijenti u pitanju. Moram priznati da često i biramo da li ćemo raditi na nekom projektu ili ne. Vodimo se stavom – nemate pravo, niko vam ga nije dao, niti ste plaćeni da unesete lični stil i hirove. Vi ste tu da ispunjavate želje i potrebe oslanjajući se na struku i znanje koje imate, u skladu sa budžetom kojim raspolažete. Potrebe mogu biti funkcija, estetika a najčesce oboje. U svakom slučaju mora da se desi koncept koji mora zadovoljiti želje klijenta.

Nema mjesta prosječnosti

Čini je srećnom što javna mjesta poput kafića i restorana imaju bolja dizajnerska rješenja. Na ovako malom tržištu, ističe Sanja, nemate pravo biti prosječni. Svi, pa i investitori žele besprekoran dizajn, i sve se više oslanjanju na ideje stručnih lica.

– Sada u Sarajevu imate tako široku ponudu ugostiteljskih objekata, prelijepih i posebnih na svoj način. Ono sto se još nije desilo, a sigurna sam da bi ‘upalilo’ je jedna svedenost, ona poznata ‘less is more’ crno-bijelo, minimalisticno, čisto rješenje, a veoma luksuzno. Investitori se boje takvih, kako oni vole da kažu, hladnih rješenja, što je potpuno pogrešno. U Sarajevu još ne postoji ekskluzivan restoran, u pravom smislu te riječi. Sigurna sam da će uskoro doći do takvog projekta.

 

Otkriva nam i da bi joj bila čast da uradi projekat za kafić Fashion na Marijin dvoru, koji kako kaže ima najbolju poziciju u gradu.

Bauhaus kao inspiracija

Uspjeh produkt dizajnera iz naše zemlje u svijetu je ne iznenađuje, jer zna da ih odlikuje kvalitet. Tako se i oni u svojim projektima vrlo čestu okreću njima.

– Ti ljudi su ponos Bosne i Hercegovine. Kada odete na najveći evropski sajam enterijerske opreme i vidite štand nekog našeg brenda do koga ne možete da dođete od posjetilaca, srce vam mora biti puno.

Kada je pitate šta nju najviše inspiriše, reći će da će to vječno biti Bauhaus škola.

– Ona je revolucionarna, svedena, čista. To je neprolazno. Totalno kontrastno tome, divim se liku i djelu Zahe Hadid. Nažalost, svijet je izgubio najveću arhitektonsku ličnost našeg vremena. Za mene, niko arhitekturom ne budi emocije kao ona.

Raduje se posjeti salonu World Wide u Moskvi. Nemaju ambicije za sada da šire tim, već da u ovom sastavu napreduju, kako individualno tako i kolektivno. Nada se da će do kraja godine prezentovati još dvije kolekcije namještaja i otvore još jedan studio, sa nešto drugačijim karakterom.

Za kraj daje i savjet za one koji su na prekretnici.

– Svima onima koji se kolebaju da li da krenu sami graditi svoju karijeru, reći ću im da prestanu se kolebati. Nek odu na mjesto gdje se osjećaju ugodno, obave razgovor sa sobom, kažu sebi da su najsposobniji, najbolji, najvrijedniji i odluče da budu uspješni. A onda da rade, sve dok se to ne desi.

Izvor: eKapija

(Visited 983 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments