Tehnološka revolucija je tu! Koji poslovi postaju in, a koji out?

8 feb

Roboti će od iduće godine zalijevati sjeme i ubirati salatu u stakleniku japanske tvrtke Spread iz Kyota. Tako će, nadaju se u kompaniji, za pet godina dnevnu proizvodnju s početnih 30.000 glavica salate podići na pola milijuna. Ljude će koristiti isključivo za sadnju. Primjer je to automatizacije i uvođenja robota koji u takozvanoj četvrtoj industrijskoj revoluciji zamjenjuju ljude i mijenjaju, između ostaloga, tržište rada. U idućih pet godina to bi moglo, prema objavama Svjetskog gospodarskog foruma, rezultirati nestankom oko pet milijuna radnih mjesta u 15 vodećih i gospodarstava u razvoju. Koja zanimanja i vještine će se tada tražiti od radnika?

‘Sad je globalno došlo do razmišljanja koje se može sažeti u ono ‘digital or dead’, odnosno digitaliziraj poslovanje, promijeni poslovni model, iskoristi novu tehnologiju ili si mrtav’, ukazuje za tportal Velimir Srića, profesor zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.

Vještine koje su se do sada tražile, zamijenit će nove. Aktualni poslovi će iščeznuti, a nastati novi sukladni životnim potrebama. Na ljestvici najpoželjnijih vještina, prema novom izvješću Foruma, The Future of Jobs, naći će se kompleksno rješavanje problema, kritično razmišljanje, kreativnost, upravljanje ljudima te koordinacija s drugima, ali će biti važna i emocionalna inteligencija, procjenivanje i odlučivanje, pregovaranje, kognitivna fleksibilnost.

‘Naravno da nitko nema kristalnu kuglu da može precizno reći kojih će zanimanja biti, ima različitih ideja. Ono u čemu se svi slažu jest da treba napraviti digitalnu transformaciju u DNK svake firme, znači poslovni model protjerati kroz ova razmišljanja što za nas u budućnosti znači mobilna tehnologija, cloud computing, big data, društvene mreže. Ako se ne oslonimo na njih te ne gradimo svoju budućnost kako bi iskoristili potencijal tih tehnologija, onda smo gotovi’, govori ovaj profesor i konzultant.

Iako smo mala zemlja, nastavlja, imamo puno mladih pametnih ljudi i znanja, ali ne i strategiju i okruženje u kojem se to može razvijati, kao ni poduzetnički kapital za nove ideje.

Tportal.hr
(Visited 226 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments