Pokretanje novog posla je uzbudljiv, ali i rizičan poduhvat. No, za prave poduzetnike izazov uspjeha je to što prevazilazi sve izglede za neuspjeh. Upravo ta usmjerenost na izazov i zamišljanje uspjeha, mlade zna uvući u višak maštarija tako da izgube iz vida osnovni cilj. U takvim situacijama, počinju se gomilati obaveze, cilj blijedi iz vidika i start-up polahko prelazi u end-down.
Ponuditi rješenje za mnoge probleme poprilično je teško, jer se problemi javljaju u različito vrijeme i na različite načine. No, ukoliko bismo tražili jedan odgovor na mnoge probleme kod poduzetnika, mogli bismo reći da je to: fokus. Fokus ili usmjerenost na problem lekcija je koju svaki poduzetnik treba da nauči, i to što prije tim bolje. O tome govori i Tim Hyer, osnivač kompanije Getable. Hyer i društvo sa kojim je započeo projekat Getablea na početku su nudili koncept usluge iznajmljivanja proizvoda. Na njihovom sajtu, korisnici su mogli iznajmiti bilo šta. Međutim, početni uspjeh kompanije je nakon određenog perioda počeo da jenjava. I Hyer je primijetio da bi usmjerenost na određeni segment tržišta možda donijela i veći uspjeh. I bio je u pravu. Nekoliko godina poslije i kompanija ima 10 miliona dolara u rezervi i još uvijek nije zabilježila lošu godinu.
U nedavnom intervjuu za Business News Daily, Hyer je dao nekoliko savjeta koji mogu biti od velike pomoći poduzetnicima širom svijeta. Najvažniji savjet koji je Hyer pomenuo tiče se održavanja fokusa na posao koji se radi u tom trenutku i vježbe da se pri sagledavanju jednog projekta ne uskače i u druge projekte u isto vrijeme.
„Po svojoj prirodi, start-upovi su poprilično ograničeni što se tiče izvora finansiranja. Posljednja stvar koju mladi poduzetnici trebaju je da taj projekat rasloje još više. Kada radite na novom projektu, na kojem nije radio neko ranije, šanse su neograničene kao i prepreke“, izjavio je Hyer.
Hyer nije sam u isticanju važnosti fokusa u svakodnevnom poslu. Članak koji se pojavio na Aabaco Small Businessu, pod nazivom „Fokus: najvažniji kvalitet koji Vaš posao treba“, pisac Ty Morse ističe nekoliko prednosti koje fokus donosi u svakodnevno haotično poslovno okruženje.
„Prebrzo preuzimate previše novih stvari? Rasut ćete svoju pažnju na mnoštvo proizvoda, mogućnosti i usluga, sve kako biste zadovoljili bilo koga ko pokaže i najmanji interes za Vašu kompaniju“, piše Morse.
Kako biste zadržali i pojačali pažnju, Morse predlaže slijedeće:
- Odaberite poslovni model. Ne postoji model koji je pogodan za sve start-upove, tako da bi osnovači trebali sprovesti istraživanje modela koji najviše odgovara njihovom projektu. Jednom kada odaberete najbolji model, držite ga jer često mijenjanje poslovnog modela vodi ka raslojavanju pažnje i ugrožava mogući uspjeh.
- Odaberite jedan problem za rješavanje i zadržite se na njemu. Zabavno je dodavati nove i nove opcije na proizvod, no dok potpuno ne riješite jedan problem, nijedna od novih opcija neće baš impresionirati mušterije.
- Suočite se sa lošim uposlenicima. Ovo je jedan od najtežih zadataka kada su u pitanju mladi poduzetnici, pogotovo kada je teško naći nove uposlenike za određeni posao. No, ukoliko uposlenik ne utječe na to da kompanija napreduje, popričajte sa njim. Ako se problem nastavi, pustite ga da ode. Zadržavanje loših uposlenika samo će proizvoditi nove probleme tokom vremena.
Primijenite fokus na dnevne obaveze
Fokus ili usredotočenost nije samo praksa koja treba biti primijenjena tokom poslovnih obaveza, nego vještina koju treba primjenjivati u svim aktivnostima. U članku za Tech.co, Meagan French navodi kako osnivač Twittera Jack Dorsey ističe usredotočenost kao glavnu osobinu za njegovu produktivnost. Dorsey ne želi da se bavi mnoštvom zadataka, nego voli rješavati jedan po jedan. Temeljito, jedan za drugim. On ide tako daleko da uspostavlja i tematske dane, tako da je svaki dan ustvari fokus na određenu temu.
„Ponedjeljkom sam fokusiran na upravljanje kompanijom. Utorkom na proizvod, srijedom na marketing, komunikacije i rast. Četvrtkom brinem o razvoju i partnerstvima …“, navodi Dorsey.
Život u modernom dobu skoro da podrazumijeva kako poduzetnici žele uspjeh sad i odmah, što je dovelo do mišljenja kako je multitasking – obavljanje više zadataka odjednom – prava strategija. Međutim, istraživači pri Američkoj asocijaciji psihologa ustanovili su da obavljanje više zadataka odjednom ozbiljno narušava produktivnost.
„Najvažnija stvar za start-up poduzetnike je da se fokusiraju, jer je toliko opcija na tržištu koje im se nude. No, oni treba da se usredotoče. Treba da se posvete tom što je pred njima, i ničemu drugom“, izjavio je Paul Graham, suosnivač Y Combinatora pod čijim je okriljem iznikao Dropbox, Airbnb, i Stripe.
Mladi poduzetnici treba da imaju na umu da, kada im se slijedeći put ponudi neka opcija koja zahtijeva određeno vrijeme koje će joj posvetiti, treba da budu sigurni u to da su riješili probleme koje su imali prije prihvatanja te opcije.
Poslovnisvijet.ba