Shush Mush – Od hobija do poduzetničke inicijative

23 jan

1. Kako je nastala ideja za Shush Mush blog?

Lejla: Vrlo spontano. Sjedile smo kod mene i razmišljale na koji način bismo se mogle kreativno izražavati, a da nam to ne postane teret. Ja sam već ranije pratila blogerice (Cupcakes &Cashmere, Love Taza, Cup of Jo) i sviđao mi se njihov način pisanja i fotografiranja, bio je intiman i lagan, voljela sam započinjati jutro uz kafu i njihove tekstove. S obzirom da sam imala foto-aparat, rodila se ideja da i mi zajedničkim snagama počnemo pričati priče kroz fotografije, vođene željom da ukažemo na rad zanimljivih, dobrih, kreativnih i vrijednih ljudi sa naših prostora.

Lea:  Shush-Mush je nastao kao jedna vrsta kreativnog ispušnog ventila. Obje smo pravnice po zanimanju, a taj posao može da bude jako stresan, pogotovo jer je prostor za kreativnost tu vrlo ograničen. Kako sam veliki ljubitelj mode i estetike modni blog je bio savršen način da se iskombiniraju dvije velike ljubavi – moda i fotografija.

2. Shush Mush je način da izrazite svoju kreativnost, ali vremenom je postao i nešto više od hobija, takoreći poduzetnički poduhvat. Da li ste očekivale takav razvoj dogadjaja kada ste počinjale?

Lea: Shush-Mush je čisti proizvod naše ljubavi prema modi, fotografiji i generalno svim kreativcima i inovativcima. U ovaj projekat krenuli smo sa srcem, bez kalkulacije i jako smo sretni što se naš trud prepoznao.

Lejla: Novac nam nije bio pokretačka snaga. Znale smo da naše tržište ne prepoznaje blogove kao medije za bilo koju vrstu reklamiranja u onoj mjeri koja je potrebna,da se zaista od toga može živjeti. Pored toga, nije nam bio cilj uz naknadu „prodavati“ neki proizvod ili promovirati određene osobe. Željele smo kreativne osobe koje poznajemo ili primjetimo staviti u prvi plan. Kako se blog razvijao, tako smo i mi dobijale više prilika da reklamiramo proizvode i objekte koje koristimo ili koje posjećujemo uz naknadu.

3. Koji su, prema vašem mišljenju, ključni faktori uspjeha poduzetničkih poduhvata?

Lea: Prije svega ideja je prvi korak ka ostvarenju poduzetničkih snova. Smatram da je jako bitno znati što želite i da ne odustajete. Naravno danas je jako teško biti inovativan ali dok posao obavljate kvalitetno, s ljubavlju i na kreativan način, rezultati će se kad tad pokazati.

Lejla: Mi isključivo radimo stvari iza kojih stojimo, ono što nas oduševljava i inspirira. Fotografiram ljude koji su meni interesantni, možda sam čak i malo rigorozna po tom pitanju, ali bitno mi je radnu nedjelju provesti u dobrom društvu. Kada radimo nešto uz naknadu, to može samo biti proizvod koji same koristimo i koji se nama dopada, mjesto na koje rado i same idemo i u tome smo dosljedne.

4. Kako je biti žena u poduzetničkom svijetu?

Lea: Činjenica je da se u današnje vrijeme žene susreću s mnogim preprekama prilikom zapošljavanja te pokretanja vlastitih poduzetničkih inicijativa. Mi do sada zaista nismo naišli na negativna iskustva, čak naprotiv naišli smo na podršku i razumijevanje kako od žena tako i muškaraca.

Lejla: Slažem se sa Leom, ni ja nisam imala negativnih iskustava. Čak se može reći da u ovoj branši žene vrlo usko sarađuju i podrška su jedna drugoj. Nerazvijena ekonomija i mala potražnja su veći problemi od gendera. Međutim vjerujem da smo kao društvo otvoreni i blagonaklonjeni svim idejama koje služe za promociju, napredak i razvoj naše zemlje. Ukoliko našim djelovanjem pospješujemo protok informacija i promociju naše kreativne scene van prostora BiH, onda je ovo već sada veliki uspjeh.

5. U kojem aspektu je po vama žensko poduzetništvo izuzetno važno u okviru društveno-ekonomske stvarnosti BiH?

Lea: Žene širom svijeta često nisu svjesne svojih prava i mogućnosti. Razmišljanje o pokretanju poslovnog poduhvata može biti zastrašujuće, posebno za žene koje se suočavaju s dodatnim društvenim preprekama vezanim za tradicionalne rodne uloge. Nažalost, upravo radi takvih rodnih podjela danas su većina žena slabije plaćene i imaju skoro nikakvu potporu institucija. Žene su posebno skolne potrebi jačeg umrežavanja te međusobne razmjene informacija i znanja. Upravo zato žensko poduzetništvo može predstavljati jedan od načina smanjenja nezaposlenosti žena kroz njihovo samozapošljavanje, izvor u stvaranju novih radnih mjesta i poboljšanja cjelokupne ekonomske slike BiH.

Lejla: Različita istraživanja pokazuju, da su društva, u kojima žene preuzimaju odgovorne pozicije, uspješnije od društava, gdje to rade samo muškarci. Žene su češće timski igrači, čije je poslovanje nekada više orijentirano na cjelokupan uspjeh, a ne samo na kratkoročnu zaradu. To naravno nije samo ženska odlika, ali žene su u prosjeku zainteresiranije za dugoročne koncepte. Polazim od nas. Za nas je naš blog prije svega naše umjetničko izražavanje, odmor, druženje, upoznavanje sa zanimljivim i uspješnim ljudima koji su odlični u onome što rade. Voljela bih da su žene malo hrabrije i da češće plasiraju svoj talent u javni prostor, u kome će neko moći prepoznati njihov angažman. Vjerujem u to, da svako može sebi stvoriti posao, ukoliko slijedi sopstvena interesovanja i sopstvene talente, ima podršku za realiziranje ideje i usudi se…pa šta bude.

6. Šta biste preporučile mladim osobama koje imaju ideju, ali su neodlučne da je provedu u djelo?

Lejla: Pa, prije svega, ako imate neki hobi kojem se posvećujete i u koji ulažete vrijeme i trud, onda treba razmisliti o tome, na koji način se taj talenat može podijeliti sa većom skupinom ljudi i zbog čega bi to nekome uopšte bilo interesantno. U biti mislim da treba početi. To je moj savjet.

Lea: Ukoliko imate viziju samtram da je najbitnije ostati uporan i koncentriran na što bolju izvedbu poduzetničke ideje. A ukoliko volite ono što radite zasigurno idete u smjeru dobre poduzetničke priče.

7. Koji su vam planovi za razvoj Shush Mush bloga u narednom periodu?

Lejla: Pokrenule smo prodaju suknjica kojima smo oduševljene. Volimo takve krojeve i htjele smo da ujedno ponudimo proizvod koji je lijep, funkcionalan i elegantan, ali koji ima i priču. Povjerile smo šivenje suknjica društvu DES koje postoji više od 60 godina, a obavlja djelatnost osposobljavanja, rehabilitacije i zapošljavanja invalidnih lica oštećenog sluha i govora. Volimo raditi sa njima, odgovorni su i marljivi i jako profesionalni. Radovalo bi nas, kada bi svaka poduzetnica ili poduzetnik podržavali društveno odgovoran rad u okviru svojih mogućnosti. Bilo bi lijepo kada bi zaista automatski o tome razmišljali prilikom pokretanja biznisa, kao o nečemu što se podrazumijeva. Voljele bismo imati svoju radnju u kojoj ćemo naše kreativne namjere sprovoditi u djelo. Možda je to neki dugoročni plan, imati svoj prostor, raditi sa svojim prijateljima, ostvarivati stvari koje želimo da ostvarimo…

Lea: Pored toga, Shuh-Mush konstantno raste i konstantno se razvija. Na putu smo realizacije jedne od ideja koja će Shush-Mush pretvoriti u platformu za umrežavanje korisnu svim kreativnim ljudima.

Fondacija787.ba

(Visited 472 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments