Real life smijeh vs kanabis

20 jan

Kanabis ili marihuana, trava, gandža, hašiš, vuva, vutra, gras, vulja, điđa, žiža, marica, mara, granje, zeleno, blitva, haplja, črč, butra, mumika, dim, peljivo, hansaplast, mrkva, vrvina, đuta, buksna, žika, đula, gens, frula, trešu itd. Glavni sastojak je THC (tetrahidrokanabinol) koji „diže“ i ima analgetička svojstva (tj. ublažava bolove). Konzumira se najčešće pušenjem, a može i oralno žvakanjem različitih preparata od THC-a ili gutanjem pilula sa velikim koncentratom THC-a.

Zašto je ljudi koriste?

Potiče relaksaciju, stanje „sve ravno do mora“, smijanje, opuštanje mišića, tj. kao da utrnu, smanjuje i uklanja bol, povećava apetit i pojačava osjetilo ukusa. Kad krenete jesti, ne prestajete dok sve ne pojedete. Povećana govorljivost i hiperaktivnost uma, skačete s teme na temu, a da pri tome imate samo vama jasne asocijacije.

U čemu je problem?

Uzrokuje blago crvenilo očiju i ubrzani srčani ritam. Izgubljenost (strah od smrti ili nemogućnost dolaska kući), usamljenost (forever alone), mučninu, paraliziranost („ne možeš na noge“), opreznost (nekad i prekomjerna). Kad se otvori apetit i napravite najluđe kombinacije hrane, stomak to ne „odobrava“ pa sve lijepo ispovraćate i pitate se: Zašto mi je ovo trebalo? Pospanost i gubitak energije.

Razvija psihičku ovisnost. Drag vam je osjećaj i sve podređujete tome. Uslijed duže konzumacije prestaje vam biti zanimljiva standardna socijalizacija i mislite da vam treba joint kako bi vam bilo O.K. Kad i to dosadi, želite jače stvari i može početi eksperimentiranje s opasnijim drogama. Može izazvati depresivne epizode i izostanak želje za druženjem.

Kako smanjiti štetne posljedice?

Ne preporučuje se fizički rad poslije konzumacije kanabisa jer on ubrzava rad srca, a srčani udar ne treba nikome. Pijte mnogo tekućine, vode i prirodnih sokova. Uklonite junk food oko sebe jer ćete sve pojesti. Nemojte voziti! Osigurajte da okolina bude afirmirajuća, tj. da nema nikoga ko vas zamara ili iritira jer može doći do suprotnog učinka. I da, kako vi ne biste smarali druge, budite okruženi ekipom koja je pušila, inače nećete biti na istoj frekvenciji. Priče i teme koje plasirate, iako u vašoj glavi smislene, okolina koja nije pušila neće podržati.

Kako se trajno riješiti ovisnosti o marihuani?

Zbog stvaranja navike pokušajte je zamijeniti nekom drugom, zdravom. Šta će to biti, ovisit će o onome što volite. Ako se želite relaksirati, možete plesati, planinariti, vježbati, udarati u vreću, šetati, voziti bicikl, boraviti u prirodi ili jednostavno spavati – nije da nemate izbora. Umjesto glupavog i samo vama smislenog cerekanja pod utjecajem marihuane, priuštite si real life smijeh, uživanciju i zabavu.

*Ovaj tekst je dio materijala kNOw risks koji je nastao u okviru istoimenog projekta Udruženja za prevenciju ovisnosti NARKO-NE 

 

(Visited 648 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments