Poslodavci iz pakla: Ovo je 20 NAJTEŽIH pitanja kandidatima na razgovoru za posao

1 mar

Sajt za anonimno ocenjivanje kompanija “Glassdoor” objavio je rang-listu 20 najtežih pitanja koja su prošle godine postavljena kandidatima za posao.
Operatori sajta su analizirali sva pitanja koje su korisnici poslali od 16. januara 2016. do 15. januara 2017, a zatim su ih rangirali na osnovu reakcija ostalih korisnika.

Detaljna priprema za intervju znači da treba da budete spremni na sve, čak i na pitanja koja nemaju mnogo veze s poslom, ali omogućavaju poslodavcima da vide kako ćete se snaći kada budete pod pritiskom.

20. “Pričajte mi o svom detinjstvu”

Modna kuća “Nekst” je postavila ovo pitanje kandidatu koji se prijavio za posao u sektoru za ljudske resurse, gde bi bio zadužen za obuku kadrova. Pitanje je možda imalo za cilj da preispita sposbnost kandidata da se uživi u tuđu situaciju, što može biti veoma važno u obuci.

19. “Navedite prosečan broj golova u Premijer ligi”
Kompanija “Vax” proizvodi usisivače, a pitanje je postavila kandidatu za mesto finansijskog menadžera. Cilj je da se utvrdi sposobnost logičkog rasuđivanja i rešavanja problema u realnom vremenu.

18. “Da li mislite da ste dobar čovek?”

Pitanja ovog tipa mogu da pomognu u utvrđivanju opteretivosti kandidata, što je veoma važno u profesijama koji nose veliki pritisak. “Switch Consulting” je agencija za regrutovanje kadrova u maloprodaji, a pitanje je postavljeno kandidatu koji je trebalo da radi kao konsultant.

17. “Ima dana kada vam ništa ne polazi za rukom. Šta radite da sebi pomognete?”

Pitanja ovog tipa mogu da pomognu u utvrđivanju opteretivosti kandidata, što je veoma važno u profesijama koji nose veliki pritisak. “Switch Consulting” je agencija za regrutovanje kadrova u maloprodaji, a pitanje je postavljeno kandidatu koji je trebalo da radi kao konsultant.

16. “Šta je za vas socijalna pravda?

“Njujork dejli njuz” angažovao je aktivistu za ljudska prava Šona Kinga da piše tekstove posvećene socijalnoj pravdi, što potvrđuje koliko je ovo pitanje poslednjih godina postalo važno. Kompanija “ThoughtWorks” je savetodavna agencija za korišćenje informacionih tehnologija u poslovanju, a pitanje je postavila kandidatu za poziciju marketing menadžera sadržaja.

15. “Imate 50 plavih i 50 crvenih objekata. Rasporedite ih na dve kutije kako biste dobili najmanju/najveću verovatnoću da izvučete jednu od te dve boje”.

“Clearwater Analytics” stavlja na raspolaganje programe osiguravajućim zavodima i menadžerima za upravljanje imovinom koji treba da im pomognu u upravljanju rizicima, prilagođavanju standardima i pripremi i obradi informacija. Pitanje su postavili kandidatu za poziciju analitičara poslovanja, što pokazuje da traže osobu koja ima smisla za matematiku i logičko razmišljanje.

14. “Šta biste pitali generalnog direktora kada biste imali priliku da ga upoznate?”
U “Britiš ervejzu” postavili su ovo pitanje potencijalnom budućem poslovnom analitičaru da bi proverili da li je upoznat s aktuelnim problemima avio-kompanije.

13. “Zbog čega se najviše kajete u dosadašnjoj karijeri kao rukovodilac?”
Kompanija “Regus” obezbeđuje privremeni kancelarijski prostor, a pitanje je postavila kandidatu za direktora. Verovatno je to bio način da proveri da li ima osobine kao što su iskrenost, preispitivanje sebe, analitička sposobnosti i, naravno, sposobnost za upravljanje.

12. “Ko je vaš heroj i zašto?”

“Dženeral elektrik” bavi se najrazličitijim delatnostima – od finansijskih usluga do proizvodnje frižidera – a pitanje je postavljeno kandidatu koji bi bio zadužen za kontrolu kvaliteta. Odgovor na njega može mnogo da kaže o ličnosti kandidata, njihovim prioritetima i odnosu prema svetu.

11. “Tri osobe, svaka sa različitom platom, žele da utvrde koliko u proseku zarađuju, a da ostaloj dvojici ne otkriju visinu svojih primanja. Kako će to da izvedu?”
“BAE System Applied Intelligence” specijalizovan je za proizvodnju u oblasti vojne tehnike i astronautike, pa su analitičko i logičko razmišljanje i dobro znanje matematike neophodni za kandidate koji žele da se uključe u njihov program praktične obuke za menadžera isporuke.

10. “Kako biste sedmogodišnjem detetu opisali računarstvo u oblaku?”
Pitanje koje je “Majkrosoft” postavio kandidatu za učeše u programu obuke testira sposobnost raščlanjivanja na proste činioce i prenošenje znanja o tome.

9. “Kako podnosite ponavljanje istih radnji?”
Proizvođač automobila na električni pogon “Tesla” želeo je da utvrdi kako će kandidat za proizvodnog stručnjaka prihvatiti činjenicu da proizvodnja vozila može biti zahtevan zadatak, koji podrazumeva često ponavljanje kako biste bili sigurni da će automobil bezbedno i ispravno funkcionisati.

8. “Opišite svoju najveću slabost, a zatim još jednu”
“Palantir Technologies” jedna je od najzatvorenijih kompanija u Silicijumskoj dolini, bavi se analizom podataka, a finansira je CIA. Time što traži od kandidata da navedu čak dve slabosti, tera ih da brzo razmišljaju.

7. “Da je sada ovde vaš najbolji prijatelj, šta bi vam savetovao?”
Kao i mnoga druga pitanja na listi, ovo pitanje tera kandidate da opišu kako ih drugi ljudi vide. Veoma je važno da budete svesni kako vas drugi doživljavaju ako radite kao lice koje treba da rešava probleme klijenata, koje je “Amerikan ekspres” želio da zaposli.

6. “Zarobljeni ste na Mesecu s grupom drugih astronauta, a vaša baza je udaljena 300 kilometara. Ovo je spisak 15 stvari spasenih iz olupine letelice kojom putujete. Poređajte ih po značaju”.

“Turnstone Sales” je tražio referenta prodaje, a takvi ljudi treba da imaju talenat da ubede kupca. Pitanje koje je postavio kandidatu, odnosno odgovor na njega trebalo je da pokaže sposobnost ubeđivanja kandidata tako što će obrazložiti redosled za koji se odlučio.

5. “Koji je vaš najsebičniji postupak u životu?”
Kompanija za regrutovanje kadrova “PageGroup” verovatno pokušava da nađe iskrene ljude kada postavlja ovo pitanje kandidatima za praktičnu obuku, koji će raditi kao savetnici.

4. “Imate prijatelja koji ispunjava sve uslove za obavljanje fenomenalnog posla i osobu koja je podjedanko dobra, ali je zarađivala 2.000 funti više. Koga biste zaposlili?”

“Hays plc”, kompanija za regrutovanje kadrova, tražila je savetnika, a od odgovora na ovo pitanje očekuje da sazna kako će se osoba snaći u konfliktnoj situaciji.

3. “Kako bi vas opisao vaš neprijatelj?”
“Conde Nast” je izdavač modnog magazina “Vog”, koji je poslužio kao inspiracija za film “Đavo nosi Pradu”. Pitanje je postavljeno kandidatu za posao u oglasnom sektoru.

2. “O čemu sada razmišljam?”
“Times Education Supplement” (TES) izdavač je digitalnih udžbenika, a intervjuer je pitanje postavio kandidatu za regionalnog direktora.

1. “Šta je u vašoj biografiji najbliže laži?”
“Phoenix Partnership” proizvodi softver za zdravstveni sektor, a pitanje je možda trebalo da pokaže koliko je kandidat za posao u sektoru prodaje spreman da promoviše njihov proizvod bez preterivanja i lažnih obećanja. “Ako ne kažeš ništa, onda si relativno daleko od laži. Pokušavaju da te uhvate u laži i prilično sam siguran da bi te otpisali ako bi im bilo šta rekao”, napisao je kandidat.

Blic.rs

(Visited 483 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Comments