Poduzetnici se ne rađaju, oni se stvaraju

8 feb

Piše: Amna Popovac

BH društvo se nalazi u tranziciji više od 20 godina, pa nešto što je trebalo biti privremeno, počinje ličiti na trajno stanje. Da bi se društvo pomaklo sa mrtve tačke i krenulo ka modernizaciji i uklapanju u savremene ekonomske tokove, treba raditi na obrazovanju svih slojeva društva. Obrazovanje je najviše bilo i biva zapostavljeno u godinama tranzicije, a upravo je obrazovanje temelj za izgradnju boljeg i progresivnog društva.

Starije generacije se trebaju učiti novim vještinama, koje bi im trebale pomoći da nađu posao u današnjim okolnostima, a mladi bi trebali kroz obrazovanje usvajati nove vještine koje bi im omogućile da postanu aktivni članovi društva, a u narednom periodu i lideri istog.

No, mladi prolaze kroz zastarjeli obrazovni sistem i na tržište rada dolaze sa zastarjelim znanjem, što nije slučaj u ekonomski razvijenim državama. Postoje izolovani primjeri, kada se pojedini profesori na BH fakultetima potrude da studentima pruže savremeno znanje, ali to treba da postane praksa, a ne da se sistem i društvo oslanja na pojedinačne primjere.

Jedan od takvih pozitivnih pojedinačnih primjera jeste i Ekonomski fakultet Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru. Oni godinama organiziraju takmičenja svojih studenata u poslovnom planiranju i pravljenu marketinških planova. Svake godine, sve realniji projekti bivaju prezentirani na tom internom takmičenju, a prošle godine njihovi studenti su predstavljali BiH na regionalnom takmičenju studenata u poslovnom planiranju u Beogradu. Konkurencija na BH nivou nije bila slaba i trebali su proći više krugova natjecanja, što njihov uspjeh čini većim i važnijim.

U zadnje vrijeme vidimo da sve više ima start up događaja, gdje se mladima pružaju praktične informacije i obuke, da bi ih se osposobilo za tržišnu utakmicu, kada već tu vrstu obrazovanja nisu imali kroz klasično obrazovanje.

Neformalno obrazovanje treba i može biti jako dobro za početak poticaja poduzetništva, ali treba raditi na tome da se uradi reforma obrazovnog sistema, kako bi isti davao potrebna i korisna znanja za suvremene tržišne potrebe, čime bi se potakao i razvijao ekonomski rast države i društva u cjelini.

Do tada dobro je znati da ima profesora koji ulažu dodatno vrijeme i energiju u studente.

Hvala im!

Biografija

Amna Popovac je jedna od osnivačica Asocijacije poslovnih žena ONE, član Upravnog odbora Asocijacije privatnih elektronskih medija PEM, suvlasnica kompanije Medija Servis BH i rukovodi predstavništvom talijanske kompanije Dedalus (koja se bavi informatizacijom zdravstvenih ustanova).

Do oktobra 2014, bila je vlasnica radio stanice Studio 88 u Mostaru, koju je uspješno vodila od 1999. Amna Popovac posjeduje ekspertno znanje iz upravljanja medijima, projektima i promocijom, aktivna je u promociji ženskog poduzetništva u BiH i regiji i trenutno pohađa master studij na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru.

Amna je certificirani konsultant za poslovno planiranje, ljudske resurse i marketing, kao i trener za upravljanje medijima.

Njen životni moto je: ‘Dovraga i torpeda, punom parom naprijed!’

Akta.ba

(Visited 497 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments