Otac i deda su počeli da gaje vinovu lozu, ali tek je Miroslav od toga NAPRAVIO BIZNIS – Evo i kako

13 avg

Vinarija Kovačević je ponela titulu najbolje firme među 440 kompanija za prestižno priznanje preduzetnika godine lista “Blic”. Njima je pripala nagrada od 20.000 evra koju je obezbedila Sosijete ženeral banka, a Miroslav Kovačević ističe da će veći deo novca uložiti u proizvodnju, ali da će jedan deo otići na usavršavanje mladih radnika.

A na sam dan dodele nagrada, u sredu, njegov najmlađi sin Marko kao da je slutio prestižno priznanje. Sedeo je sam na stolici, pomalo se vrpoljio, ali nije ispuštao novčanicu od 20 dinara. Sve vreme ju je držao, vrteo, mahao njom…

– Svi su primetili da se Marko igra s tom novčanicom, kao da je slutio… – priča Miroslav.

Kako kaže, imao je predrasude o tome ko će biti pobednik.

– Mislio sam javiće mi ranije, da se pripremim. Zato nisam verovao da sam taj. Sve sam gledao ljude koji dolaze na dodelu da na nečijem licu prepoznam ko je srećnik. Zaista sam bio iznenađen kada sam čuo svoje ime – iskren je Miroslav.

Kovačević dodaje da mu je ova nagrada posebno draga jer su “Blic” jedne od najčitanijih novina.

– Verujte, tog dana sam dva puta punio mobilni telefon, nije prestajao da zvoni. Nema ko me nije zvao da čestita. Od bliskih prijatelja i rođaka, do političara, sportista, glumaca. I moje kolege vinari – ponosno priča “Blicov” preduzetnik 2016. godine.

Miroslav nas je odveo u obilazak svojih vinograda. Okružen zasadima sorte “šardone”, objasnio nam je da je baš to mesto idealno za gajenje loze.

– Ovde u brdu, na padini Fruške gore, zemlja je kvalitetnija. A položaj parcele je takav da je ceo dan osunčana, što je za vinograd najvažnije – otkriva nam vlasnik vinarije dok rukama pažljivo pregleda svaki zasad.

Njegov deda i otac započeli su ovaj posao, ali tek je Miroslav od gajenja vinove loze napravio biznis.

– Otac je imao oko 6.000 litara, i to pretežno crnog vina. Dok god se ne deklarišete, nemate grb i ime i ne krenete sa prodajom, to ostaje porodična proizvodnja. Ovako krećete da zauzimate mesto na tržištu, što smo počeli 2001. Podigli smo novi podrum i proizvodili oko 10.000 litara godišnje, dok danas već imamo oko milion boca vina – kaže Kovačević.

Pored već nadaleko poznatih i najprodavanijih vina, “šardone” i “aurelijus”, Vinarija Kovačević proizvodi i “sovinjon”, “rizling”, “kuve pikan”, “rozeto”, “bermet”…

– Sada krećemo sa jednim novim proizvodom, to je “fresko bjanko” i “fresko roze”. To će biti penušavo vino, rađeno po tehnologiji po kojoj se radi italijanski proseko – objašnjava Kovačević.

Restoran u vinskoj kući “Kovačević”, iako je radni dan, u vreme ručka bio je pun gostiju, a nemački jezik je bio najzvučniji. Ovde je sve više stranaca, posebno leti.

“Kovačević” vina vole i Putin i Merkelova

– Naše vino jedno vreme bilo je, pored još nekoliko drugih, oficijelno vino Vlade Srbije. Protokoli stranih država biraju koje će vino piti njihovi zvaničnici. Igrom slučaja najčešće su se odlučivali za naša vina. Tu niko nije mogao da odredi i utiče na izbor. Tako su naša vina pili i Putin i Merkelova i drugi visoki strani državnici – ističe Kovačević.

Blic.rs

(Visited 128 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments