Novi način učenja uz didaktičke knjige

25 jan

Neformalno obrazovanje još uvijek nije u potpunosti iskorišteno u obrazovanju djece i mladih u Bosni i Hercegovini. Međutim, mnogi mladi to stanje pokušavaju promijeniti i svoju kreativnost i energiju usmjeriti na rješavanje ovih problema.
Širokobriježanka Helena Mikulić (26), magistrica socijalnog rada i studentica edukacijske rehabilitacije Univerziteta u Mostaru, svojim projektima želi pomoći djeci u sticanju
znanja. Njezin najnoviji projekat su didaktičke knjige koje svojim kreativnim dizajnom, teksturom i raznim bojama privlače najmlađe, te ih motiviraju da uče i čitaju, a knjige su također veoma korisne i za djecu sa poteškoćama u razvoju.

14925723_1153857414701847_2926623361939868548_n

Možeš li nam za početak objasniti koncept didaktičkih knjiga?
Didaktičke knjige služe za senzorno-motorički razvoj djeteta i izrađuju se od drveta, tekstila, filca i raznih drugih materijala kako bi dijete zapravo pod rukom moglo osjetiti ono što uči, te tako mnogo brže savladati nova znanja. Djeca tako vježbaju svoje prste, um i maštu, te su rezultati ovakvog do šest godina. Knjige za mlađu djecu sadrže raznolike igre pomoću kojih djeca nesvjesno vježbaju svoju maštu i kreativnost.
Knjige za stariju djecu potiču dječju samostalnost, npr. djeca se razvijaju igrama motorike, spajanja, vezivanja, provlačenja, itd. Ono što je najbitnije kod ovakvih knjiga jeste
to što one nemaju neki utvrđen tekst, već dijete svaki put razvija svoju priču. Također i ono što je privlačno djeci jeste šarenilo didaktičkih knjiga koje im time postaju mnogo privlačnije.
Iz kojeg si razloga odlučila riješiti ove probleme koji su povezani s obrazovanjem djece?
Kako si uopće došla na tu ideju?
Smatram da djeca provode previše vremena na internetu, koristeći mobitele i računala, što ne mora nužno biti loše, jer tamo također ima korisnih stvari, međutim, djeca su zaboravila na čitanje knjiga pa je ovo zanimljiv način da djecu naučimo novim
vještinama i pozitivnim navikama.
Magistrica si socijalnog rada, te studentica
edukacijske rehabilitacije.

16177724_1302713413136712_1910605890009116836_o
Da li si tokom svog višeg obrazovanja učila o raznim metodama neformalnog obrazovanja, ili o tome kako razviti ovakve projekte kakve si ti uspjela razviti?
Ideja je potaknuta time što studiram edukacijsku rehabilitaciju, te radim s djecom s poteškoćama u razvoju. Oni na mnogo lakši način uče preko ovih knjiga, jer uče pomoću vlastitog dodira, što je vrlo efikasna metoda učenja. Iskreno, na fakultetu smo se većinom fokusirali na teorijska područja, te nažalost nisam mnogo učila o ovakvim projektima. Svejedno, mogu potvrditi da se ideja rodila upravo iz onoga što sam naučila na fakultetu, jer uvijek teorijsko znanje možemo pretvoriti u praksu.
Jako si aktivna i uporna u svom volonterskom radu i aktivizmu.
Da li smatraš da su mladi u našoj državi dovoljno aktivni i da li iskorištavaju prilike koje im se nude?
Ne mogu reći da su mladi u Bosni i Hercegovini generalno pasivni, jer nisu, jednostavno postoje mladi koji iskorištavaju mogućnosti, kao i oni koji to ne čine. Takvi mladi misle da je nemoguće promijeniti bilo što, ali to nije istina, ništa nije nemoguće, samo je potrebno biti uporan. Želim nastaviti s ovim projektom, a želim i razviti
nove. U sklopu svog rada sam s kolegicama razvila i razvijam i brojne druge načine na koje se može pomoći djeci pri učenju.
Imaju li mladi u Bosni i Hercegovini perspektivu i priliku za uspjeh?
Ja se nadam da imamo, te da ćemo se sami izboriti za bolju perspektivu. Međutim, situacija bi bila mnogo lakša da imamo podršku lokalne zajednice i države. Iz tog razloga smatram da je potrebno da iskoristimo svaku priliku koja nam se pruža, jer su upravo ti međunarodni seminari i konferencije bile moja prilika da svoje didaktičke
knjige prezentiram u cijeloj Europi, te je na primjer jedna moja didaktička
knjiga korištena i u Irskoj.
Da li su knjige namijenjene nekoj određenoj grupi djece ili nekoj određenoj dobi?
Knjige mogu biti različite tematike, zapravo ne postoji neka forma. Izrađujem knjige za djecu do tri godine, te za stariju djecu
Prije si spomenula kako djeca nedovoljno čitaju knjige, ali djeca vrlo rado uče iz tvojih didaktičkih knjiga.
Koji su razlozi za to?
Jedan primjer je prisutnost raznih boja. Šarenilo uvijek izaziva pažnju i razvija maštu. Kada je knjiga puna boja odmah je ugodnije oku i zanimljivije za djecu. Boje privlače pozornost djeteta i navode ga da pokuša napraviti ono što se od njega traži. Također u knjizi dijete može naučiti pojam boje na različite načine. učenja brzo uočljivi jer ona postaju kreativnija i odgovornija.

Autor teksta : Suljo Ćorsulić 

(Visited 390 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments