Kako povećati kreativnost i učinkovitost uz jedno pitanje?

19 nov

Ako ste zapeli i pokušavate pronaći način za ostvarivanje ciljeve i rješavanje problema, postoji jedan brz i učinkovit način koji vam može uštedjeti sate promišljanja i “brainstorminga”. Jednostavno je i efektno: trebate samo pitati “zašto“…

Kako pronaći motivaciju

Za rješavanje svakog problema, i ostvarenje svakog cilja potrebna je motivacija. Iako su često jasni razlozi ra neki rad, sljedeći put kad ste pred izazovom, zastanite i namjerno se zapitajte: “Zašto ovo želim?”

Motivacija je osnova svakog djelovanja; ako ne znate razloge zašto nešto radite, zašto bi set uopće to i radili? Možda vam se ovo čini pre očitim, ali ljudi rijetko svjesno razjašnjavaju razloge svojeg djelovanja.

Recimo da vam je cilj “dobiti više klijenata za biznis”:

– “Zašto želim dobiti više klijenata za biznis?”

– “Kako bih povećao prodaju”, reći ćete.

Nemojte pokušavati biti premudri u odgovorima, recite što vam prvo padne na pamet. Očit odgovor “kako bih povećao prodaju” osvjetljava druge stvari: daje vam svjež pogled na izazov.

Taj jednostavan odgovor pruža vam i mnoge mogućnosti za promišljanje: kako bi povećali prodaju, nije vam nužno potrebno više klijenata – Što kad bi vam prodaje bile veće? Što kad bi vam se klijenti češće vraćali?

Preusko gledanje na problem vas sprječava pri osmišljavanju kreativnih i učinkovitih rješenja.

Motivacija dolazi u slojevima

Kad ovo shvatite, olakšat ćete si život: Svaka motivacija je put za ostvarenje veće motivacije. Kako bi otkrili više razine motivacije, samo trebate nastaviti pitati “zašto”. U gore navedenom primjeru, to bi izgledalo ovako:

– “Zašto želim dobiti više klijenata za biznis?”
– “Kako bih povećao prodaju.”

– “Zašto želim povećati prodaju?”
– “Kako bi ostvario veći profit.”

-“Zašto želim ostvariti veći profit?”
– “Kako bih se umirovio ranije.”

-“Zašto se želim umiroviti ranije?”
– “Kako bih provodio više vremena s obitelji.”

Ovako ćete dobiti uvid u istinsku motivaciju koja vas pokreće. Možda ste zapeli na “dobivanju više klijenata”, ali kad saznate da “želite provoditi više vremena s obitelji”, lakše ćete raditi.

Bit je pronaći dio motivacije koji vama najviše odgovara i otud krenuti dalje. Kad namjerno razmišljate o motivaciji, na problem ćete gledati kroz više slojeva: i uvijek ćete moći izabrati učinkovit pristup koji će vas izvući iz blata.

Te razine motivacije vam mogu drastično promijeniti pristup ostvarivanju ciljeva. U gore navedenom primjeru, kad promislite o motivu “provoditi više vremena s obitelji”: ako se slijepo usmjerite na “Dobivanje više klijenata za biznis”, možda ćete provoditi više vremena u uredu – što je upravo suprotno od onoga što želite, zar ne?

Kako povećati kreativnost i učinkovitost uz pitanje “zašto”

Postoji puno razloga za promišljanje o motivima. Evo ih nekoliko:

1. Kreativnost će vam cvati

Ako ganjate samo jedan cilj, uz pitanje “zašto” ćete ih dobiti još: to znači da ako je postojalo deset načina da nešto ostvarite, sad će ih biti pedeset, i više.

2. Dobit ćete svrhu

Čak i ako odaberete prvi motiv kojeg ste imali, sad ćete na stvari gledati jasnije. Dobit ćete dodatni entuzijazam koji vam očajnički treba.

3. Shvatit ćete neusklađenosti

Ako shvatite da vam trenutni cilj nije u skladu s dubljom motivacijom, jednostavno ga promijenite, i vodite se najdubljim motivima.

4. Pronaći ćete više rješenja

Promišljanje u višim razinama apstrakcije može dati odgovore za više sfera vašeg života, i donijeti odgovore za više problema “jednim udarcem”.

5. Otkrit ćete osobne vrijednosti i cilj

Kako budete više postavljali pitanje “zašto”, uskoro ćete doći i do iskonskih vrijednosti – i do svoje životne misije. Ovo je iznimno jednostavan i praktičan način da otkrijete što vam je u životu uistinu važno.

Stvar je navike

Često bez promišljanja nalazimo rješenja za probleme, i ulazimo u “autopilot stanje” – i zaboravljamo se podsjetiti na podsvjesne motive. Ali pitati “zašto” je samo stvar navike. Toliko je jednostavno i učinkovito. Krenite odmah.

Stratego.hr

(Visited 213 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments