Kako pobijediti nervozu?

31 mar

Savremeno doba sa sobom često donosi i mnogo obaveza i stresnih situacija. Zbog toga smo najčešće veoma nervorzni i frustrirani.

Nervozu možete smanjiti ukoliko se pridržavate ovih pravila:

Smijte se

Istraživanja pokazuju da smijeh može da umanji simptome anksioznosti ali depresiju. Zato iskoristite svaku priliku da se smijete. Šalite se s kolegama s posla ili gledajte smiješne YouTube klipove. Često i sam nered u kući ili na radnom stolu može da utiče na to da se teže opuštate, zato sredite sto i kuću, a to može biti navika koja će smanjiti tjeskobu.

Zahvalnost

Zahvalnost pomaže u borbi sa anksioznošću i to pokazuju i naučna istraživanja. Započnite sa vođenjem svojevrsnog dnevnika u kojem ćete da zapišete sve na čemu ste zahvalni i šta vas čini sretnima i ponosnima.

Pazite na ishranu

Važno je konzumirati što više namirnica koje sadrže hranljive stvari kao što su vitamin B i omega-3 masne kiseline, ali ne treba zaboraviti ni ugljene hidrate. Vitamini B su odlični za živce i uopšte mentalno stanje, dok omega-3 pomažu u smanjenju simptoma depresije i anksioznosti. Slatko treba izbjegavati jer takva hrana uvećava simptome anksioznosti.

Spavajte dovoljno

Loš san i te kako utiče na kvalitet života i može da ima ozbiljne posljedice po zdravlje i da pojača tegobu i stres. Ponekad se čini da je u pitanju začarani krug jer tjeskoba dovodi do nedostatka sna i obrnuto. Zato pokušajte da se opustite uz kupku i laganu muziku ili kvalitetnu knjigu prije spavanja. Ono što trebate izbjegavati je svakako alkohol i tešku hranu bar dva sata prije odlaska na spavanje.

Naučite da dišete

Jedan od odličnih načina za borbu sa napadima panike jeste pravilno disanje. Kratko i plitko disanje uvijek prate napad panike, dok dublje i duže disanje šalju mozgu sigal da je u redu da se opusti.

Meditacija

Meditacija pomaže u opuštanju, a naučnici tvrde da ona, čak, povećava količinu sive materije u mozgu, što doprinosi smanjenju stresa. Niz nedavnih studija pokazuje pozitivan učinak meditacije na simptome anksioznosti, neraspoloženja i stresa.

Nezavisni.ba

(Visited 239 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments