KA(F)(H)(V)A i zašto je i volimo?

1 dec

Kafa je sivozeleni grm s crvenim plodovima veličine trešnje. Iz njih se vadi zrno iz kojeg se preradom dobiva napitak – kafa. Osnovni sastojak je kofein. Šalica kafe sadrži 100-150 mg kofeina. Dok je nekada postojala samo domaća verzija kafe (koja se pržila i mljela u kućnoj radinosti), danas je mnoštvo “varijacija na temu”, pa možete birati između: duplog ili kraćeg espresa, kafe sa mlijekom/šlagom, bijele kafe, nescafé i njenih izvedenica, mochaccina, irske kafe, ledene kafe,pa čak i kafe bez kofeina.

Djeluje stimulativno i uz konzumaciju se vežu različiti društveni običaji: odmaranje, druženje, dangubljenje…

Kafa_crop

Zašto je volite?

Podiže energiju i izdržljivost te mentalnu jasnoću. Ubrzava rad metabolizma pa može doprinijeti bržem sagorijevanju kalorija i gubitku tjelesne težine, ako je to cilj. Povećava budnost i pažnju te podiže raspoloženje.

A ne biste trebali jer…

Uzrokuje nesanicu, uznemirenost, lupanje srca, povišen pritisak, bol u želucu, šteti bjelini zuba.

Uslijed stvaranja navike dolazi do pojave apstinencijskih simptoma. Ako ne popiju kafu, ljudi postaju nervozni,razdražljivi, imaju poteškoće s koncentracijom, a nerijetko i glavobolje. Svi znate barem tri osobe kojima je bolje ne prilaziti dok ne popiju svoju jutarnju dozu. Ako je kod vas tako, mijenjajte to što prije.

Ako je već konzumirate, kako to pametno činiti?

Umjerenost je ključ. Kafa je ćeif i to treba ostati. Poželjno ju je piti s mlijekom te uz čašu vode. Šećerite ju umjereno.Dakle, ne tražite od konobara dodatnu „kesicu“. Kažu da pravi uživatelji kafene koriste šećer jer on prikrivaaromu i kvalitetu kafe (mogu nam podvaliti bilo šta). Nemojte konzumirati kafu prije spavanja!

Šta kada postane problem?

Ako je kafa vaš pokretač, to morate mijenjati. Postepena zamjena drugim zdravim napicima, poput beskofeinskih čajeva, dobar je početak. Zatim, vrijeme koje izdvajate za konzumaciju kafe kompenzirajte zdravim navikama, hobijima, sve dok ne nađete mjeru u uživanju u aromi, a ne u efektima.

*Ovaj tekst je dio materijala kNOwrisks koji je nastao u okviru istoimenog projekta Udruženja za prevenciju ovisnosti NARKO-NE

(Visited 152 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments