Erna Šošević: Našoj biznis sceni treba više žena poduzetnica

14 jul

Piše: Aganović Emina

Erna Šošević je rođena u Sarajevu gdje je studirala pravo i stekla 10 godina radnog iskustva, volonterskog i “na ugovor”. Ukupno dvije godine je radila u prodaji gdje je vidjela nedostatke kanala prodaje, kao i nepostojanje povezanosti kompanija iz BiH, te je svjedočila zaključivanju nepovojnih poslovnih ugovora upravo iz tih razloga.

Pored svih obaveza jedne žene 21. stoljeća, Erna se izborila sa stvarnošću i ostvarila svoje želje uz naporan trud. Uz pomoć i podršku bližnjih uspjela je realizovati Bizbook, B2B mrežu za napredno poslovanje.Ideja o Bizbook-u se “kuhala” jedno vrijeme koje sam iskoristila da ispitam ljude koji bi koristili tu platformu, da li je to nešto što im zaista treba. Reakcije su bile nevjerovatne. 98% ispitanika, koji su direktori ili prodajni manageri, rekli da bi takav koncept unaprijedio prodaju njihove kompanije, ali i da bi sigurno i povoljnije kupovali. Počela sam zaista vjerovati da Bizbook može biti više od ideje i sticajem okolnosti dam otkaz u firmi u kojoj sam tad radila.” 

Uz pomoć bližnjih osoba počela je  raditi na “brainstormingu” o samoj ideji koja je kasnije dobila i svoj naziv. Počev od toga, počela je da piše biznis plan kojim je upotpunila svo svoje slobodno vrijeme. Sa cijelom pričom je upoznala dvije  prijateljice, koje su se ponudile da joj pomognu u finalnoj obradi proizvoda. Zajedno su napravile skice platforme, dopunile business plan i unajmile dizajnera da uradi vizual, planirajući da posao pokrene sama.

“O Networks Acceleratoru sam pročitala na facebook-u. Taj dan je bio posljednji dan za prijavu start-up ideja i u posljednji momenat sam poslala svoju misleći da nemam šta izgubiti. Pozvana sam na razgovor i to je bila moja prva prezentacija Bizbook-a. Nakon toga sam dobila poziv da dođem na sastanak u Networks sa ekipom iz Ant Colony kompanije, koja softverskim rješenjima pomaže poduzetnike, inovatore i inspirisane ljude da izgrade svoj proizvod. To je tim developera koji pored iskustva, ima i praktične ideje kako ovakav tip proizvoda napraviti da se zaista i koristi. Zajedno smo napravili plan i izrada platforme je počela.”

Bizbook je tržište za poslovne ponude pravnih lica. To je jedinstvena B2B platforma, na kojoj svaki korisnik ima svoj profil i opciju da svakodnevno može objavljivati tri ponude proizvoda i/ili usluga i tri potražnje. Drugi korisnici preko ponude i potražnje mu šalju direktnu poruku i tu započinje saradnja. Cilj Bizbook-a je da poveže kompanije na nacionalnom nivou, dakle BiH, dajući im prostor gdje mogu ne samo poslovati, nego i kreirati vlastitu online zajednicu. “Vjerujemo da će ovaj način komunikacije i poslovanja ojačati našu ekonomiju i u nekoj stopi smanjiti uvoz proizvoda i usluga koje mi već imamo na tržištu“.“Švicarski program poduzetništva radi na jačanju preduzetničkih ekosistema za startupe, pretendujuće preduzetnike i kompanije rane faze da se razvijaju, raste i skaliraju. Po preporuci Networksa, aplicirala sam za NextGen Entrepreneur Week u Cirihu i izabrana sam zajedno sa još tri poduzetnice iz BiH – dvije mentorice i jednom investitoricom, da budem dio tog programa. U Cirihu smo imale priliku da razgovaramo, učimo i povežemo se sa uspješnim poduzetnicama iz Srbije, Makedonije, Albanije, Vijetnama i Perua. Svakodnevno smo imale sesije sa mentoricama iz ovih zemalja, kao i edukacije od strane stučnjaka koje je obezbjedio Swiss Contact. Svoje startup ideje smo predstavile više puta investitorima i dobile nepristrasna mišljenja o svakom aspektu koji nas je zanimao”.

Bizbook je aktivan 10 dana i kompanije koje se registruju već mogu pronaći zanimljive ponude njihovih prvih korisnika, ali mogu i postaviti svoje. Svim korisnicima dajemo 30 dana besplatnog testiranja platforme, a nakon tog perioda, mjesečna naknada iznosi 15 KM, što omogućava svim kompanijama jednak pristup ciljanom tržištu. Bizbook stavlja akcenat na ponudu i potražnju, ne na naziv ili lokaciju kompanije i to je jedinstven način povezivanja naših kompanija jer je ekonomija na prvom mjestu.

Erna Šošević kao uspješna žena poduzetnica iz BiH vjeruje da svaka mlada osoba može sama pokrenuti svoj biznis i posebno naglašava: “Našoj biznis sceni treba više žena poduzetnica, njihove inovativne ideje i taj poseban pristup poslu. Bosanke i Hercegovke su nevjerovatno inovativne i sposobne, ali mislim da im u tom momentu kada treba zakoračiti u nešto novo, nedostaje hrabrosti i odlučnosti. Druge “kočnice” su najčešće izostanak podrške porodice ili finansijska situacija. Sve je to normalno i to je život, ali čitav je svijet mogućnosti i prilika van te komfort zone u kojoj se vrtimo svaki dan i koja nas ne ispunjava niti u njoj možemo napredovati. Prema vlastitom iskustvu znam da žene koje imaju porodicu su motiviranije da njihova ideja bude uspješna i da samo malo podrške i poticaja može napraviti čuda. Koliko god je teško, toliko je i nagrađujuće gledati svoj biznis kako raste. Razmislite, odvažite se i pokušajte”.

(Visited 790 times, 1 visits today)
Podijelite članak:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Comments