Sve veći broj mladih ljudi napušta Bosnu i Hercegovinu i bolju perspektivu za život pokušava pronaći u nekoj od zemalja Evrope. Međutim, postoje pozitivne priče koje se suprotstavljaju ovom trendu, a upravo jednu takvu vam donosimo u nastavku.
Dino Bešlagić, diplomirani ekonomista i Dino Zjakić, apsolvent prava pokrenuli su biznis “Zabavni park “Zeleni otoci”.
Razgovarali smo sa Dinom Bešlagićem koji je za Novi.ba kazao kako su realizirali ovu pozitivnu priču, te da li su zadovoljni dosadašnjim poslovanjem.
Novi.ba: Jedna ste od rijetkih mladih osoba u Bosni i Hercegovini koja je pokrenula vlastiti biznis, kako je počela vaša pozitivna priča i kako ste došli na ideju pokretanja Zabavnog parka “Zeleni otoci”?
DINO BEŠLAGIĆ: Ja i moj poslovni partner, Dino Zjakić, smo mladi aktivisti iz Bosanske Krupe, te smo sa svojom ekipom realizirali mnoge projekte iz oblasti sporta, kulture, obrazovanja, kao i nekoliko većih humanitarnih akcija. Pronašli smo se u pisanju i realizaciji projektnih prijedloga i tu smo vidjeli svoju budućnost. Kroz saradnju sa Fondacijom Mozaik započeli smo i priču Zabavnog parka „Zeleni otoci“. Shvatili smo da naša općina posjeduje fantastičan prirodni potencijal, te smo se okrenuli turizmu i promociji naših potencijala i vrijednosti. Naša biznis ideja je izabrana među 5 najboljih u njihovom „Turniru biznis inovacija“ održanom na nivou države. Ovaj prvi korak je bio jako bitan jer nam je dao vjetar u leđa i poruku da smo na pravom putu.
Novi.ba: Cilj vašeg star-up biznisa jeste promocija turizma i prirodnih potencijala općine Bosanska Krupa, da li ste zadovoljni dosadašnjim rezultatima poslovanja, kakva je bila prva sezona?
DINO BEŠLAGIĆ: Naš biznis je započeo sa radom u „beta“ verziji u maju 2016. godine, što smo iskoristili da testiramo naše usluge i pripremimo se za pokretanje biznisa u punom kapacitetu. To se desilo u maju 2017. godine. Ambijent za pokretanje ovakvog biznisa nije idealan, jer iz našeg kraja sve je veća tendencija odlaska u zapadne države, te se broj stanovništva smanjuje iz dana u dan. Bilo je i dosta straha, jer smo bili u potpunosti neiskusni sa mnogim stvarima. Međutim, vjerovali smo u našu ideju i puno radili, tako da možemo zaključiti da nam je prva sezona prošla uspješno. Jako nam je bitno da smo uspjeli započeti priču koja je privukla dosta pažnje javnosti, i najbitnije, da smo zadovoljili potrebe naših korisnika.
Novi.ba: Ko vam je bio najveća podrška prilikom pokretanja i realizacije biznisa, te kako su vlasti reagovale na samu ideju pokretanja jednog ovakvog projekta?
DINO BEŠLAGIĆ: Najveća podrška su nam bili roditelji, porodica i prijatelji koji su čitavo vrijeme vjerovali u nas i našu ideju. Nažalost za pokretanje ovakvog biznisa naš kanton i općina nemaju razvijene platforme. Rezultati rada Turističke zajednice USK su gotovo nepostojani, te ne postoji bilo kakav sistematski marketing ili išta slično što bi pomoglo novonastalim biznisima iz oblasti turizma. Ipak, Općina Bosanska Krupa je prepoznala potencijal naše ideje, te nas pomogla sa novčanim iznosom kroz svoj program podrške start-up biznisa. Također, određena sredstva smo dobili i kroz pozive Kantonalnog ministarstva obrazovanja, kulture i sporta USK.
Novi.ba: Koji su Vaši planovi za budućnost, te da li planirate još neke projekte?
DINO BEŠLAGIĆ: Jesen i zimu koristimo da se što bolje pripremimo za narednu sezonu. Radimo na pripremi marketinške kampanje koju planiramo započeti u februaru. Također, prošlog mjeseca smo posjetili i „Sarajevski festival turizma 2017.“ na kojem smo uspostavili korisne kontakte sa drugim turističkim djelatnicima, te u narednoj sezoni očekujemo rezultate i od te posjete. Planiramo da posjetimo još nekoliko sajmova prije sezone. Radimo i na pisanju novih projektnih prijedloga, tako da optimistično čekamo rezultate sa tri poziva na koja smo se prijavili. Uglavnom, možemo reći da se pripremamo i radujemo novoj radnoj sezoni.
Novi.ba: Da li imate savjet za sve one koji žele pokrenuti vlastiti biznis?
DINO BEŠLAGIĆ: Naš savjet je da se treba dobro pripremiti za pokretanje vlastitog biznisa. Tu mislimo prije svega na znanje, a tek onda na finansije. Ne žuriti sa ulaskom u biznis, nego prvo prikupiti sve dostupne informacije o onome s čim se želite baviti, kao i o okolnostima u kojima želite pokrenuti svoj biznis. Kada imate znanje o svemu tome, onda imate i vjeru u svoju ideju. Iako nisu idealne okolnosti u BiH, to ne znači da je nemoguće napraviti dobar poslovni potez. Naš biznis je tek u razvoju tako da možda nismo relevantan primjer, ali preživjeli smo najtežu prvu godinu, tako da vjerujemo u bolju budućnost više nego prošle godine u ovo vrijeme.
Novi.ba: Na kraju, šta biste poručili onim mladim ljudima koji ipak bolju perspektivu za život vide u nekoj od zemalja Evrope?
DINO BEŠLAGIĆ: Svi imaju pravo da biraju svoje životne puteve, tako da nažalost veliki kvalitetni kadar odlazi iz naše zemlje. Dva geodeta iz ekipe „Zelenih otoka“ nas napuštaju i odlaze u daleku Australiju, tako da i mi već na svojoj koži osjećamo posljedice tog vala odlaska kojem se, nažalost, ne vidi kraj. Ali to možda možemo gledati i kao priliku za razvoj biznisa poput našeg, jer naš biznis u velikom ovisi o posjeti dijaspore, ali i kontaktima naših ljudi u dijaspori. Možemo mi ići iz Bosne, ali Bosna nikad neće otići iz nas. Tako da se trebamo okrenuti suradnji sa dijasporom, kroz razne vrste uvezivanja, jer ovim novim valom odlaska dijaspora postaje sve jača, što može biti prilika i za nas koji ostajemo.
Novi.ba